Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dette har jeg ingen som helst trua på. Dette vil i beste fall ramme noen få som har 18 mil sammenhengende kø bak seg. Mest trua har jeg på at det bare er for at det skal se ut som snuten bryr seg om noe som helst annet enn å innkreve penger fra de som gjør mindre trafikkforseelser.

For oss som ligger 4-5-10 biler bak en som absolutt må ligge 10-20 under fartsgrensa og nekter å slippe forbi, så vil ikke dette ha noen som helst effekt.

Posted

Dette har jeg ingen som helst trua på. Dette vil i beste fall ramme noen få som har 18 mil sammenhengende kø bak seg. Mest trua har jeg på at det bare er for at det skal se ut som snuten bryr seg om noe som helst annet enn å innkreve penger fra de som gjør mindre trafikkforseelser.

For oss som ligger 4-5-10 biler bak en som absolutt må ligge 10-20 under fartsgrensa og nekter å slippe forbi, så vil ikke dette ha noen som helst effekt.

Enig

MEN denne artikkelen, og at det faktisk blir litt fokus på problemet vil kansje ha litt effekt!

Personer som ligger med kilometervis med kø bak seg, uten å la biler pasere eier ingen sosiale anntenner over hodet, og har en mer narsissistisk personlighet enn noe annet meneske utenom den psykiske helsetjeneste i norge i dag, så tror det skal litt mer til enn en liten kommentar fra polititet om hvordan de kjører bil! :?

Posted

Enig

MEN denne artikkelen, og at det faktisk blir litt fokus på problemet vil kansje ha litt effekt!

Personer som ligger med kilometervis med kø bak seg, uten å la biler pasere eier ingen sosiale anntenner over hodet, og har en mer narsissistisk personlighet enn noe annet meneske utenom den psykiske helsetjeneste i norge i dag, så tror det skal litt mer til enn en liten kommentar fra polititet om hvordan de kjører bil! :?

Dette er vel å trekke det litt langt, men det er helt klart at bilister som lager slike køer og kjører så sakte representerer klare faremomenter i trafikken.

Jeg tror også at én avisartikkel om å forsøke å ta tak i problemet hjelper lite i seg selv, men som du sier: Det kan være en start på økt vekt på slike problemer.

Posted

Mener å huske lignende avisartikler de siste 2-3 somrene. Hjalp ikke så mye i fjor, så jeg tviler litt på at det vil hjelpe så mye i år.

Posted

vi får håpe at politit ser helheten, ved enkelte ulykker, der en som ligger i kø foretar en forbikjøring,

og er innvollvert i ulykke i etterkant. Kan jo ha en sammenheng, uten at den som lager køen ser sammenhengen

for han har jo kjørt skadefritt i alle år :)

• 4 weeks later...
Posted

Mener å huske lignende avisartikler de siste 2-3 somrene. Hjalp ikke så mye i fjor, så jeg tviler litt på at det vil hjelpe så mye i år.

Enig med Eivind her. Gammalt nytt som ikke virker.

Men dette er jo glimrende i forbindelse med de nye gjennomsnittsboksene. 10 over eller under blir bot og feks 30 over eller under mister lappen.....

NB: Du bør ikke ta tissepause mellom boksene da......

Eller...Ta tissepausa og kjør som et helvete etterpå....Snittet blir perfekt...

Posted

Enig med Eivind her. Gammalt nytt som ikke virker.

Men dette er jo glimrende i forbindelse med de nye gjennomsnittsboksene. 10 over eller under blir bot og feks 30 over eller under mister lappen.....

NB: Du bør ikke ta tissepause mellom boksene da......

Eller...Ta tissepausa og kjør som et helvete etterpå....Snittet blir perfekt...

Liker den siste jeg :)

• 2 years later...
Posted

Fantastisk.

Forøvrig satt jeg og mente å huske at Benny kjører Mercedes i noen av de norske filmene, og jaggu kjører han ikke en W110 i Olsenbanden møter Kongen og Knekten:

i241876.jpg