Jump to content

Bytte termostat på E220 CDI, S211

Recommended Posts

Posted

Hei

Motoren min ligger på drøye 60-70 graders drift tempatatur.

Noen som har byttet termostat på E220 CDI, S211? Hvor ligger den og kommer man greit til?

Mvh

S211

Posted

Er en helt grei jobb å gjøre sjøl. når du står foran bilen å ser ned på motoren sitter den på høyre siden fremme, er et stik samt noe slange som må løsnes å så ellers noen få bolter av typen som du trenger Torx pipe på, ut med disse å termostaten er løs å du kan montere ny pakning å termostat. skiftet denne sjøl på min S211 220cdi å vupti så var drift temp oppen i ca 90.

Posted

Er en helt grei jobb å gjøre sjøl. når du står foran bilen å ser ned på motoren sitter den på høyre siden fremme, er et stik samt noe slange som må løsnes å så ellers noen få bolter av typen som du trenger Torx pipe på, ut med disse å termostaten er løs å du kan montere ny pakning å termostat. skiftet denne sjøl på min S211 220cdi å vupti så var drift temp oppen i ca 90.

Jeg har samme erfaringen. Du trenger noen forlengere til torx-pipa for det er litt kronglete å komme til den ene skruen. Temperaturen gikk rett opp til 85-90 med ny termostat.