Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har satt inn en comand 2.0 i CLKen min, og koblet til A- og B kontaktene, men har ikke koblet til noe på C1 og C2. Bilen har orginalt nokia 3110 telefon, og jeg har forstått det sånn at det skal være mulig å styre denne ved bruk av knappene på comand-enheten, slik at selve telefonen bare kan "gjemmes" bort, i hanskerommet etc.

Når jeg bruker telefonen nå så muter comand ned lyden, og "communication active" eller noe lignende dukker opp på skjermen. Allikevel sier den "no phone" om jeg trykker på TEL knappen. Ser på oversikten over hva de forskjellige kontaktene på baksiden er til, men finner ingenting som har noe med telefon og gjøre, med unntak av kontakt A pin 3 - phone mute (som ikke er koblet til, allikevel muter den) og kontakt C2 pin 10 - D2B wakeup.

Noen som har ettermontert comand her inne? Har googlet rundt, og vært innom en god del sider, men akkurat denne problematikken finner jeg lite/ingenting om.

På forhånd takk for svar, har tenkt og lage en DIY med en del bilder av hele prosjektet, må bare få det til selv først!  :lol:

• 3 months later...
Posted

Driver fremdeles på med denne, har skrudd ut telefon-kontrolleren som sitter ved siden av bagasjerommet, vedlagt link hvor det er bilder av den (forskjellig delenummer, men den ser helt lik ut). Jeg trenger en d2b-kabel mellom kontrolleren og comanden slik jeg har forstått det, men det er vel ingen av de to kontaktene på kontrolleren som har noe med d2b å gjøre? Den minste kontakten satt det ingenting i.

http://cgi.ebay.fr/Mercedes-Nokia-Steuergerat-Handy-A2208200185-neu_W0QQitemZ150334994289QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SILF:FR:102