Jump to content

Alarm S124, koblinger etc...

Recommended Posts

Guest Einar
Posted

Jeg har en 1991 mercedes Benz 300 TD Turbo, WDB1241931F184501.

Har litt alarmtrøbbel på denne, og er jo så heldig at det er ettermontert DEFA-alarm, i tillegg til den orginale alarmen.

Ingenting virker av dette, eneste er at når jeg åpner ei dør  så klikker det i ett relè i det jeg trur er den orginale alarmen, liten boks merket Becker under gulvdeksel H. side foran.

Om jeg prøver å låse opp bilen er det kun den ene døra, ikke noe annet.

om jeg vrir til låsing klikker det i ett relè i sikringsboksen, komfortfunksjonene med lukking/åpning av vinduer virker ikke på nøkkelen. Får brukt vinduer/takluke med dører oppe.

Fikk med ny sentrallåspumpe til bilen ved kjøp, men tror ærlig talt ikke det er den, da burde komfortlukkinga fungert.

Det jeg engentlig vil er jo å sette tilbake til orginalalarm, men hadde jo vært kjekt med fjernstyring.

Alarmen fra DEFA er montert i 1997, har vel neppe så flaks at noen sitter på noe koblingsskjema fra DEFA hvordan det skal kobles opp i spesifikk bil, som i S124.

Men kanskje noen sitter på koblingsskjema på orginal alarm og sentrallås, samt hvordan dette er koblet opp mot komfortstyringa.

Takk for svar, MVH. Einar