Guest Grunde 260E Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Har tildels kraftig lyd i kardangen. Lyden forsvinner om jeg slipper gassen.Hører den best opp til 70 km/t. Over dette så forsvinner lyden i andre lyder som sus og dekkstøy, men den er der.Kardangen har også begynt å svette endel der den ene akslingen går ut. Vurderer derfor å få ordnet dette, men å reparere / overhale koster for mye i forhold til bilens verdi. Derfor vurderer jeg å få tak i en brukt en med samme utveksling (3,27). Er dette å anbefale, eller er det trolig at jeg kommer opp i samme elendigheten igjen? Bilen er forresten en 1990 260E med 210' km på telleren. Grunde Quote
Alexander Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Er dette å anbefale' date=' eller er det trolig at jeg kommer opp i samme elendigheten igjen?[/quote'] Hvis du får tak i en brukt uten ulyder og bytter lagrene i den så bør du være trygg. Quote
bska Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Rart at du har fått slike problem med en såpass "lite" kjørt bil. Dersom det er den karakteriske synginga du har fått er det nok enklest å bytte hele stasen. Jeg har null lyd (så langt), men svetter gjør den. Ikke sikkert det trenger å være noen sammenheng mellom svetting/ulyd. Quote
Guest Grunde 260E Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 Hvis du får tak i en brukt uten ulyder og bytter lagrene i den så bør du være trygg. Da kan jeg vel egentlig bare bytte lagrene i den jeg har. Problemet er at prisen blir så høy i forhold til verdien på bilen. Spørsmålet er om det vil være stor risiko å kjøpe en diffrensial uten lyder og sette denne på uten andre inngrep. Grunde Quote
Alexander Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Da kan jeg vel egentlig bare bytte lagrene i den jeg har. Problemet er at prisen blir så høy i forhold til verdien på bilen. Spørsmålet er om det vil være stor risiko å kjøpe en diffrensial uten lyder og sette denne på uten andre inngrep. Grunde Når du allerede har fått hyling så er sannsynligheten for at delene inne i diffen er skeivt slitt meget stor. Da er sannsynligheten for at det blir bra bare med å bytte lager veldig liten. Jeg vet det er noen her inne som har gjort det med hell, men normalt sett skal man ha utrolig flaks for at det skal bli bra. (Spør Thor-Egil f.eks.) Quote
Recommended Posts