JonArne Posted July 11, 2009 Posted July 11, 2009 Noen som har erfaring med biltemas universal lambdasonde? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=116168 skal ha den på en 300e? Quote
Rudi Posted July 11, 2009 Posted July 11, 2009 Jeg har biltema tre-leder lambda, funker gull... reduserte drivstoffforbruk fra 1.7pr mil til ca 1... var et stempel på den(fabrikk?) som var likt som den som satt på, som og var stjernestempel på Tror vel at en lambda er en lambda og ferdig med det... Quote
JonArne Posted July 11, 2009 Author Posted July 11, 2009 Flott ^^ Da blir det vel en ny lambda på meg ^^ Quote
Thor-Egil Andersen Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 Hei Jon Arne, er det vanskelig å bytte denne? Bare å skru ut og skru i en ny? Quote
Rudi Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 Meget lettvint, iallefall på M102... M103 sitter den kanksje litt annerledes plassert, men på M102 er den i eksosmanifolden, rett foran torpedoveggen. trenger 22mm fastnøkkel om jeg ikke husker alvorlig feil. Biltema sine sonder leveres uten plugg på ledningene ergo må de gamle ledningene klippes og disse skjøtes med skjøtehylser eller evnt loddes. Skjøtehylser med krympestrømpe er gull. Tror jeg brukte ti minutter på å bytte på min... Quote
JonArne Posted July 15, 2009 Author Posted July 15, 2009 Jeg prøvde og bytte min.. men den satt BOOOM fast og får den FAEN ikke av... Quote
Alexander Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 Slik gjorde jeg det: Kapp ledningen på den som sitter der, tre den lukkede enden av en fastnøkkel over, tre et rør på fastnøkkelen slik at du har en latmann... Quote
Espen W Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 Jeg har gjort noen forsøk selv, og min sitter også SINNSYKT godt fast. Virkelig utrolig hvor godt ting kan sitte. Jeg må prøve boks med frysespray nå. Jeg frykter at jeg kan sprekke hele manifolden, men det er kanskje ubegrunnet. e Quote
Brekke Posted July 21, 2009 Posted July 21, 2009 Jeg har byttet min lambda sonde idag, med en fra biltema å vil si at det er en ganske så rett fram jobb, men regn med å slite litt med å få løs sonden, min satt i allefall som ett lite he****e . Men resultatet vart veldig bra Quote
Rudi Posted July 21, 2009 Posted July 21, 2009 Vil tro det kan være en fordel å ha kjørt bilen litt hardt først... Når jeg byttet min hadde jeg akkurat kjørt litt hardt, da er det jo sterk varme der og den vil muligens løsne lettere... Var iallefall ikke noe problem på min... Quote
Recommended Posts