Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har biltema tre-leder lambda, funker gull... reduserte drivstoffforbruk fra 1.7pr mil til ca 1... var et stempel på den(fabrikk?) som var likt som den som satt på, som og var stjernestempel på :P

Tror vel at en lambda er en lambda og ferdig med det...

Posted

Meget lettvint, iallefall på M102... M103 sitter den kanksje litt annerledes plassert, men på M102 er den i eksosmanifolden, rett foran torpedoveggen. trenger 22mm fastnøkkel om jeg ikke husker alvorlig feil. Biltema sine sonder leveres uten plugg på ledningene ergo må de gamle ledningene klippes og disse skjøtes med skjøtehylser eller evnt loddes. Skjøtehylser med krympestrømpe er gull. Tror jeg brukte ti minutter på å bytte på min...

Posted

Slik gjorde jeg det: Kapp ledningen på den som sitter der, tre den lukkede enden av en fastnøkkel over, tre et rør på fastnøkkelen slik at du har en latmann...

Posted

Jeg har gjort noen forsøk selv, og min sitter også SINNSYKT godt fast. Virkelig utrolig hvor godt ting kan sitte.

Jeg må prøve boks med frysespray nå. Jeg frykter at jeg kan sprekke hele manifolden, men det er kanskje ubegrunnet.

e

Posted

Jeg har byttet min lambda sonde idag, med en fra biltema å vil si at det er en ganske så rett fram jobb, men regn med å slite litt med å få løs sonden, min satt i allefall som ett lite he****e :x. Men resultatet vart veldig bra :lol:

Posted

Vil tro det kan være en fordel å ha kjørt bilen litt hardt først... Når jeg byttet min hadde jeg akkurat kjørt litt hardt, da er det jo sterk varme der og den vil muligens løsne lettere... Var iallefall ikke noe problem på min...