Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja da ser det ut til at det ble ny bil! :D

Bilen er en 1998 modell CLK 200 Sport med 235000km på telleren og importert i 2002. Ingen rakett iforhold til 280Een jeg hadde, men det får duge! :) Ellers så har den manuell girkasse da jeg ikke har kjørt en bil med manuell gir på over et år, så jeg tenkte det var på tide og prøve noe nytt! 8)

Utstyrs nivået er ikke høyt, men det eneste jeg savner er cruisecontroll.

Her er utstyrslisten:

CLK 200

Chassis 2083351F002963

Engine 111945 10 009979

Transmission 717418 07 277059

Order 0 7 216 90834

Interior cloth anthracite+red (037)  

Paint

040 black (T) (с 01.01.1963)

Options

I51 equipment-packages (с 1978)

019 field test vehicles, demonstration vehicles (customer-ready vehicles) (с 09.12.1995)

414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)

471 acceleration skid control (ASR) (с 01.07.1984)

488 sporty tuning (с 01.10.1996)

512 radio Becker Europa cassette

radio MB Special with traffic news decoder (VK), with RDS (с 01.07.1992)

808 Change of year of model, last figure shows new model year

988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)

000A Unknown code

Bilder kommer så fort jeg får bilen hjem! :D

• Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Så det ble en 208 på deg også :P :P Gratulerer mye Jøran og håper at du er fornøyd med den!!

Ikke glem å legge noe bilder her 8)

...deglig med soltak!!

Posted

Gratulerer med ny bil Jøran, men er det ikke en '98 modell da?

808 Change of year of model, last figure shows new model year

...eller er det jeg som blingser litt? :?

Betyr dette at det kom ny modell i '98??  :-k :dontknow:

Jeg har alltid trodd at dette betyr at det siste sifferet viser hvilken årsmodell bilen er bygd som.....

Stemmer det, så Jøran har en '98-modell.

Hva er "Sporty tuning" ? Har de dratt noen ekstra hk ut av 200n?

Posted

Takk skal dere ha! Var jo gledelig å høre at den faktisk er en 98modell. :D

Tror ikke jeg pleier å være blandt de lateste med bilder så det skal nok gå bra.

Får forresten hente den hjem idag, men problemet er bare at bilen står på en øy langt ute til havs så det blir nok ganske så seint før jeg er hjemme igjen. :lol:

Posted

Da var den hjemme! :D Funket fint hele veien hjem. Morro å kjøre manuell igjen, får liksom dratt den litt mer på girene enn med automat. Har noen planer for bilen etterhvert, men ingen stoore planer.

Bilen er ikke akkurat rein, så det ble bare et bilde ikveld. Skal ta ut vinterhjulene fra bagasjerommet i morgen og gi den en vask, så kommer det sikkert noen flere bilder. :D

dic018reg.jpg

Posted

Bare en ting å si: Gratulerer med ny og flott bil Jøran!  :D

Takk takk Trond! :)

Fikk en aldrig så liten gledelig overaskelse idag... I følge serviceheftet så er alle servicer til 189000km fulgt hos MBverksted. :) Fikk også med stortsett alle kvitteringer fra arbeid som er utført på bilen siden den kom til Norge i 2002(sum 64k), det meste gjort hos MBverksteder. Er gjort utrolig mye med den, så dette ser bra ut. :) Til og med kjøpekontrakten fra da forrige eier kjøpte bilen, følger med. :lol:

Posted

Da var den hjemme! :D Funket fint hele veien hjem. Morro å kjøre manuell igjen, får liksom dratt den litt mer på girene enn med automat. Har noen planer for bilen etterhvert, men ingen stoore planer.

Bilen er ikke akkurat rein, så det ble bare et bilde ikveld. Skal ta ut vinterhjulene fra bagasjerommet i morgen og gi den en vask, så kommer det sikkert noen flere bilder. :D

dic018reg.jpg

fin fin :D venter paa flere bilder... :D

Posted

Ja, fargen kler bilen utrolig bra synes jeg! Litt jobb å holde den rein til en hver tid, men går greit. :)

Er storfornøyd med bilen, og det virker som den trekker litt oppmerksomhet også! :lol:

Fikk en litn subbelyd bak idag, så måtte av med kaliper og bremseskive for å feilsøke litt. Viste seg å være litt slakk parkbrems høyre bak, så når jeg fikk strammet til denne litt ble det som nytt! :)

Nå vil jeg ha den litt lavere foran og bakhjula litt lengre ut så skal jeg være fornøyd. :)

Posted

Ja, jeg vil faktisk sammenligne den med w211, men man sitter jo mye lavere i CLKen da. :)

Fikk ikke tatt bildene nei, men fikk vasket den og satt den inn i garasjen ca. 2min før regnet kom. :lol:

Posted

Hiver ut litt bilder og skriverier fra hentinga av bilen.

Etter at 280en ble solgt så har jeg drevet mye leting på Finn, Autodb og Tinde etc... Etter ny kosebil!

Spenningen var derfor stor da jeg og Laffus dro til Sandnessjøen forrige onsdag for å kikke på denne CLKen. :) Etter mye kikking og prøvekjøring for å skaffe seg en viss oversikt over fremtidige påkost, så la jeg inn et bud på bilen, og selger fikk frist til dagen etter med å bestemme seg. Siden han bor veldig dårlig til for å selge bil (på en øy) ,så tror jeg ikke valget var veldig vanskelig for han.  :P

Iallefall ringte han dagen etter som avtalt og fortalte at han ville selge bilen for budet jeg hadde gitt, dermed var hjulet begynnt å rulle. :D Torsdagen gikk og finansiering ble avtalt med banken, så da fredagen nesten var over var alt klart til å starte turen ut til Herøy i Nordland for å hente nyannskaffelsen. Vurderte faktisk å vente til lørdag av forskjellige grunner, men da pappa plutselig sto klar utfor døra med w211en i beredskap kunne man jo ikke si nei! :lol:

Da vi omsider kom frem etter et par timer i bil og en halvtime på ferge (uten 211en), stod en nypolert CLK på fergeleie og ventet på oss! :D Så da bar det rett hjem til selger og inspisere bilen på ny og fikk ordnet alt av papirer, vinterhjul og en hyggelig prat med selger, før vi hastet til fergeleie for å nå ferga tilbake. :)

Ellers gikk turen hjem helt smertefritt og her følger noen bilder fra turen.

Synd jeg ikke tok med digitalkameraet da det var et nydelig vær.

CLKen og 211en på tur mot Helgelandsbrua.

DSC00365.jpg

En liten matbit før vi fortsatte turen hjem.

DSC00366reg.jpg

DSC00367reg.jpg

Posted

Alltid morsomt å lese om slike turer.  :D Flotte biler var det også..

Nå har du det bare med å legge ut flere bilder.. :P

Jo takk, flere bilder kommer plutselig. :P

Gratulerer igjen Jøran :D Så du hadde det gøy ja?

Helgelandsbrua blir min neste destinasjon når jeg skal ut på langtur 8)

Gøy? Jeg hadde det så vanvittig morro på hjemturen. Det er noe spesielt når nybilen skal kjøres hjem.  :)

Om du tar turen til Helgelandsbrua må du sende meg en PM først, så kan vi treffes og ta en kopp kaffe! :)

Meget flott bil! :D

Takk for det, er godt fornøyd.  :D

Posted

Gratulerer igjen Jøran :D Så du hadde det gøy ja?

Helgelandsbrua blir min neste destinasjon når jeg skal ut på langtur 8)

Gøy? Jeg hadde det så vanvittig morro på hjemturen. Det er noe spesielt når nybilen skal kjøres hjem.  :)

Om du tar turen til Helgelandsbrua må du sende meg en PM først, så kan vi treffes og ta en kopp kaffe! :)

He he... I know 8) 

Skal sende masse PM'er vettu  :D

Posted

Pøser ut litt bilder:

clko002.jpg

clko004reg.jpg

clko010reg.jpg

clko013.jpg

clko021.jpg

clko022reg.jpg

clko023.jpg

clko025.jpg

clko026.jpg

Sånn! Da er det bare å glane til øyet blir stort og vått. :lol:

Har bestilt spacere bak og skal bestille nye fjærer forran så den blir like lav forran som bak.

Interiøret krever litt tilvenning, men tror det hjelper godt med sort ratt og girkule. Ellers syns jeg selv det var litt stilig med rødt innvendig og 040svart utvendig. 8)