Glenn Sørvik Posted July 9, 2009 Posted July 9, 2009 Har fått en svak vibrasjon ved bremsing,trolig venstre bakhjul.Antar at dette skyldes litt kast i skiva,eller finnes det andre forklaringer. dette er på s203 min Quote
Dani mb Posted July 9, 2009 Posted July 9, 2009 Se her litt!! De hadde gode tips http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=29593.0 Quote
Glenn Sørvik Posted July 9, 2009 Author Posted July 9, 2009 Se her litt!! De hadde gode tips http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=29593.0 Har sjekket bremse bånd+div,boltene har jeg brukt flere år så de er det nok neppe.Dette er kun ved oppbremsing,svak vibrasjon venstre bak.Er det bare og løsne unbrakoen og slå løs skiva eller må man løsne på brekkskoa? Quote
FrodeS Posted July 10, 2009 Posted July 10, 2009 Det kan også være tykkelseforskjell rundt skiva. Har du fastbrente merker etter bremseklosser, så er det gjerne tykkelsesforskjell. Uansett så er det bare å bytte skiver. Hvis det er litt slitekant inni skiva, og du har strammet etter brekket, så må du antakelig slakke det for å få av skiva. Quote
Glenn Sørvik Posted July 10, 2009 Author Posted July 10, 2009 Det kan også være tykkelseforskjell rundt skiva. Har du fastbrente merker etter bremseklosser, så er det gjerne tykkelsesforskjell. Uansett så er det bare å bytte skiver. Hvis det er litt slitekant inni skiva, og du har strammet etter brekket, så må du antakelig slakke det for å få av skiva. Jeg har aldri etter strammet brekket,er det bare og slakke gjenom et bolt hull eller må man under bak setet? Mins jeg måtte det på en 202 jeg hadde. Quote
Lorns Stavrum Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 124 har det gjennom bolthullet på din er jeg usikker .noen som vet? Quote
Guest EINAR Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Noen ganger må du slakke på hjulet, om det er slitekant f. eks. W202 har automatisk stramming av wiren under baksetet, noe jævla drit egentlig. Du må uansett slakke/justere innvendig i parkbremsen. Quote
Recommended Posts