Jump to content

W116, startproblemer. Noen gode råd???


Recommended Posts

Guest Anders
Posted

Har en 1975 280 SE, som ikke starter om dagen.

Stoppet en tid tilbake etter å ha kjørt 200 m. Startet så etter 5min, fikk da parkert den. Det samme skjedde igjen neste gang, men den stoppet da for godt. Starteren drar rundt fortsatt. Det lukter bensin i blokken, men ingen tenning. Sist sjekket jeg coil på  blokken, fikk da kun gnist når jeg slo av tenning??? Har noen vært ute for lingnende og har noen gode råd?

 

 

Guest Anders
Posted

Takk for svar

Ja, strøm inn på coil var det. Kan det være dårlig jording?

Posted

Har du et sånt deksel over coilen? har opplevd at det lager overledning.

Har du tatt ut en og en plugg å sjekket at det er gnist på de når du kjører starteren? Kikket på rotor/fordelerlokk? skader eller fuktighet.

Hvis det er gnist og alt er vel der så kan det jo være bensinen det er noe galt med.

 

Har du bensintrykk? Skal være ca 2 bar hvis det er 1975 mod motor med D-jet

Sjekket bensindysebryterene under fordeler.

 

Gnist når tenning er AV?!!

Guest Anders
Posted

Hei igjen

Ja kommer kun gnist fra coil når jeg skrur tenning av etter å ha prøvd å starte.

Ingenting når jeg begynner.

Fordeler lokk og rotor arm har jeg skiftet.

Gnist fra pluggene kommer veldig sjelden?

Derfor jeg ikke skjønner noe som helst.

Kan det være noe med jordinger, motstander eller releer evt?

 

 

Eller er dette verksteds material?

Det vil jo bli et nederlag etter å ha prøvd så mye.

 

 

 

Posted

Har du sjekket om det er gnist på pluggene? Hvis du har strøm inn på coil, kun med tenning på og jorden er i orden, da kan jo coilen være ferdig?

 

Det er vel kanskje noen motstander og noe dill montert under eller nært som kan ha litt kontaktvansker. En stor Hvit en om jeg ikke husker feil.

Kan være jeg tenker på en annen bil nå.

Guest Einar
Posted

Ingen gnist når du kinner, men gnist i det du skrur av tenning?

Da ville jeg sjekka stifta, høres ut som den er konstant lukket eller kortslutning til jord på ledningen.

Sjekk også kondensator.

 

Elelrs, det med at den går litt og stopper igjen minner veldig om trøbel med dritt i tanken.

Guest 1442
Posted

Jordingsstrømpe mellom motor og karosseri, sjekk denne i begge ender, om nødvendig skru løs og rens kontaktflater, dårlig jord dårlig gnist.

Gnisten skal være blå, ikke gul/orange.

Overslag i plugghetter, gnisten går fra disse og hopper over til gods i plugghullet, sees tydelig med motor i gang i mørket.

Tendens til bro på plugg(er)?

Løs fordeler, feil tenningstidspunkt.

Som nevnt tidligere, kondensator, sikrer god gnist, formotstand, denne, tror jeg, sikrer høyere spenning i startøyeblikket (ikke ellers).

 

Om du har skiftet stifter selv, justert dem riktig, sjekk et ledningen fra stiften er montert riktig i fordeleren, skal være isolert fra gods/jord.

Guest Anders
Posted

Takk for gode råd.

Da har jeg litt å ta fatt på i helgen.

Fortsatt God Sommer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...