Jump to content

Tungstartet C124 300-24

Recommended Posts

Guest Thomas H
Posted

Har en 92 mod C124 300-24. Bilen har gått 200000 km og er i tilsynelatende god stand. Motoren går pent uten ulyder på alle turtall. Men når den skal starte må jeg kinne "lenge", 3-8 sekunder, uansett kald eller varm. En liten puff med gassen når den endelig tenner er ofte nødvendig for at den ikke skal stoppe igjen. Når den først er i gang går den som den skal.

Noen forslag om hva det kan være?

• 1 month later...
Posted

Bumper denne opp igjen.

Any ideas?  :?

Har du noe annet trøbbel med bilen? F.eks. ABS-lampe som lyser?

Jeg holder en liten knapp på OVP (Over Voltage Protection)-releet ditt. Enten en gåen sikring, eller at selve reléet er dårlig. Det sitter bak batteriet, og er lett gjenkjennelig. Det er ganske høyt, vanligvis rødt, og har en eller to sikringer på toppen.

Posted

Søskenbarnet mitt har lignende problemer med sin 300 TE-24, når den skal startes må man kinne litt lenge, og den stopper igjen etter start, eller starte med litt gass og gi den en real rus. Så erfaringer med dette er interessant.

Posted

Jeg tipper at innsprutdysene lekker slik at de gradvis slipper opp trykket hvis bilen står lenge nok.

Derfor trengs det noen sekunder for å bygge opp trykk igjen.