Jump to content

C Service på 211


E220

Recommended Posts

Lykke til med å finne svaret - Mercedes har laget et system hvor man skal kunne gi en kode til hvilket-som-helst-verksted for å få et prisestimat og beskjed om hva som skal gjøres, men ingen later til å benytte seg av det.. Jeg lyktes ikke med å få noe svar, og fikk bare beskjed om at de måtte ha bilen inn en stund for å kunne gi meg det.

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med å finne svaret - Mercedes har laget et system hvor man skal kunne gi en kode til hvilket-som-helst-verksted for å få et prisestimat og beskjed om hva som skal gjøres, men ingen later til å benytte seg av det.. Jeg lyktes ikke med å få noe svar, og fikk bare beskjed om at de måtte ha bilen inn en stund for å kunne gi meg det.

 

 

når kunder er innom der jeg jobber, leser jeg av service og verkstedkode så får kunden

pris etter dette.tror nok det er en prosedyre som alle BOS

verksteder også bruker?kan ikke huske at jeg har sett koden kk.

uten verkstedkoden er det litt mer plunder å regne pris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg las av koden på min og fikk koden DD på 120000km service, og jeg fikk en pris både fra norske og svenske Mercedes forhandlere, men jeg valgte Sverige siden jeg skal på ferie der og prisen er omtrent på krona halv pris :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Lykke til med å finne svaret - Mercedes har laget et system hvor man skal kunne gi en kode til hvilket-som-helst-verksted for å få et prisestimat og beskjed om hva som skal gjøres, men ingen later til å benytte seg av det.. Jeg lyktes ikke med å få noe svar, og fikk bare beskjed om at de måtte ha bilen inn en stund for å kunne gi meg det.

 

Verksteds koden som kommer opp i service menyen er KK, men skal ta en telefon til BOS å høre med de, bilen skal garantert ikke inn uten jeg vet en ca pris. I følge bruker manualen som er på norsk skal verkstedet opplyse en ca pris når de får opplyst denne kode så da får de å gjøre det.

 

 

når kunder er innom der jeg jobber, leser jeg av service og verkstedkode så får kunden

pris etter dette.tror nok det er en prosedyre som alle BOS

verksteder også bruker?kan ikke huske at jeg har sett koden kk.

uten verkstedkoden er det litt mer plunder å regne pris.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker står det i instruksjonsboken hvordan man får ut verkstedskoden som brukes for å beregne pris/arbeid. Mulig ting har forandret seg siden jeg prøvde å finne ut av det (6-12mnd siden), men på tross av riktig kode fikk jeg altså kun beskjed om å måtte sette igjen bilen for at de skulle kunne gi meg en pris.

 

Jeg tok service i utlandet istedet..

Link to comment
Share on other sites

Hadde min W211 på en D+ service på fredagen(ca75000km.) det var en såkalt storservice, det kostet 4,957,-kr. Da var det ikke noe feil på bilen. Det var hos BOS Lillehammer.

 

BOS Lillehammer var dem som gav meg best pris i Norge (sjekka 4.verksted i Norge) og dem gav meg ihvertfall meg en fast pris på min DD service uten noen problemer, og klubben har avtale med dem.

Link to comment
Share on other sites

Da var jeg en tur innom BOS rogaland, svaret var at det var stor service med skifte av olje på automat kassa ++ så ca pris ville bli 10000nok. skal forhøre meg andre steder før jeg gjør noe.

Link to comment
Share on other sites

Da var jeg en tur innom BOS rogaland, svaret var at det var stor service med skifte av olje på automat kassa ++ så ca pris ville bli 10000nok. skal forhøre meg andre steder før jeg gjør noe.

 

Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 11000 i norge, og i sverige 6700 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa.

Link to comment
Share on other sites

Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 110000 i norge, og i sverige 67000 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa.

 

For den prisen får du vel splitter ny automatkasse og vel så det ;)

Link to comment
Share on other sites

Da var jeg en tur innom BOS rogaland, svaret var at det var stor service med skifte av olje på automat kassa ++ så ca pris ville bli 10000nok. skal forhøre meg andre steder før jeg gjør noe.

 

Gjetter på at selve servicen ligger på 6000,- og automatservicen på 4000,-  Ganske normale BOS priser mao...

Link to comment
Share on other sites

Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 110000 i norge, og i sverige 67000 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa.

 

For den prisen får du vel splitter ny automatkasse og vel så det ;)

 

Hehe, koster å kjøre med steilende-hest emblem vettu  :wink:

Litt raus med nullene her Gunsen? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 110000 i norge, og i sverige 67000 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa.

 

For den prisen får du vel splitter ny automatkasse og vel så det ;)

 

Hehe, koster å kjøre med steilende-hest emblem vettu  :wink:

Litt raus med nullene her Gunsen? :lol:

 

Huff da, vist i feriemodus her (skulle bare sjekke om noen var våkne 8)) :scratch: :tongue3: :wave:, redigert riktig nå

Link to comment
Share on other sites

hvis noen av dere her har fått pris på c service ink olje skift på automat kassa på 11000 norske blanke kroner så skjønner ikke jeg noe,på drosja ligger jeg på alt fra 3000 til 6000 alt etter som om det er bremseklosser eller annet småtteri,men har aldri vært over 6200 kroner,hadde c cervice på 320 cdien nå 180 000 km da er det med service på automat kassa,det betalte jeg 5882 kroner for ink service med olje og filter dvs alt det en service innebærer + jeg bytta dieselfilteret det kom i tillegg.det gjorde jeg på hallingdal bilsenter som jeg må si meg meget fornøyd med når det gjelder både priser oppfølging og service ovefor meg som kunde :D.

Link to comment
Share on other sites

hvis noen av dere her har fått pris på c service ink olje skift på automat kassa på 11000 norske blanke kroner så skjønner ikke jeg noe,på drosja ligger jeg på alt fra 3000 til 6000 alt etter som om det er bremseklosser eller annet småtteri,men har aldri vært over 6200 kroner,hadde c cervice på 320 cdien nå 180 000 km da er det med service på automat kassa,det betalte jeg 5882 kroner for ink service med olje og filter dvs alt det en service innebærer + jeg bytta dieselfilteret det kom i tillegg.det gjorde jeg på hallingdal bilsenter som jeg må si meg meget fornøyd med når det gjelder både priser oppfølging og service ovefor meg som kunde :D.

 

Finnes det egne priser eller avtaler for taxi?

Link to comment
Share on other sites

ja vi har egne avtaler på det men det er ikke noe voldsomt til rabbat mener vi har 15% på deler og på verksted arbeid og servicer,da jeg begynte så hadde jeg volvo dvs min far hadde mercedes i alle år til det med firhjulstrekk liksom blei litt prekært på en taxi,mb kunne ikke levere diesel og 4 matic da blei det volvo xc70,han har helt siden første service på volvoen klaget over hvor dyrt det var på verksted med denne kontra merca,som han sa siste s210 e 220 cdien han hadde så lå servicene på mellom 4 og 5500 kroner har selv hatt service på volvo de lå på alt fra 6 til 13000 kroner etter som bare det å bytte skiver og klosser foran på en xc70 koster nesten det dobbelte av på en s211.

Link to comment
Share on other sites

hvis noen av dere her har fått pris på c service ink olje skift på automat kassa på 11000 norske blanke kroner så skjønner ikke jeg noe,på drosja ligger jeg på alt fra 3000 til 6000 alt etter som om det er bremseklosser eller annet småtteri,men har aldri vært over 6200 kroner,hadde c cervice på 320 cdien nå 180 000 km da er det med service på automat kassa,det betalte jeg 5882 kroner for ink service med olje og filter dvs alt det en service innebærer + jeg bytta dieselfilteret det kom i tillegg.det gjorde jeg på hallingdal bilsenter som jeg må si meg meget fornøyd med når det gjelder både priser oppfølging og service ovefor meg som kunde :D.

 

Sikkert stor forskjell på C service og DD service , men ihvertfall var prisen jeg fikk noe helt annet enn 6200 kroner, tilbudet jeg fikk kan du nesten gange med 2, og det var før skifting av bremseklosser :?, så entene Ole har du en fantastisk avtale og/eller så er prisen veldig forskjellige på dei forskjellige kodene :shock:, men tror dessverre at prisene varierer veldig fra verksted til verksted, hvem du snakker med og hvor godt kundeforhold du har  :(

Link to comment
Share on other sites

Finnes det egne priser eller avtaler for taxi?

 

I tillegg til de 15% Ole i nevnet har jeg hørt at de som har drosje kun betaler for brukt tid, det opereres ikke med faste servicepriser.. Servicer går ganske fort å gjennomføre for de som ha gjort det 100 ganger før... Samme gjelder med bremseklosse skift osv. Så lenge det brukes mindre tid enn normen som er satt opp i BOS systemet, faktureres det kun for brukt tid.

Link to comment
Share on other sites

kan vel tildels være enig i at kunde forhold og det at vi altid har brukt hallingdal bilsenter har litt å si,er ikke sikkert jeg hadde fått de prisen på andre mercedes verksteder rundt om,men har aldri betalt spes mye for noen ting på gol har hørt fra flere hold at service og slite deler på mercedes er billigt. :).men vi hadde 40 000km service på toyota rav4 som frua har det kosta nesten 7000 kroner det var jo i og for seg greit det,men nå for en mnd siden hadde hun det som tilsier en 60 000 km service bilen hadde gått 57 000km og litt,da den regninga kom holdt jeg på å få slag for den var på 12800 ink eu kontrol,da jeg spurte hvorfor og fikk greie på at det var skifta alt som var av stag og endeled og foringer og gud vet hva,mannen i disken kunne fortelle at det var helt normal slitasje på en suv og at det måtte vi regne med,da jeg så spurte om ikke det var reklamasjon eller garanti sak så fikk jeg vite at på normal slitasje så var det ikke det,så dvs at 57 000km så er det utslitt det er for dårligt det har jeg aldri opplevd på noen mercedes på den korte km standen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Challenger

Flexible Service System PLUS (FSS PLUS)

 

• Evaluates engine temperature, oil level, vehicle speed, engine speed, brake wear, distance driven and the time elapsed since your last service. The interval between services depends on your driving habits.

• Next necessary service is indicated in the multifunction display in the instrument panel.

• Maintenance services will be indicated by showing a service type A (minor service) through H (major service).

• A “+” sign after the service type display indicates that the brake lining thickness must be checked.

• Calculates and determines the service items (1-14) that need to be performed.

 

When the service type appears in the multifunction display, you can use the vehicle’s control system to view a list of the service items that need to be performed at the called for service type.

 

Calling up the service data information

• Switch ignition on.

• Outside temperature display.

• Press button up or down on the steering wheel until the FSS PLUS indicator appears in the display.

• Press the trip odometer reset knob for about five seconds. The Service Menu appears in the display.

• Select the items menu with the + or – button.

• Press the menu systems button (left side, below up and down buttons).

• The service indicator now displays the items menu (1 – 14 described below).

• Press the menu systems button until the outside temperature display appears.

 

1 Due when displayed

Check brake pads & rotors front/rear

 

2 Every 60,000 miles or 4 years

Replace air cleaner insert

 

3 Every 30,000 miles or 2 years

Replace combination filter

 

4 Every 30,000 miles or 2 years

Replace dust filter

 

5 Every 60,000 miles or 5 years

Replace fuel filter

 

6 Every 60,000 miles or 5 years

Replace activated charcoal filter

 

7 Every 100,000 miles or 5 years

Replace spark plugs

 

8 Every 150,000 miles or 15 years

Replace coolant

 

9 Every 2 years

Check bodywork for paint damage

Check chassis and load-bearing body components

Replace brake fluid, check pressure of reservoir

 

10 Every 3 years

Clean slide rails and shoes to sliding/pop-up roof

 

11 Every 3 years

Clean and lubricate guide mechanism to Panorama sliding roof

 

12 Due when displayed

Engine oil and filter change

 

13 Due when displayed

Check fluid levels, correct/repair if necessary

• Brake system

• Power steering

• Windshield washer system

Check safety catch and hinges on engine hood

Check auxiliary battery condition

Function check

• Warning/indicator lamps, illumination and interior lighting

• Windshield wipers, washer system, headlamp cleaning system

Inspect tires

Check thickness of front brake pads

Check main battery

 

14 Due when displayed

Check for leakage – major components

Check fluid levels, correct/repair if necessary

• Brake system

• Power steering

• Windshield washer system

Check poly-V-belt

Check safety catch and hinges on engine hood

Check auxiliary battery condition

Function check

• Parking brake

• Warning/indicator lamps, illumination and interior lighting

• Windshield wipers, washer system, headlamp cleaning system

• Seat belts and buckles

Inspect tires

Check condition of front/rear brakes

Correct tire inflation pressure, including spare tire

Leakage – major components

Check front axle ball joints for play, check rubber boots

Inspect condition of flexible disks

Inspect play of tie rod and drag link joints, inspect rubber boots

Check main battery

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...