E220 Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Noen som vet hva en C service med verksteds kode KK på en S211 omfatter samt hva en ca pris på dette vil være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Spørs hva som er gjort med bilen før! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Lykke til med å finne svaret - Mercedes har laget et system hvor man skal kunne gi en kode til hvilket-som-helst-verksted for å få et prisestimat og beskjed om hva som skal gjøres, men ingen later til å benytte seg av det.. Jeg lyktes ikke med å få noe svar, og fikk bare beskjed om at de måtte ha bilen inn en stund for å kunne gi meg det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Roald Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Lykke til med å finne svaret - Mercedes har laget et system hvor man skal kunne gi en kode til hvilket-som-helst-verksted for å få et prisestimat og beskjed om hva som skal gjøres, men ingen later til å benytte seg av det.. Jeg lyktes ikke med å få noe svar, og fikk bare beskjed om at de måtte ha bilen inn en stund for å kunne gi meg det. når kunder er innom der jeg jobber, leser jeg av service og verkstedkode så får kunden pris etter dette.tror nok det er en prosedyre som alle BOS verksteder også bruker?kan ikke huske at jeg har sett koden kk. uten verkstedkoden er det litt mer plunder å regne pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Jeg las av koden på min og fikk koden DD på 120000km service, og jeg fikk en pris både fra norske og svenske Mercedes forhandlere, men jeg valgte Sverige siden jeg skal på ferie der og prisen er omtrent på krona halv pris :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E220 Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Lykke til med å finne svaret - Mercedes har laget et system hvor man skal kunne gi en kode til hvilket-som-helst-verksted for å få et prisestimat og beskjed om hva som skal gjøres, men ingen later til å benytte seg av det.. Jeg lyktes ikke med å få noe svar, og fikk bare beskjed om at de måtte ha bilen inn en stund for å kunne gi meg det. Verksteds koden som kommer opp i service menyen er KK, men skal ta en telefon til BOS å høre med de, bilen skal garantert ikke inn uten jeg vet en ca pris. I følge bruker manualen som er på norsk skal verkstedet opplyse en ca pris når de får opplyst denne kode så da får de å gjøre det. når kunder er innom der jeg jobber, leser jeg av service og verkstedkode så får kunden pris etter dette.tror nok det er en prosedyre som alle BOS verksteder også bruker?kan ikke huske at jeg har sett koden kk. uten verkstedkoden er det litt mer plunder å regne pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Såvidt jeg husker står det i instruksjonsboken hvordan man får ut verkstedskoden som brukes for å beregne pris/arbeid. Mulig ting har forandret seg siden jeg prøvde å finne ut av det (6-12mnd siden), men på tross av riktig kode fikk jeg altså kun beskjed om å måtte sette igjen bilen for at de skulle kunne gi meg en pris. Jeg tok service i utlandet istedet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Hadde min W211 på en D+ service på fredagen(ca75000km.) det var en såkalt storservice, det kostet 4,957,-kr. Da var det ikke noe feil på bilen. Det var hos BOS Lillehammer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 8, 2009 Share Posted July 8, 2009 Hadde min W211 på en D+ service på fredagen(ca75000km.) det var en såkalt storservice, det kostet 4,957,-kr. Da var det ikke noe feil på bilen. Det var hos BOS Lillehammer. BOS Lillehammer var dem som gav meg best pris i Norge (sjekka 4.verksted i Norge) og dem gav meg ihvertfall meg en fast pris på min DD service uten noen problemer, og klubben har avtale med dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E220 Posted July 8, 2009 Author Share Posted July 8, 2009 ok skal ta en tur innom bos i stavanger når ellers jeg kommer hjem fra Sørlands idylen kristiansand å divers jobbing samt prøve kjøring av ny(brukt)båt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E220 Posted July 10, 2009 Author Share Posted July 10, 2009 Da var jeg en tur innom BOS rogaland, svaret var at det var stor service med skifte av olje på automat kassa ++ så ca pris ville bli 10000nok. skal forhøre meg andre steder før jeg gjør noe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Da var jeg en tur innom BOS rogaland, svaret var at det var stor service med skifte av olje på automat kassa ++ så ca pris ville bli 10000nok. skal forhøre meg andre steder før jeg gjør noe. Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 11000 i norge, og i sverige 6700 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 110000 i norge, og i sverige 67000 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa. For den prisen får du vel splitter ny automatkasse og vel så det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Da var jeg en tur innom BOS rogaland, svaret var at det var stor service med skifte av olje på automat kassa ++ så ca pris ville bli 10000nok. skal forhøre meg andre steder før jeg gjør noe. Gjetter på at selve servicen ligger på 6000,- og automatservicen på 4000,- Ganske normale BOS priser mao... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 110000 i norge, og i sverige 67000 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa. For den prisen får du vel splitter ny automatkasse og vel så det Hehe, koster å kjøre med steilende-hest emblem vettu Litt raus med nullene her Gunsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Er vel mye likt den servicen jeg skal ha på min da, den ligger på rundt ca 110000 i norge, og i sverige 67000 svenske kroner, min skal også ha service på automakassa. For den prisen får du vel splitter ny automatkasse og vel så det Hehe, koster å kjøre med steilende-hest emblem vettu Litt raus med nullene her Gunsen? Huff da, vist i feriemodus her (skulle bare sjekke om noen var våkne ) , redigert riktig nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole i Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 hvis noen av dere her har fått pris på c service ink olje skift på automat kassa på 11000 norske blanke kroner så skjønner ikke jeg noe,på drosja ligger jeg på alt fra 3000 til 6000 alt etter som om det er bremseklosser eller annet småtteri,men har aldri vært over 6200 kroner,hadde c cervice på 320 cdien nå 180 000 km da er det med service på automat kassa,det betalte jeg 5882 kroner for ink service med olje og filter dvs alt det en service innebærer + jeg bytta dieselfilteret det kom i tillegg.det gjorde jeg på hallingdal bilsenter som jeg må si meg meget fornøyd med når det gjelder både priser oppfølging og service ovefor meg som kunde . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 hvis noen av dere her har fått pris på c service ink olje skift på automat kassa på 11000 norske blanke kroner så skjønner ikke jeg noe,på drosja ligger jeg på alt fra 3000 til 6000 alt etter som om det er bremseklosser eller annet småtteri,men har aldri vært over 6200 kroner,hadde c cervice på 320 cdien nå 180 000 km da er det med service på automat kassa,det betalte jeg 5882 kroner for ink service med olje og filter dvs alt det en service innebærer + jeg bytta dieselfilteret det kom i tillegg.det gjorde jeg på hallingdal bilsenter som jeg må si meg meget fornøyd med når det gjelder både priser oppfølging og service ovefor meg som kunde . Finnes det egne priser eller avtaler for taxi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole i Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 ja vi har egne avtaler på det men det er ikke noe voldsomt til rabbat mener vi har 15% på deler og på verksted arbeid og servicer,da jeg begynte så hadde jeg volvo dvs min far hadde mercedes i alle år til det med firhjulstrekk liksom blei litt prekært på en taxi,mb kunne ikke levere diesel og 4 matic da blei det volvo xc70,han har helt siden første service på volvoen klaget over hvor dyrt det var på verksted med denne kontra merca,som han sa siste s210 e 220 cdien han hadde så lå servicene på mellom 4 og 5500 kroner har selv hatt service på volvo de lå på alt fra 6 til 13000 kroner etter som bare det å bytte skiver og klosser foran på en xc70 koster nesten det dobbelte av på en s211. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E220 Posted July 10, 2009 Author Share Posted July 10, 2009 høres unektelig ut som jeg skal ta meg en ringe runde for å sjekke denne prisen ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Hvis du bor i Oslo-området, er Bergs Automatservice en selvfølge når det gjelder service på kassa. Kan fort spare noen tusen på den biten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 hvis noen av dere her har fått pris på c service ink olje skift på automat kassa på 11000 norske blanke kroner så skjønner ikke jeg noe,på drosja ligger jeg på alt fra 3000 til 6000 alt etter som om det er bremseklosser eller annet småtteri,men har aldri vært over 6200 kroner,hadde c cervice på 320 cdien nå 180 000 km da er det med service på automat kassa,det betalte jeg 5882 kroner for ink service med olje og filter dvs alt det en service innebærer + jeg bytta dieselfilteret det kom i tillegg.det gjorde jeg på hallingdal bilsenter som jeg må si meg meget fornøyd med når det gjelder både priser oppfølging og service ovefor meg som kunde . Sikkert stor forskjell på C service og DD service , men ihvertfall var prisen jeg fikk noe helt annet enn 6200 kroner, tilbudet jeg fikk kan du nesten gange med 2, og det var før skifting av bremseklosser , så entene Ole har du en fantastisk avtale og/eller så er prisen veldig forskjellige på dei forskjellige kodene , men tror dessverre at prisene varierer veldig fra verksted til verksted, hvem du snakker med og hvor godt kundeforhold du har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Will Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Finnes det egne priser eller avtaler for taxi? I tillegg til de 15% Ole i nevnet har jeg hørt at de som har drosje kun betaler for brukt tid, det opereres ikke med faste servicepriser.. Servicer går ganske fort å gjennomføre for de som ha gjort det 100 ganger før... Samme gjelder med bremseklosse skift osv. Så lenge det brukes mindre tid enn normen som er satt opp i BOS systemet, faktureres det kun for brukt tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole i Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 kan vel tildels være enig i at kunde forhold og det at vi altid har brukt hallingdal bilsenter har litt å si,er ikke sikkert jeg hadde fått de prisen på andre mercedes verksteder rundt om,men har aldri betalt spes mye for noen ting på gol har hørt fra flere hold at service og slite deler på mercedes er billigt. .men vi hadde 40 000km service på toyota rav4 som frua har det kosta nesten 7000 kroner det var jo i og for seg greit det,men nå for en mnd siden hadde hun det som tilsier en 60 000 km service bilen hadde gått 57 000km og litt,da den regninga kom holdt jeg på å få slag for den var på 12800 ink eu kontrol,da jeg spurte hvorfor og fikk greie på at det var skifta alt som var av stag og endeled og foringer og gud vet hva,mannen i disken kunne fortelle at det var helt normal slitasje på en suv og at det måtte vi regne med,da jeg så spurte om ikke det var reklamasjon eller garanti sak så fikk jeg vite at på normal slitasje så var det ikke det,så dvs at 57 000km så er det utslitt det er for dårligt det har jeg aldri opplevd på noen mercedes på den korte km standen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Challenger Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 Flexible Service System PLUS (FSS PLUS) • Evaluates engine temperature, oil level, vehicle speed, engine speed, brake wear, distance driven and the time elapsed since your last service. The interval between services depends on your driving habits. • Next necessary service is indicated in the multifunction display in the instrument panel. • Maintenance services will be indicated by showing a service type A (minor service) through H (major service). • A “+” sign after the service type display indicates that the brake lining thickness must be checked. • Calculates and determines the service items (1-14) that need to be performed. When the service type appears in the multifunction display, you can use the vehicle’s control system to view a list of the service items that need to be performed at the called for service type. Calling up the service data information • Switch ignition on. • Outside temperature display. • Press button up or down on the steering wheel until the FSS PLUS indicator appears in the display. • Press the trip odometer reset knob for about five seconds. The Service Menu appears in the display. • Select the items menu with the + or – button. • Press the menu systems button (left side, below up and down buttons). • The service indicator now displays the items menu (1 – 14 described below). • Press the menu systems button until the outside temperature display appears. 1 Due when displayed Check brake pads & rotors front/rear 2 Every 60,000 miles or 4 years Replace air cleaner insert 3 Every 30,000 miles or 2 years Replace combination filter 4 Every 30,000 miles or 2 years Replace dust filter 5 Every 60,000 miles or 5 years Replace fuel filter 6 Every 60,000 miles or 5 years Replace activated charcoal filter 7 Every 100,000 miles or 5 years Replace spark plugs 8 Every 150,000 miles or 15 years Replace coolant 9 Every 2 years Check bodywork for paint damage Check chassis and load-bearing body components Replace brake fluid, check pressure of reservoir 10 Every 3 years Clean slide rails and shoes to sliding/pop-up roof 11 Every 3 years Clean and lubricate guide mechanism to Panorama sliding roof 12 Due when displayed Engine oil and filter change 13 Due when displayed Check fluid levels, correct/repair if necessary • Brake system • Power steering • Windshield washer system Check safety catch and hinges on engine hood Check auxiliary battery condition Function check • Warning/indicator lamps, illumination and interior lighting • Windshield wipers, washer system, headlamp cleaning system Inspect tires Check thickness of front brake pads Check main battery 14 Due when displayed Check for leakage – major components Check fluid levels, correct/repair if necessary • Brake system • Power steering • Windshield washer system Check poly-V-belt Check safety catch and hinges on engine hood Check auxiliary battery condition Function check • Parking brake • Warning/indicator lamps, illumination and interior lighting • Windshield wipers, washer system, headlamp cleaning system • Seat belts and buckles Inspect tires Check condition of front/rear brakes Correct tire inflation pressure, including spare tire Leakage – major components Check front axle ball joints for play, check rubber boots Inspect condition of flexible disks Inspect play of tie rod and drag link joints, inspect rubber boots Check main battery Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts