Jump to content

Dårlig drag

Recommended Posts

Guest jarle borgersen
Posted

Hei hare en 2001 mod 220 cdi som misster effekten av å til men stopper bilen å tar ut nøkkelen å starter opp igjen går den greit en stund noen som hvet hva dette skyldes  :?

Posted

Hei hare en 2001 mod 220 cdi som misster effekten av å til men stopper bilen å tar ut nøkkelen å starter opp igjen går den greit en stund noen som hvet hva dette skyldes  :?

Hva feilen er, det er ikke godt å si, men det du opplever kommer nok av at bilen går i nødmodus pga. en eller annen feil. Det enkleste er å få lest av feilkoder og finne ut hvorfor den går i nødmodus.

Guest 1042
Posted

har ikke tilfeldigvis en "chip-boks" eller lignende installert? Hører at mange har opplevd nødmodus på cdi-biler som har blitt "tunet".

• 1 month later...
Posted

Hadde samme problem på min S210, da var det slangen mellom turboen og intercooler som var sprukket, så turbotrykket forsvant andre steder enn til motoren. (E270 CDI)

50 opp Lierbakken syntes ikke kona var stas... 8)

Ny slange 500,- inkl bytte, og samme gamle beistet oppe og gikk igjen.

Posted

Sir meg enig med Frode, ta deg en tur innom ett verksted og få dem til å ta en kjapp diagnose. Og se hva som forårsaker dette, slik som du beskriver det. Virker det for meg som feilen er sporadisk, og har med noe elektrisk å gjøre. Girer bilen som den skal da ? Altså om du kjører opp en brattbakke og "mister" effekten, er det pga, at den ikke girer ned ? Eller bare mister den effekt ?