Jump to content

Cupe vamer

Recommended Posts

Guest Asbjørn
Posted

Halla

Lurte på om noen har putta inn motor/cupe varmer selv.

Om så, hvilken og er det mye arbeid.. ?

Snart ferdig med stereo ombyggingen. (SLIT, vel egentlig ikke. Lenge siden jeg har funne mdf støv i øynene om morraen :lol: )

Så da blir det vel en tur til lakkerings mannen.. Trenger en liten facelift på fangerene mine =/

Så etter det tengte jeg å få motorvarmer installert.. Kan da ikke vere så vanskelig å putte i ? Eller må det noe godkjenning til ?

Guest MixaloT
Posted

Hallo proteuz.

Satte inn motorvarmer i fjor, konisk blokkvarmer.

Det kan være litt vrient siden den skal monteres under grenrøret til eksosen. Er ikke sikker på hvordan din motor ser ut i forhold til min.

Jeg hadde mulighet til å montere konisk eller gjenget varmer, bakdelen med den gjengede er at den skulle monteres ved den bakerste sylinderen. Om jeg skulle ha satt den der, så måtte jeg ha skrudd av grenrøret, noe jeg ikke ville gjøre.

Fikk derfor en konisk som jeg satte i fremkant av motor, den monteres hvor frostpluggene står. Det er trangt her også, men med tolmodighet så går det fint.

Så har du siste variant, slangevarmer, grei nok den også, enkel å montere om du har plass til en slik på radiatorslangen som er montert nederst i radiatoren.

Det trengs ikke noen form for godkjenning etter at du har satt inn motorvarmer.

Kabel inn i hytten kan dras igjennom gummipropper i torpedoveggen, eller bak batteriet.

Guest Asbjørn
Posted

Takker :)

Ja det hørtest jo greit ut.. Hvor handla du den og hva var prisen ?

Prøver å finne en remote starter også, men har ikke funnet noen som har.. Noen forslag om hvor jeg kan finne en ?

Guest MixaloT
Posted

Handlet motorvarmer med tilbehør (Defa) hos Bilxtra.

Alt kom på rundt 1000 lappen.

Remote starter til hva?

Posted

Så etter det tengte jeg å få motorvarmer installert.. Kan da ikke vere så vanskelig å putte i ? Eller må det noe godkjenning til ?

Det er rimelig enkelt å montere. På min var det allerede motorvarmer, så jeg kjøpte et sett hos defa for kupévarmer. Det fulgte da med 2x1meter ledning, kontakt til å ha inni bilen, t-plugg og 2000 watt varmeovn.

Det som kan være køddent, er å få skrudd ut pluggen der motorvarmeren skal inn. De har det visst med å sitte godt. Det har vært snakk om noen tidligere som har måttet sveise fast en pipe i pluggen.

min montering av kupévarmer :

http://www.ascona.no/defa/

Defa har systemer der du kan velge selv når ting skal starte opp. Selv styrer jeg det med en liten timer innenfra, og ledning ut vinduet i kjelleren (skjøteledning innenfra og ut er egentlig ikke lov)

Guest Asbjørn
Posted

takker =)

remote starter til motoren.. :P

Trykk på låse opp bilen knappen.. pling så starter den.. så er det bare å sette seg inn.. slippe å bruke nøkkelen til å starte liksom..

Guest bakk1
Posted

Hei!

Sånn motor starter som du tenker på har defa også på sin kombi alarm. en kompis av meg har det, jævli stilig. men anbefales og ikke montere selv vist ikke har litt teknisk insikt!

Jeg skal montere motor vramer/coupe varmer på min nå, men hvordan monterer man den koniske? var det vansklig, tenkte og gjøre dette selv. men vurderte "slangevarmer" varianten. er det er grei løsning?

• 4 weeks later...
Guest Asbjørn
Posted

Arr :lol:

Japp, det var en slik en jeg tengte meg. Remote starter.. Sjekka opp med DEFA så det blir en slik en.. Må bare røske ut gammle alarmen først..

4500 for ny alarm og 1500 for remote starten. Får det sikkert billigere, men får det installert for den prisen også.. så er vel ikke så dyrt.. :)