CHARLIE Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Jeg er en relativt stor forbruker av www.photobucket.com men betaler ingenting for å lagre tusenvis av bilder. Jeg har ofte lurt på hvorfor er dette gratis? Misforstå meg riktig. Jeg er slett ikke imot at tjenesten er gratis, men synes bare at det er litt rart. Er det noen som vet litt om dette?? Quote
Jøran89 Posted July 1, 2009 Posted July 1, 2009 Har sikkert sponsorer som tar seg av utgiftene mot at de får ha reklame på sidene dems. Men koster det egentlig så mye å drive et slikt sted? Greit nok de må ha en svær server regner jeg med, men likevell er det vel ikke så mye utgifter? Eller?... De får iallefall gleden av å se gjennom alle bildene som folk legger ut. Quote
FrodeS Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 Det er jo mange gratistjenester over alt. Se bare på google, som lar oss søke gratis, ha gratis e-post osv. Allikevel tjener de jo penger som gras. Quote
Thomas Madsen Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 Reklame reklame reklame og atter reklame... Det er nok kun reklame som gjør att dette er gratis.. Nå koster jo ikke Harddiskplass så veldig mye pr GB lenger heller... Men det er kun reklame som gjør att dette er gratis, de få som betaler for ekstra tjenester betaler nok kun for vedlikeholdet av de ekstra tjenestene de kjøper.. Som FrodeS sier, se på Google... De har en enorm reklameinntekt... Quote
T-boy Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 Gratisvarianten av Photobucket gir 1 GB lagring og en bruksbegrensning på 25GB /mnd. Pro varianten gir 10GB lagring og fri båndbredde, koster 40 USD /år. Disk er blitt adskillig billigere enn før, men proffe raske disker koster fortsatt endel. De hekter ikke sammen en haug med crappy USB disker I tillegg skal man ha servere, nettforbindelse og nettutstyr, som absolutt ikke er billig når de antagelig trenger 10Gb/s ++ Så kommer strøm og kjøling. Alt i alt blir det ganske kostbart. Google tar seg veldig godt betalt for at firma skal komme høyt opp på søkelisten. De er ikke en nøytral søkemotor om man tror det. Quote
Thomas Madsen Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 Disk er blitt adskillig billigere enn før, men proffe raske disker koster fortsatt endel. De hekter ikke sammen en haug med crappy USB disker Det er nok nærmere crappy disker enn SAS eller SSD disker gitt... Regner med SATAIIdisker og der koster det ikke mye pr GB gitt, hverken som HS eller SS. Selvsagt koster servere osv litt, men lagrinsservere koster ingenting omtrent, dette er rene filservere som ikke trenger det festest av det fete.. Men selvsagt koster ting peng, ikke tvil om det. Aldri hevdet noe annet heller, men dette finansieres av 3 ting. Reklame, reklame og reklame Quote
T-boy Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 Og jeg regner med FC disker Har tilgode å bli plaget av reklame fra photobucket, så om de kan leve av det er det jo strålende. Quote
Thomas Madsen Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 At det BARE er reklame som finansiererer Photobucket er jeg ikke helt enig i... Noe reklame er det, men langt fra noen plagsomme mengder. Bildet viser hva som, i store trekk, er forskjellen på gratisversjonen og Pro-utgaven: hmm nei, du må gjerne tro det... Men de gir jo ikke bort dette uten å ha noen igjen for det, og det er reklame penger.. Husk att det ikke nødvendigvis er reklame bare i dine album det er snakk om, men det er ALT de har av sider osv osv osv osv... Det er ufattelig mange flere enn du tror som er innom siden dems i løpet av dagen og dette genererer mye peng... Quote
T-boy Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 Jeg har rett og slett ikke sett noe særlig reklame, det er en liten Disney greie på forsiden. Mulig det er er noe mer på kontrollpanelet når jeg er innlogget, men har aldri lagt merke til noe Men at de har mange visninger tror jeg på: http://photobucket.com/about/advertise-with-us Quote
Fredrik B Posted July 6, 2009 Posted July 6, 2009 De har reklame, for om du betaler for PB så får du reklamefritt område Quote
CHARLIE Posted August 23, 2009 Author Posted August 23, 2009 Da hadde jeg merkelig nok oppnådd grensen for gratis lagrede bilder på "Bucketten" :lol:. Fikk ikke lastet opp flere bilder før jeg hadde betalt ca 150,- kroner for mere plass. Quote
Recommended Posts