Jump to content

Reiseruteforslag biltur?

RuneT

Recommended Posts

Har kjørt en del i Østeuropa, men familien og vår Viano kunne tenke oss en kjøretur til England/Skottland/Irland.

Den veien er jeg lite bereist :?

4 barn 9 til 17 + kona og meg.

Ingenting bestilt eller planlagt, så jeg tror vi kan glemme kielferge og danskebåt med bilplass. Avreise snarest.

Nå bor vi på nordvestlandet, så det må bli utgangspunktet. 10 til 14 dager. Kan ta med telt, men vi satser på drop-in overnattinger....altså telt bare i nøden.

Noen som erfaring og forslag/tips/reiserute de vil dele med oss?

mvh

Rune

Når det gjelder overnattignssteder, så kan jeg anbefale Premier Inn. Det er en omfattende kjede av hoteller. Hyggelig prisnivå, og etter min erfaring, helt grei standard. Det ligger alltid vegg-i-vegg med en tradisjonell Britisk pub, der også frokost og slikt blir servert.

Når det gjelder reiserute, så har jeg ikke så mye å bidra med. Jeg har ikke lekt noe særlig turist i Storbritania. Eneste unntaket var da vi kjørte om kysten fra grensa mellom England og Skottland, ned til Newcastle.

Du vet at newcastle-båten er lagt ned, og at du må via Danmark for å komme til .uk?

Jeg kjørte hjem fra England via Eurotunnel. Det er et biltog som går fra Folkstone i England til Calais i Frankrike. Og så var det en voldsom biltur hjemover derfra. Havnet vel på 192 mil fra Guildford i England til Blaker i Sørum. Jeg liker å kjøre på kontinentet, så jeg koste meg på turen. Herlig å være innom England, Frankrike, Belgia, Nederland, Tyskland, Danmark, Sverige og Norge på et par dager. :D Kanskje ikke så aktuelt med 4 unger i bilen...

@Frode: Ja, vet at ferga bergen newcastle er nedlagt. Premier Inn og pubfrokost høres bra ut.

Har også vært i Newcastle. Fin by.

Takk for tips. Må snart bestemme oss :roll:

@Alexander: Du er nok inne på noe her. Liker selv godt å kjøre bil, men ungene er jeg usikker på. 192 mil er jo et stykke da... 60 mil i slengen har gått fint i Norge da...Kanalen blir nok krysset med ferge tror jeg.

Driver og sjekker Superspeed fra Larvik til Hirtshals nå....kr 2460,- for hele gjengen med bil...

Takk for tips her. Hadde gleda meg til å kjøre MB noen mil nå, men jammen dukka det opp en sydentur idag fra Bergen som kona bestilte tvert. Men tipsene deres er ikke bortkasta. Turen blir den. Bare litt utsatt!

Takk skal dere ha :D