Jøran89 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Lurer mest på hvilke konsekvenser denne ulykken bli å få for ungdommer generelt bak rattet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonArne Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Han møtte døden da Mercedesen av modellen 230 ble kastet inn i fronten av hans Volkswagen Caravelle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Lurer mest på hvilke konsekvenser denne ulykken bli å få for ungdommer generelt bak rattet. Håper det ringer noen bjeller i hodet, som sier at en skal kjøre med vett og ikke som en tulling...!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Lurer mest på hvilke konsekvenser denne ulykken bli å få for ungdommer generelt bak rattet. Håper det ringer noen bjeller i hodet, som sier at en skal kjøre med vett og ikke som en tulling...!!! Det er så sin sak, men spørmålet blir jo hva myndighetene kommer til å gjøre for å aktivisere disse "bjellene" hos folk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 !!!!!!!!!!!!!! På nytt, i nærheten!! http://www.smp.no/article/20090701/NYHETER/77598273/1002 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 !!!!!!!!!!!!!! På nytt, i nærheten!! http://www.smp.no/article/20090701/NYHETER/77598273/1002 Men det er sikkert ikke en Mercedes innblandet, for det sto ikke nevnt i artikkelen hva slags biler det var... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Han møtte døden da Mercedesen av modellen 230 ble kastet inn i fronten av hans Volkswagen Caravelle... Det står jo E220 på koffertlokket oppå vraket. For en dust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Nå må folk skjerpe seg. Dette er veier der man leter etter trafikk. En bil pr 5 minutt er travelt. Hva fan er det folk driver med på sunnmøre :shock: Blir smått hissig av at nå skal vi alle overvåkes pga noen få idioter!! Noen som husker tullingen med øksa på Widerøe som gjorde at det er flere securitasser på Sandane Luftahavn enn kaffebeger i automaten der Nå skal alle straffes pga disse idiotene. .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Noen skulle hatt mer juling enn mat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Nå må folk skjerpe seg. Dette er veier der man leter etter trafikk. En bil pr 5 minutt er travelt. Hva fan er det folk driver med på sunnmøre :shock: Blir smått hissig av at nå skal vi alle overvåkes pga noen få idioter!! Noen som husker tullingen med øksa på Widerøe som gjorde at det er flere securitasser på Sandane Luftahavn enn kaffebeger i automaten der Nå skal alle straffes pga disse idiotene. .... Ja det er ofte resultatet av slike ulykker.... at det blir nedsatt fartsgrense på stedet og en masse kontroller på dagtid :? DA er man kvitt problemet med at ungdommer (ung+dum? vel..) som mangler trafikkforståelse og respekt for lovverk, kjører i 200 km/t.... Gjør som i USA og Canada, der har vel enkelte stater lovverk om at yngre førere ikke kan kjøre etter gitte klokkeslett osv.... Og, få mer politi ut i trafikken på kveld og nattestider! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 rune.T og Roger.H: har dere aldri kjørt fort selv? har dere aldri vært ung og dum? er heller ikke sikkert det var farten som var den avgjørende faktoren her, hva om det var en punktering eller en styrekule som ikke ville mer? er ogso utrolig glatt nedi den tunellen der. hva med den andre ulykken som er nevnt her da, der var de ikke noen ungdommer som kjørte. er jo ikke BARE ungdommen som kjører fort og forårsaker trafikkulykker, selv om det kan hørest sånn ut på mange.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik B Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Jeg ER ung å dum å har mine meninger om hvor avgjørende fart er for en ulykke. Fart er avgjørende, men det er så mye mer enn det som er kritisk. Vi har dekk, tempratur, VEKT osv... Mener ikke å si at fart ikke er avgjørende (nå er jo dette hassardiøs kjøring uansett), men mener at om man kjører en lett (les: tom) bil i 110km/t er ikke det samme som å kjøre 110km/t med en tung (les: full) bil. Kjører som sikkert de fleste har fått med seg lastebil å merker at har jeg tung last kan jeg ikke kjøre like fort som når jeg har lett last, pga bremselangde/stopplengde, krengning ved sving osv. Personlig syns jeg det legges for mye vekt på kun fart nå til dags, hva med å opplyse folk (som egentlig burde fått det med seg på oppkjøringa) at det er flere faktorer inne når man kjører motorredskap. Ved mindre fartsoverskedelser er det vell ikke farten som forrårsaker ulykken, det er vel bare utfallet den står for. (alle regler har unntak) Men når det er snakk om å kjøre 140+km/t så er det jo bare tull å prøve å bortforklare fart, da er den en medvirkende årsak uansett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 !!!!!!!!!!!!!! På nytt, i nærheten!! http://www.smp.no/article/20090701/NYHETER/77598273/1002 Men det er sikkert ikke en Mercedes innblandet, for det sto ikke nevnt i artikkelen hva slags biler det var... Øyy, her var det en Mercedes involvert http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=560670 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 farten kombnert med full bil er nok årsaken i tunnel ulykken, konsekvensen blir så mye større med så høy fart, Tror dette har med holdning å gjøre, har ahtt ulykker i nærmiljøet der det sitter folk i rullestol etter bilvelt, en av det som var med kjørte seg ihjel året etter, samme dag som han hadde vært på sykehus kontroll etter den første ulykken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laffus Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=563939 Var ikke noe feil med innsatsen ihvertfall Nesten 200km/t på en 220 er imponerende, man skal virkelig prøve med en så full bil for å få så mye fart! Men nå vet ikke jeg hvor bratt det er inne i tunellen, det hjelper nå en del... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Men nå vet ikke jeg hvor bratt det er inne i tunellen, det hjelper nå en del... Er 9,6% stigning der ulykken skjedde og nedover den bakken så er det ikke noe problem å få 200km`t og når en kjører på piggfrie vinterdekk så blir nok sjansen for en ulykke stor, rett og slett ei forferdelig tragisk ulykke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Men nå vet ikke jeg hvor bratt det er inne i tunellen, det hjelper nå en del... Er 9,6% stigning der ulykken skjedde og nedover den bakken så er det ikke noe problem å få 200km`t og når en kjører på piggfrie vinterdekk så blir nok sjansen for en ulykke stor, rett og slett ei forferdelig tragisk ulykke Hvis det var piggfri dekk på så er de som ofteset hastighetskodet T = 160km/t. Siden det ser ut som bilen var utstyrt med original dimensjon er dette mest trolig. Sjåføren må jo ha vært rett og slett tjukk i hue om han ikke tok hensyn til dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 JÆVLA IDIOT sier jeg bare...!!! Kjenner jeg blir rasende da han/de tok med seg et uskyldigt menneske som kom i mot...!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Men nå vet ikke jeg hvor bratt det er inne i tunellen, det hjelper nå en del... Er 9,6% stigning der ulykken skjedde og nedover den bakken så er det ikke noe problem å få 200km`t og når en kjører på piggfrie vinterdekk så blir nok sjansen for en ulykke stor, rett og slett ei forferdelig tragisk ulykke Hvis det var piggfri dekk på så er de som ofteset hastighetskodet T = 160km/t. Siden det ser ut som bilen var utstyrt med original dimensjon er dette mest trolig. Sjåføren må jo ha vært rett og slett tjukk i hue om han ikke tok hensyn til dette. Mercedesen hadde vinterdekk uten pigger. - Det er ikke ulovlig, men det er ikke spesielt gode dekk på sommerføre, sier Kulø. Utnappa pigger , stakkars mann som var på vei opp tunnelen. For og si det litt brutalt. Godt disse 4 satt i samme bil og ikke kjørte hver sin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Men nå vet ikke jeg hvor bratt det er inne i tunellen, det hjelper nå en del... Er 9,6% stigning der ulykken skjedde og nedover den bakken så er det ikke noe problem å få 200km`t og når en kjører på piggfrie vinterdekk så blir nok sjansen for en ulykke stor, rett og slett ei forferdelig tragisk ulykke Hvis det var piggfri dekk på så er de som ofteset hastighetskodet T = 160km/t. Siden det ser ut som bilen var utstyrt med original dimensjon er dette mest trolig. Sjåføren må jo ha vært rett og slett tjukk i hue om han ikke tok hensyn til dette. Mercedesen hadde vinterdekk uten pigger. - Det er ikke ulovlig, men det er ikke spesielt gode dekk på sommerføre, sier Kulø. Utnappa pigger , stakkars mann som var på vei opp tunnelen. For og si det litt brutalt. Godt disse 4 satt i samme bil og ikke kjørte hver sin. Utnappa pigger? Da hadde de vel skrevet piggdekk uten pigg? Undersøkelsene viste iflølge Kulø at bilen med høy fart hadde piggfrie vinterdekk. http://smp.no/article/20090720/NYHETER/989935912/1002 Må innrømme at jeg lurer litt på hvordan de kom fram til dette, all den tid dekkene øyensynlig var oppbrent. Kan jo hende at bilen tilhørte noen andre enn en av dem i bilen, og da er det nok en som angrer på dekkvalg. Uansett har jeg bare medfølelse med familien til ham i Caravellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Utnappa pigger? Da hadde de vel skrevet piggdekk uten pigg? Sitat Undersøkelsene viste iflølge Kulø at bilen med høy fart hadde piggfrie vinterdekk. Jepp det gjør de også. - Med dekkutrustning mener vi at det ble kjørt på piggdekk hvor piggene var tatt ut. Dette er ikke ulovlig, men å kjøre på piggfrie dekk gir et langt dårligere veigrep enn sommerdekk, sier lensmann ved Ulstein og Hareid lensmannskontor, Odd Kulø, til Nettavisen http://www.nettavisen.no/innenriks/article2671177.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-boy Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Akkurat ja, fint at mediene er konsekvente ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Sikkert ikke noe problem å fastslå dekktypen etter sporene og restene av de utbrente dekkene. Alt som minner om vinterdekk skulle vært 100% forbudt å kjøre med om sommeren. Idiotisk ting å spare noen småkroner på, men mange mener at det går bra, for de kjører så pent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Da jeg kjørte S211`en ned til Flensburg i vinter med piggfrie vinterdekk så skulle jeg ikke langt over 160 kmt før bilen ble utroli vinglette på veien (160 kmt var hastighets merkinga på dekka) Pressa den opp i litt fart over detta, men måtte bare bremse da den begynte og vingle noe helt sjukt (Dette var med HELT nye dekk).! Kjøre i 198 med slike dekk hadde jeg ALDRI turt og kjørt i.! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stjerneglis Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Man kan faktisk risikere at dekkene eksploderer under kjøring i hastigheter over hastighetsmerkingen pga varmgang i dekkene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.