Dani mb Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Intressen for en w220 ble større og større etter at en forhandler ringte meg og sa at han hadde en S320 CDI til salgs og om jeg var intressert i å kjøpe den!! Tok bilen og kjørte og kjørte... måtte nok ha bilen i noe dager for å bli "kjent og vant" med bilen... Den var jo tros alt den største Mercedes'en jeg hadde kjørt!! Alt var jo greit og MEGET behagelig å kjøre.... Prisen?? Vel den var nok diskuter bar... fikk ned prisen fra 259000 til 227000 kroner, noe som jeg syntes ikke var så galt. MEN, han solgte bilen til en som tilbød 10000 kroner mer enn meg og da forsvant jo bilen... Der står jeg trist og lei!! Kunne ikke glemme hvor stille og rolig den tunge bilen flytta på seg over fartsdumpene og dårlig asfaltveien... Å kjøre 211'en eller cab'en var plutselig ikke god nok... JEG MÅTTE HA EN W220... og det fort som bare det... det var nesten kjærlighet på første blikk... eller andre blikk da... :lol: Frem og tilbake på Finn og Autodb og litt i tyske sider for å finne en W220 i diesel... Det var ikke lett å finne en S320 CDI med 'riktig' utstyr som jeg ønsket meg helt til jeg fant noe passende på nettet... Kontaktet eieren og sa at jeg ville ha denne bilen, ferdig med det!!! Etter flere samtaler med eieren og å mottat flere mail med masse bilder og info, bestemte meg for å kjøpe denne!! Da var det å få fri i et par dager, finne fly billett fort som bare det, opp å kjøpe bilen og kjøre ned Fly billetten var nok ikke billig (Kunne reist til Frankerike for halve prisen ), men det var jo forteste mullighet for å nå bilen... Visa kortet kom frem og etter noe minutter på nette, så var alt i box!! En taxi fra Lillesand til Kjevik var nok ikke vanskelig å finne Kl 10:10 tok flyet av, fra Kristiansand mot Oslo... Og før jeg viste noe, så var vi jo der!! Og vente tiden begynte siden neste fly til Songdal gikk ikke før 2 og en halv time etter landing i Gardemoen... En bilblad hjalp i å glemme vente tiden og i den fant jeg neste generasjon av B klassen... Og bang, da var det på tida å reise igjen... YES YES YES... Gleden ble større og større og fra flyet kunne jeg se hvilke vei jeg skulle kjøre tilbake! Meget artig Når jeg landet, stodd eieren på utsiden med et glis rundt munnen og bilen noe meter unna!! Blank og fin.. sodd der og venta på meg... Da var det rett i banken, ferdig med papir arbeidet og etter å ha spist is, så ville jeg hjem Og da begynte eventyret å starte, men lar bildene snakke for seg selv eller at jeg har skrevet nok... Quote
Dani mb Posted June 26, 2009 Author Posted June 26, 2009 Den var gøy å bruke mens jeg kjørte... Åpent hele veien... Quote
Dani mb Posted June 26, 2009 Author Posted June 26, 2009 La turen begynne... Det var nok en del timer ja... Kom akuratt litt for seint... Imens tok jeg noe bilder... Quote
Dani mb Posted June 26, 2009 Author Posted June 26, 2009 Fin parkert på første rad Da var det bare å sette seg i bilen og gjør seg klar til 0 til 100 på få sekunder... Quote
Dani mb Posted June 26, 2009 Author Posted June 26, 2009 Flere bilder kommer!! Masse bilder fra Gol mens jeg traff Gunsen og bilder fra resten av turen... Quote
Sven Håkon Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Jøss, der er jo hyttesenteret som fetteren min driver (gård i Borgund hvor min far vokste opp) Gratulerer med fin bil og noe som ser ut som en veldig fin tur! Quote
Dani mb Posted June 26, 2009 Author Posted June 26, 2009 Jøss, der er jo hyttesenteret som fetteren min driver (gård i Borgund hvor min far vokste opp) Gratulerer med fin bil og noe som ser ut som en veldig fin tur! Tenkte meg at flere kommer til å kjenne seg igjen når jeg tok bildene Takk, det var en gøy tur, men kunne gjerne hatt noen på sida... ikke fult så gøy å kjøre alene selv om det er gøy noe ganger da Quote
Stjerneglis Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Jeg vet akkurat hvordan du hadde det da du hentet bilen. Jeg fant min S124 på TV2 tekst-TV av alle steder etter å ha søkt forgjeves på nettet i flere måneder. Tok nattbussen til Måndalen. Ble hentet på bussholdeplassen, skrev kontrakt kl 5:00 på morgenen og kjørte rett hjem til Oslo etterpå med et kjempeglis rundt munnen Gamleeieren var så sikker på salget at han lovet flybillett hjem hvis jeg ikke kjøpte bilen... 4 år etterpå ringte han og lurte på om jeg hadde lyst til å selge bilen til nevøen Quote
gunsen Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Fantastisk mange bra bilder, mange kjente plasser for meg , venter spent på fortsettelsen Quote
Dani mb Posted June 27, 2009 Author Posted June 27, 2009 Jeg vet akkurat hvordan du hadde det da du hentet bilen. Jeg fant min S124 på TV2 tekst-TV av alle steder etter å ha søkt forgjeves på nettet i flere måneder. Tok nattbussen til Måndalen. Ble hentet på bussholdeplassen, skrev kontrakt kl 5:00 på morgenen og kjørte rett hjem til Oslo etterpå med et kjempeglis rundt munnen Gamleeieren var så sikker på salget at han lovet flybillett hjem hvis jeg ikke kjøpte bilen... 4 år etterpå ringte han og lurte på om jeg hadde lyst til å selge bilen til nevøen Ja, det blir mange følelser... onde og gode!! I de siste 8-9 årene har jeg fått mye erfaring og bedre menneskekjent. Bar eå prate med eieren kan jeg se for meg hvordan han/nuh sin bil ser ut og i hvilke stand den er i!! Bilder hjelper litt, men ikke nok siden de kan også lyve mye. og 60% er igrunn under skalen; altså tekninsk stand... noe som må/bør testes Må nok inrømme at jeg kjøpte en veis billett siden jeg var så sikker at jeg ville ha bilen, men sa ikke noe til ham Quote
Dani mb Posted June 27, 2009 Author Posted June 27, 2009 Fantastisk mange bra bilder, mange kjente plasser for meg , venter spent på fortsettelsen Ja, tenkte at du kjenner til de plassene nær Gol som jeg tok bilder av!! Fortsettelsen kommer snart By the way: Masse fine veiere å kjøre i med mye natur og svinger!! Utsikten var utsøkt må jeg si Quote
Dani mb Posted June 27, 2009 Author Posted June 27, 2009 Og nå fant jeg veien til Gol!! Jeg var så inn i å kjøre denne bilen at det var like før jeg skulle kjøre forbi krysset uten å svinge ...og borte... Ikke mange kanaler her oppe nei... Quote
Dani mb Posted June 27, 2009 Author Posted June 27, 2009 Kjørt forbi denne... ...og denne... ...og DENNE... Quote
Dani mb Posted June 27, 2009 Author Posted June 27, 2009 Og et lite stopp for å ta flere bilder... Vel, ikke helt ny vaska lenge... Quote
Recommended Posts