Espen W Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Jeg har et par 500E lykter liggende som skal på snart. Jeg har kjøpt Nightbreaker til hovedlys og ekstralys. Det er standard 4W glødelampe på parklysene, men det finnes også 5W Halogen. Vil disse grille soklene, eller er dette innenfor det som bør gå bra? E Quote
FrodeS Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Jeg har et par 500E lykter liggende som skal på snart. Jeg har kjøpt Nightbreaker til hovedlys og ekstralys. Det er standard 4W glødelampe på parklysene, men det finnes også 5W Halogen. Vil disse grille soklene, eller er dette innenfor det som bør gå bra? Hvis det er 4w i parklyspærene foran, så forklarer nok det hvorfor jeg fikk pærefeil på pærevarsleren da jeg koblet om til 5w park ute i blinklysene. Quote
Guest 1442 Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Jeg har et par 500E lykter liggende som skal på snart. Jeg har kjøpt Nightbreaker til hovedlys og ekstralys. Det er standard 4W glødelampe på parklysene, men det finnes også 5W Halogen. Vil disse grille soklene, eller er dette innenfor det som bør gå bra? E Husker ikke om det er metallsokkel orginalt på pæra, vet ikke åssen bil det er snakk om (regner med 124) På 210 er det 6W halogen, lyser sterkere enn 20W glødelampe (som vi brukte som kjørelys på motorsykler i 80 åra) Jeg tror de griller soklene på sikt, det blir endel varmere, tappene på sokkel på pæra til 6W halogen er orientert anderledes enn standardpæra, må slipe ned den ene. Stæl noen sokler fra en 210 bil, hvis disse passer på 124. Eller sett in samme wattstyrke men pærer med 4000 kelvin. Quote
Robert Andersen Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Jeg har et par 500E lykter liggende som skal på snart. Jeg har kjøpt Nightbreaker til hovedlys og ekstralys. Det er standard 4W glødelampe på parklysene, men det finnes også 5W Halogen. Vil disse grille soklene, eller er dette innenfor det som bør gå bra? Jeg ville ha brukt 4W......HMMMMM blir varmt nok, uten å skade alt annet. E Quote
Espen W Posted June 25, 2009 Author Posted June 25, 2009 Det er 124 ja. Det er ikke laget andre 500E-modeller. Orginalsoklene på lyktene jeg har er rimelig morkne. Tviler på at det har sittet noe annet enn 4W orginalpærer i dem. 5W Halogenpærene jeg så fra Osram er identiske med 4W glødelamper, så de går rett i. Soklene og innfestningen i reflektorene er like de som sitter orginalt på bilen min. Jeg fikk kjøpt helt nye orginale 500E lyker, og de gleder jeg meg til å sette på sammen med ny orginal grill. Jeg er i grunnen maks hypp på å IKKE ødelegge disse. Dioder er faktisk ikke så dumt. Dette må sjekkes. E Quote
Recommended Posts