Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fruen var uheldig og fikk skrapt opp støtfangeren etter å sneiet borti en betongblokk under rygging. Så da fant jeg ut at det var på tide å prøve Micropaint - et firma som har spesialisert seg på reparasjon av slike småskader på biler. Man leverer bilen på morgenen og henter den om ettermiddag, og vips så er skaden borte vekk :lol: Synes det ble litt vel lettvint dette her med tanke på mulige fremtidige skader på bilen  8-[

Ikke en MB, men kunne like godt ha vært...

FØR:

dsc0289.jpg

dsc0291.jpg

ETTER:

dsc0296.jpg

dsc0298c.jpg

Synes ikke ble så verst. Ingen fargeforskjell så vidt jeg kan se. Samme glans over det hele. Eneste bemerkning er litt lakk på plastdekslet pga litt slapp maskering...

www.micropaint.no

Posted

De har slipt ned, sparklet og flekklakkert og polert området. Hvor mye utover de har lakkert vet jeg ikke, for det er ikke lett å se. Antar at de lakkerer et så lite område som mulig for å holde prisen nede. Vi betalte 3125,- inkl mva. Kan sikkert få det gjort billigere andre steder, men garantert ikke like raskt og lettvint  :wink:

Her ligger det en video: www.micropaint.net/

Posted

Synes ikke det var spesielt billig. Har tatt rusta og lakkert alle skjermene, og for dette betalte jeg 2000+mva pr del. Men det kan jo også være verdt å betale litt ekstra hvis man ikke har mulighet til å la bilen stå noen dager.

Posted

Synes ikke det var spesielt billig. Har tatt rusta og lakkert alle skjermene, og for dette betalte jeg 2000+mva pr del. Men det kan jo også være verdt å betale litt ekstra hvis man ikke har mulighet til å la bilen stå noen dager.

Hadde den prisen pr. del blitt den samme hvis du bare lakkerte én del? Jeg tror neppe det, da det å blande lakken og å ha den i lakkboksen tar like mye tid uansett, det tar bare ørlitegrann mer tid å lakke flere deler når man først er i gang.

Posted

Hvor i all verden har du fått lakkering med så lave hvite priser? Jeg har fått pris på lakkering av bagasjelokket på 190en min, og det kommer på ca 4 500,- uansett hvor jeg spør. Den bilen har ikke rare bagasjelokket, og ikke er det metallic-lakk heller. Løsningen fra Micropaint ser veldig bra ut, og prisen var heller ikke avskrekkende spør du meg - håper holdbarheten er like god som finishen! :-)

Tin; Kanskje du burde få dem til å flekke over arbeidet BoS utførte på 211en din også? De er tydeligvis flinkere til denslags enn BoS....... ;-)

Posted

Tin; Kanskje du burde få dem til å flekke over arbeidet BoS utførte på 211en din også? De er tydeligvis flinkere til denslags enn BoS....... ;-)

Hehe godt forslag Svenni :wink: Jeg vurderer faktisk å få dem til å flekke over lakkboblene rundt den ene hovedlykta på støtfangeren foran, som BOS ikke kunne dekke på kulanse. Vi får se etterhvert. Nå nyter jeg bare bilen  8)

Når det gjelder prisen, så hadde jeg en ringerunde før vi bestemte oss. Bilkosmetikk f.eks er noen hundrelapper billigere, men da måtte jeg levere bilen inni byen (bor på "landet") og være uten bil i 2-3 dager. Som sagt, det finnes sikkert noen bakgårdsrøvere som kan fikse jobben for en slikk og ingenting uten kvittering eller skriftlig garanti på slike jobber.

Posted

Hadde den prisen pr. del blitt den samme hvis du bare lakkerte én del?

Tror ikke den hadde blitt mye anderledes. Det som er mest tidkrevende er vel grunnarbeidet, og det tar jo ikke noe kortere tid uansett hvor mange deler du skal sprøyte. Brå bestemte meg for at jeg skulle ta fangeren forran også, men var litt for sein med å gi beskjed så den måtte vi ta for seg.

Fikk pris på 3000+mva for denne inkl. demontering og montering, men han var litt uheldig med fadinga mot gammel lakk på c-stolpen så fangeren ble lakkert gratis når bilen var inne for å utbedre skygginga.

Som sagt, det finnes sikkert noen bakgårdsrøvere som kan fikse jobben for en slikk og ingenting uten kvittering eller skriftlig garanti på slike jobber.

Jobben ble utført av Lørenskøg Karosseri a/s på Skårer som etter hva jeg forsto har alle jobbene på Kia for BOS, og jeg har både kvittering og garanti på jobben.