FrodeS Posted June 23, 2009 Posted June 23, 2009 Er det noen som har fått til å tette en bensintank og få det ordentlig? Det er ikke min bil (diesel), men en 230TE, der det svetter litt nederst på påfyllingsrøret. Quote
ODDATLE Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Gjør rent for dritt, puss så blankt som mulig og avfett med rødsprit eller lign. Smør på Araldit. Det funker. Quote
FrodeS Posted June 25, 2009 Author Posted June 25, 2009 Kjøp ny :D Jeg har jo "ny" stående i delebilen, så han kan sikkert få den om han vil, men det hadde vært greit å slippe å bytte. Aralditt kan jo være en god idé. Det skader ikke å prøve i hvertfall. Quote
TEH Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 Gjør rent for dritt, puss så blankt som mulig og avfett med rødsprit eller lign. Smør på Araldit. Det funker. Og for all del, puss med vinkelsliper Quote
RoarB Posted June 25, 2009 Posted June 25, 2009 tøm tanken, luft den godt, fyll med kokende varmt vann, tøm, reparer Quote
Christoffer H Posted June 26, 2009 Posted June 26, 2009 Gjør rent for dritt, puss så blankt som mulig og avfett med rødsprit eller lign. Smør på Araldit. Det funker. Du avfetter ikke med rødsprit da, rødsprit legger igjen en hinne bestående av blandt annet fett! Du avfetter enten med malingstynner, lynol eller aceton.. Quote
Guest Eivind Amundsen Posted June 27, 2009 Posted June 27, 2009 Er det noen som har fått til å tette en bensintank og få det ordentlig? Det er ikke min bil (diesel), men en 230TE, der det svetter litt nederst på påfyllingsrøret. Slip rent med sandpapir, så kliner du på med "pakning på tube" fra Biltema. Gjorde det på bilen til fatteren for 3-4 år siden, den er fremdeles potte tett Dette var bare ment som en kjapp "hot fiks", da det rant fra tanken (der hvor påfyllings røret går inn i tanken), virker som paknings silikonen herder når den kommer i kontakt med bensin eller noe ? Quote
Recommended Posts