Jump to content

Recommended Posts

Posted

Når motoren blir varm så hopper den på turtall og dør ut tilslutt. Har vært en å sett på den, sjekka alt fra falskluft, fordelerlokk osv til lambda. Det han kom frem til er at det kunne være tennings-giveren som sitter på svinghjulet som endrer motstanden sin når den blir varm og derav at motoren går dårlig når den er driftsvarm. Motoren går 100% normalt når den er kald (20-80C)

Posted

Jeg sleit lenge med en m103 som hadde lignende symptomer. Fant til slutt ut at synderen var en tett trykkregulator. På fordeleren din (den som mater dysene med bensin) sitter det en svart eller grå plastdings i bakkant. Skrudd rett i fordeleren. Når min bil ble lei og stoppet hjalp det å banke løs på denne mens kona prøvde å starte. Ikke et pent syn på en W126...

Hvis du vil sjekke om feilen din er elektronisk eller mekanisk (som problemet over) så starter du bilen, lar den gå varm og stopper den. Deretter napper du ut overspenningsreleet og starter igjen. KE-Jetronicen din kjører nå kun mekanisk, ikke hjulpet av closed loop sensorer. Vær obs på at ABS ikke funker, samme krets... Hvis du nå ikke får de samme symptomene så har du en sensor som er på trynet. Hvis du får hosting og harking som før så har du et mekanisk problem og på en innsprøytingsmotor betyr det bensinforstoppelse eller vakuumlekkasje.

Posted

takk for mye info. Han som hadde motoren på sjekk har prøvd og starte utenom relè`er kobla til etter som jeg forsto. Han har prøvd de standar prosedyrene. Men kan jo gå over vakum igjen, selvom jeg mener dette er tett. Det som er så rart er jo at den er helt frisk opp til 80C grader =)