Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har vært borti at takluken ikke fungere som den skal? Den går ikke like høyt som den skal når jeg heiser den opp i bakkant, virker som om motoren fortsetter men takluken går ikke høyt nok. Så når jeg skal ta den ned igjen så funker det ikke å ta den ned, da må jeg bruke bryteren for at den skal gå bakover i stedet.

Når den har vært i bakre posisjon og skal bli helt lukket, så går den ikke helt igjen, da må jeg ta den litt opp i bakkant for at den skal bli helt lukket.

Er det da motoren som er gåen eller hva kan problemet være? Motoren funker fint når den er skrudd ned fra taket og ikke har motstand fra selve takluken. Prøvde å forklare problemet så godt som mulig.

Posted

lithiumfett fra biltema. Fungere dritbra. Koster ikke stort heller. Anbefalt av andre i klubben.

Takk for svar. Da prøver jeg det etterpå i dag

Da bør jeg smøre opp alt bevegelig?

Guest einar
Posted

vil og anbefale PTFE-fett på sprayboks, leveres av f. eks. KENT.

Posted

Før du plukker fra hverandre hele bilen:

Har du gjort som det står i instruksjonsboka om resetting etter at du evt har hatt av batteri?

Det om å holde knappen inne i 30 sek eller noe i bakre posisjon? Prøvde noe sånt, men har nettopp smurt den opp med fett med teflon og hatt på olje med lithium på skinnene. Får se hvor lenge dette funker før jeg eventuelt oppsøker verksted

Posted

hadde nok ikke sakdet og smurt litt inni drevene til motoren bak ;) å få noe fett oppetter wiren er nok en litt større opperasjon :S

Jeg har skrudd ned motoren fra taket, druknet drevet med teflonfett, skrudd den på igjen og kjørt den i alle posisjoner, så repetert dette i alle ende-stillingene, altså topp-, bakre- og lukket posisjon. Jeg vet ikke hvordan det er med wire og sånn:s tørr ikke begynne å skru i tilfelle takettrekket blir ødelagt

Posted

Så lenge varte det :angryfire: Da var tilbake til hating over at takluken ikke fungerer optimalt. Tar jeg den helt opp i bakkant, så hører jeg en lyd som tilsier at takluken burde gå høyere i forhold til motoren. Knappen for å ta luken ned igjen fungerer ikke når den står helt oppe, må da ta bryteren bakover for å få den ned igjen :?

Noen som har hatt lignende problemer som har fått fikset det?

Posted

1. Kalibrer takluken.

2. Smør med riktig smørefett, det er mulig å bruke lithiumfett, men det skal brukes en spesiell kjemisk sammensettning, denne er dog veldig dyr.

3. Parafin enten det heter WD40 eller CRC 5-56 skal IKKE brukes på gjenstander som skal smøres.