Jump to content

211 helt knust......i 50 sone......

Recommended Posts

Posted

Det er en W203 uten tvil...!!!

Felgenne er fra 203 og når dere ser krom stripa på listenne som er ved vinduenne så er det en facelift W203...! :P

Må ha vært utroli stor fart inn i bildet her  :? MEN bra at liv ikke gikk tapt!!!

Posted

Må ha vært utroli stor fart inn i bildet her  :? MEN bra at liv ikke gikk tapt!!!

Vet sannelig ikke om jeg er udelt enig med siste taler her......trenger vi sånne idioter i trafikken da?

Han kommer helt sikkert tilbake i trafikk igjen, når han har fått tilbake lappen og bandasjene er fjerna...... :?

Og neste gang kan det være DEG han torpederer bakfra...kanskje med dine søte små i baksetet  :angryfire:

Drar vel på meg mange illsinte reaksjoner nå, men det får jeg tåle... :lol:

Ikke illsint, men kanskje greit og finne en eksakt årsak, og ikke minst hendelseforløpet før man slipper all skyts løs ;-) 50km/t inn i en stillestående lastebil, setter spor. Og når brannvesenet er ferdige med å klippe og rive i filler vraket for å få de skadede ut på en måte som gjør at de ikke pådrar seg mer skader, setter også det sine spor. Nei, når det gjelder ulykker så passer jeg på hva jeg sier og skriver før et evt eksakt hendelsesforløp ligger klart. Men jeg gjør jo mine tanker, men de holder jeg for meg selv...

Posted

Vet sannelig ikke om jeg er udelt enig med siste taler her......trenger vi sånne idioter i trafikken da?

Han kommer helt sikkert tilbake i trafikk igjen, når han har fått tilbake lappen og bandasjene er fjerna...... :?

Og neste gang kan det være DEG han torpederer bakfra...kanskje med dine søte små i baksetet  :angryfire:

Det er jo bra at andres liv ikke gikk tapt da ;-)

Posted

Ikke illsint, men kanskje greit og finne en eksakt årsak, og ikke minst hendelseforløpet før man slipper all skyts løs ;-) 50km/t inn i en stillestående lastebil, setter spor. Og når brannvesenet er ferdige med å klippe og rive i filler vraket for å få de skadede ut på en måte som gjør at de ikke pådrar seg mer skader, setter også det sine spor. Nei, når det gjelder ulykker så passer jeg på hva jeg sier og skriver før et evt eksakt hendelsesforløp ligger klart. Men jeg gjør jo mine tanker, men de holder jeg for meg selv...

Jo da, men når du ser bildet fra VG, så ser det ikke ut til at hverken brann eller ambulanse har kommet til stedet.

503x.jpg

Hvem er disse karene som surrer rundt vrakene da? Spesielt han med tanker på ryggen? Backpackere på villspor?

Jeg er ingen ekspert på hvordan vrak ser ut etter å ha dundret inn i ræva på lastebiler, så hastigheten overlater jeg til ekspertene og avgjøre... Jeg er i hvertfall ingen ekspert, og forholder meg taus ;-)

Posted

Denne er jeg helt enig i. Ville foretrekke en dauing framfor at han traff noen jeg bryr meg om.

Hadde den holdt 50 ville føreren kunne bremse tilstrekkelig til at skaden ville blitt mye mindre.

Selv om han/hun ikke hadde øya på veien et øyeblikk ville nok en av pasasjerene bælja BREMS.

Her var det nok altfor høy fart ja.

Posted

Mange som kaster stein i glasshus her inne :?, tror dere skal kjenne godt etter så tenker jeg at dere selv har vært opp i situasjoner der dere har vært overmoding, tøff, ivrig, idiot, uoppmerksom, vill, osv kall det hva dere vil :).

Posted

Mange som kaster stein i glasshus her inne :?, tror dere skal kjenne godt etter så tenker jeg at dere selv har vært opp i situasjoner der dere har vært overmoding, tøff, ivrig, idiot, uoppmerksom, vill, osv kall det hva dere vil :).

Aldri..... :mrgreen: :mrgreen: [-X

Posted

Holder med Trond Erik på denne..

Vi vet ikke hva som har skjedd her. Om dere ser på bildene, så ser dere at all skaden foran på bilen har skjedd over rammevanger. Dvs at det eneste som har tatt imot kreftene er panser og innerskjermer. Typisk når man kjører i hekken på en lastebilhenger/møter fronten på en diger 4-trekker.

Hva som har skjedd bak aner jeg ikke.. Ser nesten ut som den har blitt påkjørt bakfra av noe stort og tungt etterpå, men tviler litt på det.

Posted

Hvordan hadde det gaatt med de om det ikke var en MB de kjoerte? En kan bare tenke seg det.....

Noe OT, men.... Saa en Accord idag som var helt utrolig smadret da den kom i klem mellom to trailere paa Interstaten mellom Connecticut og Nashville. Saa utvilsomt ut som en doedsulykke, dessverre. Verste jeg har sett.

Saa ut som Hondaen var 2,5 meter lang... maks...  :shock:

Veldig uvant aa forholde seg til trailere digre som beist og som holder 130-140 uten problemer. Bedre hjemme saann. Har ferie og er paa roadtrip. Har til naa kjort New York - Buffalo/Niagara - Detroit - Connecticut - Nashville og overnatter naa i Jackson foer vi kjoerer til Memphis og videre til New Orleans og flyr etterhvert hjem fra Houston.

Posted

Holder med Trond Erik på denne..

Vi vet ikke hva som har skjedd her. Om dere ser på bildene, så ser dere at all skaden foran på bilen har skjedd over rammevanger. Dvs at det eneste som har tatt imot kreftene er panser og innerskjermer. Typisk når man kjører i hekken på en lastebilhenger/møter fronten på en diger 4-trekker.

Hva som har skjedd bak aner jeg ikke.. Ser nesten ut som den har blitt påkjørt bakfra av noe stort og tungt etterpå, men tviler litt på det.

Vel, jeg er vel en steinkaster.

Siden den har så stor bakskade så ville jeg heller tro den har fått sleng og truffet baklengs, var det våt vei kanskje? Da blir det heller ikke spor.

Hvis det er Europris lastebilen på bildet så har den liftlem bakpå og de er ganske solide. Ellers skal lastebiler ha underkjøringshinder nettopp for å forhinde halshugginger.

Posted

Man kan også se på denne:

http://www.vegvesen.no/Fag/Trafikk/Trafikksikkerhetskampanjer/Fart/Ulykkesstatistikk

Og når man tenker over at en majoritet av trafikanter har moderate overskridelser av fartsgrensen, er 60% faktisk en "liten" del av statistikken.

40% av ulykkene forårsakes av den relativt lille andelen av trafikanter som kjører ekstremt.

Posted

Hva slags statistikk er det vegvesenet bruker egentlig?

"øker gjennomsnittsfarten på en 80-veg fra 80 – 84 km/t vil vi få en økning av drepte på 25 % på den vegen."

Dette gjelder vel bare hvis fartsgrensen ikke er satt for lavt. Ta Okstadbakken på vei inn til Trondheim sørfra. 4/6-felts vei med dobble midtskillere. Fartsgrensen er 80km/t.

Omtrent alle kjører (minst) 10km/t over fartsgrensen, flere ligger i rundt 100km/t. Det skulle ha ført til en voldsom økning av trafikkdrepte, men det har bare vært mindre ulykker i lang tid.

(Til tross for at veidekket er isolert fra jordvarmen, og saltinga gjør det sjukt vanskelig å kjøre der om vinteren)

Posted

Omtrent alle kjører (minst) 10km/t over fartsgrensen, flere ligger i rundt 100km/t. Det skulle ha ført til en voldsom økning av trafikkdrepte, men det har bare vært mindre ulykker i lang tid.

Og når det er 0 drepte i lang tid, og det så blir drept en, hvor mange prosent økning er det? :mrgreen:

Posted

Og når det er 0 drepte i lang tid, og det så blir drept en, hvor mange prosent økning er det? :mrgreen:

Når den første trafikkdrepte kommer, vil statens veivesen kunne si at X antall km/t for fort fører til en (uendelig)% økning i faren for å dø. ;)

Posted

Når den første trafikkdrepte kommer, vil statens veivesen kunne si at X antall km/t for fort fører til en (uendelig)% økning i faren for å dø. ;)

visst han ene som dør der sovner bak rattet i 87km\t, sier de at det er farten sin feil da også? :P

Posted

visst han ene som dør der sovner bak rattet i 87km\t, sier de at det er farten sin feil da også? :P

Klart det er farten. Hadde han kjørt i 0km/t, hadde han jo ikke dødd!

Posted

overhodet ingen er drept av fart men det er mange som er drept av bråstoppen :lol:

Eller som en signatur her inne sier; It isn't the fart who kills you, it's the smell :lol: