Jump to content

Jeg har vært & sett på en 1990 230 E

Recommended Posts

Guest kodvaag
Posted

Heisann!

Fikk i oppdrag av en sunnmøring å se på bil her i byen.

Det har jeg gjort, til gangs.

Hjelp meg, og si om bilen er verdt de 58000kr som selger forlanger.

Gå inn her:

http://photobucket.com/albums/y78/kodvaag/

Trykk på den blå skriften: 1990 230E

Så får du se 22 bilder av denne bilen...

Bilen så okay ut.

Den er ikke like blank i virkeligheten som på bilder.

4-5 små "kjøpesenterbulker" på hver side.

Motoren fungerte topp, uten ulyder.

Jeg kjørte den ca 4-5km, varm motor hele tiden, desverre.

Automatgearet virket også bra.

Styretrykkswiren var slakk, jeg justerte denne, så gearet den mye riktigere.

Gasswiren var slakk, så du fikk ikke full gass... jeg strammet denne en del også. (Må justeres litt til, det er fort gjort)

Serviceheftet hadde kommet bort.

Bittelitt slakk i styresnekka, noe vag følelse på rattet. Tror dette er bare en justeringssak. Dessuten, en innjustering av dekktrykket på en bensinstasjon som har sånn digital måler kan gjøre underverker.

Tror også rattet er litt mindre i min 200E. og det er det jeg kjenner.

På min bil heter det:

"281 Steering wheel sports design (390 mm) and gear lever in leather trim". Kanskje det var derfor jeg følte denne var litt "vag" på styringen, siden min har mindre ratt?

Litt oljesvett under i forkant av motoren, men "sånn er de alle". Se bilde på web siden jeg har laget.

Bilen bar preg av å ha vært eid av "voksne folk". Ikke noe ungdoms-tull, men heller ikke noe entusiastkjøretøy.

En bil med metallic lakk holder seg blankere enn en slik som denne, for de bilene som ikke har metallic har heller ikke klarlakk. Men, denne kan bli veldig fin med ei ordentlig maskinpolering.

Tre litt småstygge bulker oppe bagasjeromslokket, ser ut som "noe har ramla ned i garasjen når jeg rygget inn". liksom...

Motoroljen så fin ut, automatgearoljen luktet riktig. (ikke brent lukt)

Det var ingen ting som sa meg at km ikke stemte, slitasje på ratt og pedaler så riktig ut, dørene føltes bra, el vinduene virket ok, komfortlukkefunksjonen virket, soltaket gikk greitt.

Men, det viktigste når man kjøper Mercedes W124:

Jekkfestene.

Dersom originaljekken har vært brukt så ruster de i festene. Sånn er det bare.

Det hadde vært gjort på denne bilen, desverre.

Skal denne bilen vare "evig" må kanaldekslene (i plast) taes av, og overflaterusten rundt jekkfestene må pusses ned og males.

Jeg prøvde å stikke litt med en nøkkel på det verste av de fire, og det så ikke ut som det var rustet hull, kun litt grov overflaterust.

Hull i stoffet på innstigningen på førersetet.

Eksos anlegget så rimelig nytt ut... Men nåværende eier hadde ikke byttet det.

Nåværende eier (han du kan se på noen av bildene, stående foran Miata'en min) hadde betalt 69000 for bilen for et år siden.

Den hadde ikke mye utstyr, jeg fant disse kodene på skiltet i motorrrommet.

507 outside rear view mirror, left and right, heated (left electrically adjustable), R.H.D.

840 glass shaded

412 electric sliding roof with tilting device

420 4-speed automatic transmission

537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set

620 exhaust emission control

583 electric window lifters (front doors)

904 midnight blue (Farge utenpå)

1 black (Stoff inni)

Jeg syntes det er for dyrt med 58000,-

Bilen er finere enn mange andre på nettet, PÅ BILDENE. Men når du ser bilen i virkeligheten så er den ikke så veldig ekstra pen. Men heller ikke stygg...

Hva er bilen verdt?

Se spesielt på bildene av jekkfestene og rustflekken på ene hjulbuen...

Guest kodvaag
Posted

Heisann!

Fikk i oppdrag av en sunnmøring å se på bil her i byen.

Det har jeg gjort, til gangs.

Hjelp meg, og si om bilen er verdt de 58000kr som selger forlanger.

Gå inn her:

http://photobucket.com/albums/y78/kodvaag/

Trykk på den blå skriften: 1990 230E

Så får du se 22 bilder av denne bilen...

Bilen så okay ut.

Den er ikke like blank i virkeligheten som på bilder.

4-5 små "kjøpesenterbulker" på hver side.

Motoren fungerte topp, uten ulyder.

Jeg kjørte den ca 4-5km, varm motor hele tiden, desverre.

Automatgearet virket også bra.

Styretrykkswiren var slakk, jeg justerte denne, så gearet den mye riktigere.

Gasswiren var slakk, så du fikk ikke full gass... jeg strammet denne en del også. (Må justeres litt til, det er fort gjort)

Serviceheftet hadde kommet bort.

Bittelitt slakk i styresnekka, noe vag følelse på rattet. Tror dette er bare en justeringssak. Dessuten, en innjustering av dekktrykket på en bensinstasjon som har sånn digital måler kan gjøre underverker.

Tror også rattet er litt mindre i min 200E. og det er det jeg kjenner.

På min bil heter det:

"281 Steering wheel sports design (390 mm) and gear lever in leather trim". Kanskje det var derfor jeg følte denne var litt "vag" på styringen, siden min har mindre ratt?

Litt oljesvett under i forkant av motoren, men "sånn er de alle". Se bilde på web siden jeg har laget.

Bilen bar preg av å ha vært eid av "voksne folk". Ikke noe ungdoms-tull, men heller ikke noe entusiastkjøretøy.

En bil med metallic lakk holder seg blankere enn en slik som denne, for de bilene som ikke har metallic har heller ikke klarlakk. Men, denne kan bli veldig fin med ei ordentlig maskinpolering.

Tre litt småstygge bulker oppe bagasjeromslokket, ser ut som "noe har ramla ned i garasjen når jeg rygget inn". liksom...

Motoroljen så fin ut, automatgearoljen luktet riktig. (ikke brent lukt)

Det var ingen ting som sa meg at km ikke stemte, slitasje på ratt og pedaler så riktig ut, dørene føltes bra, el vinduene virket ok, komfortlukkefunksjonen virket, soltaket gikk greitt.

Men, det viktigste når man kjøper Mercedes W124:

Jekkfestene.

Dersom originaljekken har vært brukt så ruster de i festene. Sånn er det bare.

Det hadde vært gjort på denne bilen, desverre.

Skal denne bilen vare "evig" må kanaldekslene (i plast) taes av, og overflaterusten rundt jekkfestene må pusses ned og males.

Jeg prøvde å stikke litt med en nøkkel på det verste av de fire, og det så ikke ut som det var rustet hull, kun litt grov overflaterust.

Hull i stoffet på innstigningen på førersetet.

Eksos anlegget så rimelig nytt ut... Men nåværende eier hadde ikke byttet det.

Nåværende eier (han du kan se på noen av bildene, stående foran Miata'en min) hadde betalt 69000 for bilen for et år siden.

Den hadde ikke mye utstyr, jeg fant disse kodene på skiltet i motorrrommet.

507 outside rear view mirror, left and right, heated (left electrically adjustable), R.H.D.

840 glass shaded

412 electric sliding roof with tilting device

420 4-speed automatic transmission

537 mechanically operated antenna and front loudspeaker - without radio set

620 exhaust emission control

583 electric window lifters (front doors)

904 midnight blue (Farge utenpå)

1 black (Stoff inni)

Jeg syntes det er for dyrt med 58000,-

Bilen er finere enn mange andre på nettet, PÅ BILDENE. Men når du ser bilen i virkeligheten så er den ikke så veldig ekstra pen. Men heller ikke stygg...

Hva er bilen verdt?

Se spesielt på bildene av jekkfestene og rustflekken på ene hjulbuen...

Guest mb190freak
Posted

jeg pernsonlig har villet betalt 58k for den.

40-45 kansje

Guest mb190freak
Posted

jeg pernsonlig har villet betalt 58k for den.

40-45 kansje

Guest amorino
Posted

58.000,- på ruta, betyr 50.000,-uten noen dikkedarer. Og da begynner vi vel å nærme oss en "riktig" pris!

Så i grunnen kjekk ut, den bilen!

Guest amorino
Posted

58.000,- på ruta, betyr 50.000,-uten noen dikkedarer. Og da begynner vi vel å nærme oss en "riktig" pris!

Så i grunnen kjekk ut, den bilen!

Guest tommern26
Posted

heisann...kjøpt meg mercedes for en måneds tid siden en 89 model 230e gått 280000 automat soltak abs bremser..denne sto til 50 tusen fikk den med meg hjem for 42 tusen ikke face lift på denne..bilen du har sett på så fin å hel ut da ikkke så mye rust så det ut som heller..jeg har ikke så mye peil men ville nok lagt meg på 50 tusen hørt hva han sa til det..http://photobucket.com/albums/b117/tommern26/mercedes/

Guest tommern26
Posted

heisann...kjøpt meg mercedes for en måneds tid siden en 89 model 230e gått 280000 automat soltak abs bremser..denne sto til 50 tusen fikk den med meg hjem for 42 tusen ikke face lift på denne..bilen du har sett på så fin å hel ut da ikkke så mye rust så det ut som heller..jeg har ikke så mye peil men ville nok lagt meg på 50 tusen hørt hva han sa til det..http://photobucket.com/albums/b117/tommern26/mercedes/

Posted

Hva er bilen verdt?

DET skal jeg ikke gjette på, men jeg syns bilen ser litt for shabby ut, har litt for lite utstyr og litt for mye rust til å være verdt 58K.

En 230E til såpass med penger bør være tilnærmet strøken.

Posted

Hva er bilen verdt?

DET skal jeg ikke gjette på, men jeg syns bilen ser litt for shabby ut, har litt for lite utstyr og litt for mye rust til å være verdt 58K.

Guest kodvaag
Posted

Det er jeg enig i.

Problemet er at (kjørelærer)selgeren (som står inntil Miataen min) sa:

"Han får han ikkje for 50 tusen"

29072005027.jpg

Når en sunnmøring (i Kristiansand) skal selge bilen til en annen sunnmøring (i Ålesund), og den ene vil betale så lite som mulig, og den andre vil ha så mye som mulig, da har vi en interessekonflikt.

Men, jeg syntes nok også at det skulle være ca 10000,- lavere pris...

Bevares, selgeren hadde tatt godt vare på bilen det året han hadde hatt den, men problemet er at første eieren har brukt originaljekken. Det er ikke bra, på en W124...

Posted

"Han får han ikkje for 50 tusen"

Da er det bare å si at det ikke blir noe salg, og løpe til neste bil.

Paul har vel ei fin meget fin stasjonsvogn til salgs. Riktignok litt dyrere, men den virker veldig bra.

Guest Frank Osland
Posted

[quote name="kodvaag

Bevares' date=' selgeren hadde tatt godt vare på bilen det året han hadde hatt den, men problemet er at første eieren har brukt originaljekken. Det er ikke bra, på en W124...[/quote]

Skulle jo nesten tru at en 124 med rust på jekkfesta var bare å kaste. Det er jo ikkje så masse arbeid å fikse det, og alle har det. Mange som trur dei har helt fine fester, men det er bare å pirke litt så finner en det som oftest, men såklart ikkje alltid. Ville heller kjøpt en bil med vekkrusta jekkfester enn en med lakkrust.

Guest kodvaag
Posted
Skulle jo nesten tru at en 124 med rust på jekkfesta var bare å kaste. Det er jo ikkje så masse arbeid å fikse det' date=' og alle har det. [/quote']

Nei.

Ikke min. :P

Og i bagasjerommet ligger en ubrukt originaljekk...

Men seriøst, denne blå 230E, bildene lyver, kameraet mitt er ikke så bra (3mp), bildene er tatt i skumringen. Bilen er desverre ikke så fin i virkeligheten som det ser ut til på bilde.

Men, jeg stakk litt rundt jekkfestene på denne blå bilen, og det var ingen hull. (Annet enn der jekken skulle festes) :D

Guest Asbjørn
Posted

enig, rust i jekk feste er jo en smal sak å fikse. Om en ikke gidder å sveise og slipe, er det bare å ta fram vinkelsliperen og slipe av rusen. Så er det bare litt plast sement og lakk som skal til..

Er jo tydelig at en ikka kan bruke orginal jekken om det ikke er mere igjenn av den men da er de jo bare å bruke en annen jekk.. :wink:

Guest Frank Osland
Posted
Skulle jo nesten tru at en 124 med rust på jekkfesta var bare å kaste. Det er jo ikkje så masse arbeid å fikse det' date=' og alle har det. [/quote']

Nei.

Ikke min. :P

Og i bagasjerommet ligger en ubrukt originaljekk...

Ja det tok ikkje lang tid før det kom en sånn kommentar. Venta på det. Hehe. Men siden du kan påstå det så regner eg med at du har sjekka skikkelig og ikkje konkludert med at siden jekken ikkje er brukt, og at du ikkje ser noke rust når du åpner "luka" til jekkfesta,så er det ikkje rust.

Men som sagt før så er det jo ikkje tilfelle på alle 124.

Har sett en god del rust på 124 da min far driver antirustverksted. Så eg må nok bare flire litt når eg ser annonser der selgeren påstår at bilen er 100% rustfri.