Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 124 300-24v. Den har en tendens til å lugge under pådrag. virker som den mister effekt(hk) og.

Synest den e begynt å bruke meir og meir bensin :(

kan komme og gå,men e vorte meir konstant i de siste. noken som har ei forklaring til meg?

Kjenne en kar som har 124 300td som har prob me kassa si. den slurer. skal skifte olje og filter.

om ikkje de blir bedre ka kan vere gale?

Posted

Angående 300-24en. Sørg først og fremst for at alt av tenningsdeler er i tipp-topp shape. Fordelerlokk, rotor, pluggledninger, plugger osv osv. Deretter ville jeg sjekket OVP-releet og eventuelle vakumlekkasjer i innsuget. Og så ville jeg gått over alle kontaker og reingjort de skikkelig. Funker ikke det ville jeg søkt på KE-jetronic og duty cycle her på forumet.

Posted

Ok takker :D skal ha storservice på den onsdag. skal skifte plugger og forskellig anna som hører med :)

Får skjekke fordelerlokk og pluggledninger samtidig.

Posted

Følg alle ledninger fra plugg til "hjerne", lodd inn nye kabler der du ser sprekket i isolasjonen etc..... disse bilene begynner å bli gamle og ledningsnettet pleier å bli sprøtt og isolasjonen forsvinner......når jeg tok ut min motor var det 2-3 ledninger som hadde direkte brudd, helt utrolig at den sveiv.... :shock:

Posted

hey. dette er en 104 motor. så da er d mest sannsynlig en sliten luftmassemåler. hadde samme problemet med min. men sjekk og plugger og ledninger. kan og ta en titt på motorledningsnettet, disse har tendens til å morkne eller ire. :)

Guest Rudi Lundgrenn.
Posted

da er det jo potmeter, ikke luftmassemåler?!...