viper Posted June 14, 2009 Posted June 14, 2009 På lørdag var jeg oppe å kikket på nyåpningen av nordeuropas største gokartbane, Vamoen Motorsportsenter. Vamoen ligger ca 30min unna Kristiansand, i Finsland i Songdalen komune. Her skal det være trening og utleie av gokarter. Baneområde er opparbeidet på under 1 år, og fremstår i dag nesten ferdig. Selv synes jeg banens layout ser veldig fin ut. Mye svinger og fine kombinasjoner, særlig første sving etter langsiden virker å være utrolig morro. Beklager den 3min sammensettingen Ser ihvertfall layouten. Banen har en lang rygg som gjør at publikum kan se hele banen meget bra. Uteleiekarter. De billigste som man ser her, har 2stk hondamotorer, 13hk. 125ccm karter kan man også leie! Skal prøves. Ikke nok med det, disse doningene kan også leies. Man trenger kun førerkort. Var også litt div. oppvisninger. Sjekk ut: http://www.vamoen-motorsportsenter.no/ for mer info. Quote
T-boy Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 Argh, tøff bane, hvorfor ble den ikke lagt nærmere her ... Quote
viper Posted June 15, 2009 Author Posted June 15, 2009 Argh, tøff bane, hvorfor ble den ikke lagt nærmere her ... Hvor er her? Quote
T-boy Posted June 16, 2009 Posted June 16, 2009 Argh, tøff bane, hvorfor ble den ikke lagt nærmere her ... Hvor er her? Bostedet ... Det var for noen år siden planer for noe lignende i Hønefoss området. Ble visst sabotert av Huysman fordi det ble en konkurrent til Rudskogen. Quote
RoarB Posted June 16, 2009 Posted June 16, 2009 Hva med å sette i sammen en happening der nede i sommer ? ta en helg med unga i kristisand dyrepark (send kjerringa hit med unga) så drar vi gutta å kjører litt kart ?? Quote
Recommended Posts