Jump to content

94-look

Recommended Posts

Posted

Jeg driver og pusler litt med å få lakkert fangerpølsene mine. Den foran har jeg hatt liggende ny ganske lenge. Den bak fikk jeg omsider tatt av nå. Den foran tenkte jeg ikke så mye på, for den var til 94-modell, og ferdig grunnet. Desverre viser det seg at den var altfor ruglete. Den skulle jo vært glatt. filler'n... Jaja.. Det syns ikke på 3 km avstand. Den bak har jeg puset ganske glatt (tar tid med 1000-papir). Desverre er den nok litt mer småbulkete enn det så ut uten lakk på. Tror ikke den ble helt bra, men ikke så hakkande gæren heller. Får heller se om jeg kjøper en ny en en gang jeg orker.

Man oppdager så mye rart når man skrur litt. Dette er kanskje grunnen til at dørene er litt leie å få igjen når vifta står på fullt :

Den står feil vei, altså den lukker når luft vil ut. Det må da være feil.

1.jpg

Sånne gummiskiver er fine for å få fangeren tilstrekkelig langt ut på siden :

2.jpg

Det hadde gjort seg med noen på andre siden også :

3.jpg

Disse har jeg selvsagt glemt å få tak i, og bilen MÅ på veien igjen på mandag. Får se om jeg improviserer noe, eller om jeg kjører uten bakfanger på mandag inntil jeg får handlet dem.

Litt rust fant jeg også. Faens rusthaug :) :

4.jpg

Hrm.. må jo demontere halve bilen for å få av fangeren. I tillegg er dekslene bak oljekjølerene og vifta bak automatoljekjøleren tatt av for å komme til :

6.jpg

Det var kanskje ikke så dumt å titte på oljekjølerene litt. Disse tjener nok mer til å varme opp grus og dritt enn å kjøle olje. Den andre var minst like ille. Litt dårlig bilde, men det er altså ned på radiatoren som kjøler automatolja

7.jpg

Nåååå begynner det å likne noe :D :

8.jpg

Desverre beviser billakk"spesialisten" nok en gang at de burde skifte navn til billakkAMATØREN. Det er en viss fargeforskjell, men på 3km avstand syns heller ikke den så godt. Det får heller være, for resten av fangeren er helt pepret med steinsprut. Kanskje jeg får lakkert den neste år, og da kan jo pølsa lakkes i samme slengen.

Når ting endelig går bra, man har slitt litt med å feste fangeren oppdager man selvsagt noe man har glemt. Hvorfor måtte jeg egentlig ta ut denne, da!?!?!?!? . Heldigvis har jeg ikke montert dekslene på oljekjølerene og lyktene igjen.

9.jpg

Jaja. den får stå sånn til søndag. I mårra er det 60årslag (jeg ville mye heller vært hjemme og puslet med gullet mitt)

Posted

Jeg driver og pusler litt med å få lakkert fangerpølsene mine. Den foran har jeg hatt liggende ny ganske lenge. Den bak fikk jeg omsider tatt av nå. Den foran tenkte jeg ikke så mye på, for den var til 94-modell, og ferdig grunnet. Desverre viser det seg at den var altfor ruglete. Den skulle jo vært glatt. filler'n... Jaja.. Det syns ikke på 3 km avstand. Den bak har jeg puset ganske glatt (tar tid med 1000-papir). Desverre er den nok litt mer småbulkete enn det så ut uten lakk på. Tror ikke den ble helt bra, men ikke så hakkande gæren heller. Får heller se om jeg kjøper en ny en en gang jeg orker.

Man oppdager så mye rart når man skrur litt. Dette er kanskje grunnen til at dørene er litt leie å få igjen når vifta står på fullt :

Den står feil vei, altså den lukker når luft vil ut. Det må da være feil.

1.jpg

Sånne gummiskiver er fine for å få fangeren tilstrekkelig langt ut på siden :

2.jpg

Det hadde gjort seg med noen på andre siden også :

3.jpg

Disse har jeg selvsagt glemt å få tak i, og bilen MÅ på veien igjen på mandag. Får se om jeg improviserer noe, eller om jeg kjører uten bakfanger på mandag inntil jeg får handlet dem.

Litt rust fant jeg også. Faens rusthaug :) :

4.jpg

Hrm.. må jo demontere halve bilen for å få av fangeren. I tillegg er dekslene bak oljekjølerene og vifta bak automatoljekjøleren tatt av for å komme til :

6.jpg

Det var kanskje ikke så dumt å titte på oljekjølerene litt. Disse tjener nok mer til å varme opp grus og dritt enn å kjøle olje. Den andre var minst like ille. Litt dårlig bilde, men det er altså ned på radiatoren som kjøler automatolja

7.jpg

Nåååå begynner det å likne noe :D :

8.jpg

Desverre beviser billakk"spesialisten" nok en gang at de burde skifte navn til billakkAMATØREN. Det er en viss fargeforskjell, men på 3km avstand syns heller ikke den så godt. Det får heller være, for resten av fangeren er helt pepret med steinsprut. Kanskje jeg får lakkert den neste år, og da kan jo pølsa lakkes i samme slengen.

Når ting endelig går bra, man har slitt litt med å feste fangeren oppdager man selvsagt noe man har glemt. Hvorfor måtte jeg egentlig ta ut denne, da!?!?!?!? . Heldigvis har jeg ikke montert dekslene på oljekjølerene og lyktene igjen.

9.jpg

Jaja. den får stå sånn til søndag. I mårra er det 60årslag (jeg ville mye heller vært hjemme og puslet med gullet mitt)

Guest GammelGul
Posted

Har du ryggesensor også? Eller har du skrudd fast fangerpølsa di? :lol:

Posted
Har du ryggesensor også? Eller har du skrudd fast fangerpølsa di? :lol:

Det er nok ryggesensoret.

Jammen flink du er da Frode. Ser veldig proff utført det da. :D

Med tilbakelagt 40 000 km per år er det da en lur investering.

Guest 300TDT
Posted
Trodde han kjørte fremover jeg da... :wink:
Posted

Det hender jeg kjører forover også, ja. Nå har jeg t.o.m. fått ryddet litt hjemme, så jeg knapt trenger å rygge når jeg parkerer også. Rundkjøring :-)

De sensorene fungerer rimelig bra, det eneste de sliter med, er her hjemme på gårdsplassen. Det ligger ganske grov stein her, som tydeligvis gir noen merkelige refleksjoner. Systemet står og veksler fram og tilbake mellom 0,7 meter til krasj, og ingenting. Dette til tross for at jeg har stilt dem ganske høyt. Det er ingne problemer ved fastere underlag.

Må bare komme meg på BOS og få tak i en "PTS OFF"-bryter fra en 140-bil, nå :-)

Guest GammelGul
Posted

Mente jeg overhørte noe om en ikke fullt så vellykket rygging en gang også............ :wink:

Posted

Mente jeg overhørte noe om en ikke fullt så vellykket rygging en gang også............ :wink:

Disse sensorene hadde nok ikke hjulpet så mye mot det. Rygget ut bak en lastebil. dvs. jeg rygget rett bakover, og skulle bak den (den sto altså og sperret alle biler til høyre for meg. jeg VET han ikke hadde lastelemmen ute da jeg satt meg inn. Jeg tok i mot en veldig kort telefon, og rygget ut. I mellomtiden hadde han senket lastelemmen så den var såvidt lavere enn høyeste del av bilen. Jeg har aldri vært så glad for den spoilersaken min som akkurat da.

Guest josera
Posted

Kan jeg få kjøpt bakrutespoileren din.... :D

Eller vet du om et sted jeg får tak i en med bremselys... :o

Posted

Den spoileren har spart meg for så mange tusen kroner i oppretting, så den blir nok sittende. :-)

Guest josera
Posted

Den spoileren har spart meg for så mange tusen kroner i oppretting' date=' så den blir nok sittende. :-)[/quote']

Spoiler med bremselys er bestilt :D

Eh.. JEG VIL OGSÅ HA RYGGESENSORER ! (hvor parkerer du om natta :evil: )

Hvor får jeg kjøpt dem, og er de vanskelige å montere :?: :?:

Posted

Den spoileren har spart meg for så mange tusen kroner i oppretting' date=' så den blir nok sittende. :-)[/quote']

Spoiler med bremselys er bestilt :D

Eh.. JEG VIL OGSÅ HA RYGGESENSORER ! (hvor parkerer du om natta :evil: )

Hvor får jeg kjøpt dem, og er de vanskelige å montere :?: :?:

Jeg kjøpte mine på qxl. Ga ikke mer enn ca. 300 for et sett. Ikke spesielt vanskelig å montere. Jeg tok av fangeren, tok fangerpølsa av, målte opp og borret huller i pølsa, la på plass gummien på innsiden, og borret gjennom den også (det fulgte med borr), skar ut små "renner" til ledningene i gummien, borret to hull i selve fangeren, tok ut en gummipropp på høyre side og tredde ledningene inn der. Kontrollboksen er koblet rett på ryggelyset (drar max 4w). Piper sitter baki, display for avstand er planlagt montert i askebegeret.

Jeg snakket med Inge, som hadde bestilt seg orginale fra nederland. Det var kun til bak, men det fulgte med ny interiørlampe der anvisning av avstand var med. (man ser avstanden i midtspeilet)

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19265383

Bare to sensorer. få deg noe med fire sensorer. Det er bedre, og ser mindre jalla ut.

Vil tro du finner en del på ebay.de også.

edit :

fant en til :

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19323113&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11562

Sørg for å kjøpe noen som kan lakkeres.

edit 2 :

Fant en hel haug.

http://my.qxl.no/default/defaultlistelse.asp?catg=11562

Guest josera
Posted

TAKKER OG BUKKER :D :D :D

Bud er lagt inn..... så til alle andre LIGG UNNA :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Guest Tin Nguyen
Posted

Dette ser veldig bra ut Frode. Det tok litt tid, men resultatet ble deretter!

• 2 weeks later...
Guest ODDATLE
Posted

Den står feil vei' date=' altså den lukker når luft vil ut. Det må da være feil.

[img']http://www.ascona.no/bil/tdt/94fangere/1.jpg[/img]

Ja, den står feil vei. :wink:

Sjekka på min i dag :D

Posted
Ja' date=' den står feil vei. :wink:

Sjekka på min i dag :D[/quote']

Skjønte det måtte være gæli, så jeg snudde den i hvertfall før jeg satt det hele sammen.