FrodeS Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 Min x-nabo fikk seg endelig mercedes i går. Sommerhjulene står på 15hull-felger, som er lakkert "for hånd". Dessverre er også dekksidene lakkert, og det er jo ikke særlig pent. Er det noen relativt enkel måte å fjerne det på? Quote
Guest 1442 Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 "kålhue", jeg skulle male huset, men malte kona også, hva gjør jeg. 3M sitrusspray? Det "stoffet" som fjerner lakken på dekket, kan også fjerne lakken på felgen? Kjøre en stund med lite luft i dekkene, lakken sprekker og detter av seg selv? Quote
JonArne Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 3M sitrusspray Den funker utsedvanlig bra på det meste... Mye skryt fra meg.. Quote
Guest 1442 Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 3M sitrusspray Den funker utsedvanlig bra på det meste... Mye skryt fra meg.. Prøvde det på orginale plastbokser som er montert i døren på et Miele kjøleskap, trodde det var fett i en av dem, sprayet på 3M sitrusspray, ikke gjør det, sprayen løste opp overflaten, så det funker på nesten alt. Quote
FrodeS Posted June 12, 2009 Author Posted June 12, 2009 Et alternativ er å snu dekkene, for de er ikke lakkert på innsiden, men det vil jo koste litt. Håpet er å ikke løse opp lakken på felgene, kun dekkene. Det bør være noe som må skrubbes litt for å få av, så man ikke tar lakken på felgene også. Jeg fikk et tips om bremsevæske. Noen som har prøvd det? Quote
FrodeS Posted June 12, 2009 Author Posted June 12, 2009 Glem alt om bremseveske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gummi er så porøst materiale og bremseveske er så lite flyktig at dekket vil "svette" bremseveske en tid etterpå. Denne bremseveska vil slippe taket og sprute på skjermkanter og bilens sider. Bremseveske er som kjent effektiv som malingsfjærner. Det vil ingen ha på bilen sin. Dette er ikke noe jeg tror. Detta veit jeg. (det blei hellakkering) Ok. Takker. Da dropper vi det. Quote
Recommended Posts