olepeder Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 Etter å ha kjørt 4000 km så er begge fremhjulene mine helt utslitte på innsiden. De er skikkelig glatte på de innerste 2 cm av dekkmønsteret. Hjuldimensonene er 235/45-18 og 265/35-18. Det er bare somerhjulene som slites, vinterdekkene(225/55-16) blir ikke skjevslitt. Dette gjelder både pigg- og og piggfridekkene Jeg må jo få justert hjulvinkler, men på min lokale forhandler må det monteres på 16" originalfelger når dette gjøres. På min forrige bil , 210, så hadde jeg samme problem og der justerte de med 16" hjul og sommerdekene i 17" ble skjevslitt alikevel. Så jeg frykter at det samme vil skje nå. Er det så vanskelig å justere vinklene slik at det blir normal slitasje også på sommerdekkene? Jeg tar gjerne mot tips om steder som KAN dette. Om det er et stykke å kjøre gjør jeg gjerne det. Quote
RoarB Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 er du sikker på at ET er samme på 16" som på 17" ? for ellers blir hjullstilingen feil... beste er alltid å ta målingen etter hva som skal brukes Quote
bska Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 bilen er satt opp mot originale felger og dekk og derfor vil ikke standard hjulvinkler løse problemet ditt de fleste merker ikke dette på nye dekk fordi da gir mønsteret etter og kompenserer dersom bilen er senket forsterker du bare problemet forutsatt opphenget er sunt og ok kan du forsøke med mindre camber og spissing, men som sagt du kan glemme hjulvinklene som står i boka Quote
olepeder Posted June 11, 2009 Author Posted June 11, 2009 Det er 18 og ikke 17 på denne bilen. Det er rart at en må ha andre hjulvinkler siden den dimensjonen jeg kjører på leveres som option, men du har nok rett i at jeg må glemme de originale. Noen som vet hvem som har kompetanse på dette? Quote
Recommended Posts