Guest vihovde Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Hvilken MB (trenger ikke være MB) svarer det seg å importere inn til Norge for videre salg ? Trenger noen extra kroner fremover, og trenger noen gode tips. Har litt kapital, trenger ikke å lån. Har kun tenkt å momse bilen inn til Norge. Biler mellom 4-7 år gamle. Hadde tenkt å hente i Tyskland, men er åpen for alternativer også her Quote
Guest vihovde Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Hvilken MB (trenger ikke være MB) svarer det seg å importere inn til Norge for videre salg ? Trenger noen extra kroner fremover, og trenger noen gode tips. Har litt kapital, trenger ikke å lån. Har kun tenkt å momse bilen inn til Norge. Biler mellom 4-7 år gamle. Hadde tenkt å hente i Tyskland, men er åpen for alternativer også her Quote
Guest mb190freak Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 er vel vanskeli og selge bil . brodern prøvde å selge si 94 E 220 ce uten lykke bilene er jo billige i tyskland.men kommer jo frakt å sånn.vist du ikke kjører di til norge da Quote
Guest mb190freak Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 er vel vanskeli og selge bil . brodern prøvde å selge si 94 E 220 ce uten lykke bilene er jo billige i tyskland.men kommer jo frakt å sånn.vist du ikke kjører di til norge da Quote
Guest GammelGul Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg har importert ganske mange biler de siste årene, men har gitt meg med det. Det er veldig vanskelig å tjene penger på dette. Først skal du finne en bil som er attraktiv på markedet. Så må prisen være lav, og kvaliteten høy. Selv om bilene annonsert på mobile.de osv ser billige ut for oss her i Norge, så er det ikke billig nok til å tjene penger på dem. Du bør ha gode kontakter hos en bilforhandler, og kjøpe biler direkte. Ofte vil en f.eks. Audi-forhandler som får inn en Mercedes selge bilen videre til en oppkjøper. Dem er det mange av, store og profesjonelle aktører. For en privatperson å komme inn på dette markedet er nærmest umulig. En mulighet er å kjøpe bilen direkte fra kunden før den byttes inn, men det er vanskelig å gjøre gode kjøp der også. Man må ihvertfall undersøke bilen svært nøye så man ikke får mye påkost. Har du likevel kommet så langt ar du har fått kjøpt bilen skal den tolles ut av tyskland og inn i Norge i tillegg til frakten, dette koster penger og tar tid. Deretter må du treffe en interessert kjøper. I de aller fleste tilfeller har denne kunden en innbyttebil. Den kan ikke du ta i innbytte, fordi verdien på den ofte er høyere enn det du har gitt for den tyske bilen.Har du omsider funnet en som kjøper bilen din vil han ofte prute med vinterhjul, motorvarmer osv som ofte er med på tilsvarende biler som omsettes i markedet. Han vil også be om en garanti, eller en NAF-test. Må noe utbedres flyr kronene fort.Er du heldig kommer du ut av det uten å tape noe. Du kan selvfølgelig også være dritheldig og tjene noen kroner, men sjelden mye. Skal du likevel være fristet til å prøve så styr unna Mercedes, BMW, Audi osv. Dette er populære biler som "alle" skal ha, og som det også er mye av på markedet. Tro ikke at jeg sier dette for å skremme deg unna et marked som jeg selv operer i. Jeg ga opp dette for to år siden, trodde ikke at det gikk an å tape så mye penger på så kort tid. Jeg har fortsatt mine kontakter i markedet og bistår gjerne venner og kjente for å få tak i en bil i ny og ne, men det blir ikke butikk av det. Kun fordi at bil er gøy, uansett.Vil du tjene penger, sats på noe annet. Quote
Guest GammelGul Posted July 29, 2005 Posted July 29, 2005 Jeg har importert ganske mange biler de siste årene, men har gitt meg med det. Det er veldig vanskelig å tjene penger på dette. Først skal du finne en bil som er attraktiv på markedet. Så må prisen være lav, og kvaliteten høy. Selv om bilene annonsert på mobile.de osv ser billige ut for oss her i Norge, så er det ikke billig nok til å tjene penger på dem. Du bør ha gode kontakter hos en bilforhandler, og kjøpe biler direkte. Ofte vil en f.eks. Audi-forhandler som får inn en Mercedes selge bilen videre til en oppkjøper. Dem er det mange av, store og profesjonelle aktører. For en privatperson å komme inn på dette markedet er nærmest umulig. En mulighet er å kjøpe bilen direkte fra kunden før den byttes inn, men det er vanskelig å gjøre gode kjøp der også. Man må ihvertfall undersøke bilen svært nøye så man ikke får mye påkost. Har du likevel kommet så langt ar du har fått kjøpt bilen skal den tolles ut av tyskland og inn i Norge i tillegg til frakten, dette koster penger og tar tid. Deretter må du treffe en interessert kjøper. I de aller fleste tilfeller har denne kunden en innbyttebil. Den kan ikke du ta i innbytte, fordi verdien på den ofte er høyere enn det du har gitt for den tyske bilen.Har du omsider funnet en som kjøper bilen din vil han ofte prute med vinterhjul, motorvarmer osv som ofte er med på tilsvarende biler som omsettes i markedet. Han vil også be om en garanti, eller en NAF-test. Må noe utbedres flyr kronene fort.Er du heldig kommer du ut av det uten å tape noe. Du kan selvfølgelig også være dritheldig og tjene noen kroner, men sjelden mye. Skal du likevel være fristet til å prøve så styr unna Mercedes, BMW, Audi osv. Dette er populære biler som "alle" skal ha, og som det også er mye av på markedet. Tro ikke at jeg sier dette for å skremme deg unna et marked som jeg selv operer i. Jeg ga opp dette for to år siden, trodde ikke at det gikk an å tape så mye penger på så kort tid. Jeg har fortsatt mine kontakter i markedet og bistår gjerne venner og kjente for å få tak i en bil i ny og ne, men det blir ikke butikk av det. Kun fordi at bil er gøy, uansett.Vil du tjene penger, sats på noe annet. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.