Dani mb Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 Mercedes har igjen lavd en ny 'safety car' basert på komende S400 Hybrid!! Det er deres første bil av denne arten siden ESF 24 som ble innført i 1974 i Geneva Motor Show ESF er funksjonert med oppblåsbare metall strukturer, utviklet for å spare plass og øke krasje beskyttelse!! Hva med Bremse pose?? En pose som ligner på interiør kollisjonsputer men er mye hardere Når bilen 'sanser' en kollisjon, vil bremse bag'en skape mere friksjon på veien og gi kortere bremse lengde Ved fare for side kolisjon, vil det være en airbag på midten av for setene for å dempe og mikne bevegelsen av pasasjerene!! Og for de bak vil det være en airbag pute som kommer fram for å holde hode i riktig form samt det løses airbag fra selve belte :shock: Noe bilder... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 Hva får disse "røra" i dørene til å utvide seg? luft, og i fra hva da? i en eksplosiv fart fra en gasstank? Flotte bilder fra historien Quote
Dani mb Posted June 11, 2009 Author Posted June 11, 2009 Hva får disse "røra" i dørene til å utvide seg? luft, og i fra hva da? i en eksplosiv fart fra en gasstank? Flotte bilder fra historien Prøver å 'stjele' litt mer info, men de har enda ikke kommet med hva som får den til å virke!! Men det skal vist være masse vis av sensorer som observerer rundt hele bilen!! Elektro sjokk kanskje?? Mye teknisk og lite mekanisk?? Vel nå er nesten alt mulig, så er det bare vente og se!! Ja, bra med litt historikk her, så alle andre får vite hvorfor Mercedes ER Mercedes og ikke prøver å sammenligne Mercedes med mye mindre vedigbare biler... Mens Mercedes brukte millioner av Mark for å utvikle bilene (sikkerheten) i 70 tallet, brukte Audi denne summen og lagde biler :lol: (Hvis Audi var Audi da i den tid...) Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 Ja, det er noe i det. Dem var tidlig ute med sikkerheten. Det er Mercedes-Benz som setter standarden for bilsikkerhet verden over.. fortsatt Når vi nevner Audi, eneste jeg missliker at muligens kunne vært kopiert fra andre biler da det gjelder Mercedes-Benz, er led i frontlyktene, altså ikke utviklingen av led, for all del, det er kjempemessig, men den randren i bunn av frontlykta. Jeg får assisjasjoner med Audi med èn gang jeg ser dem. Quote
Dani mb Posted June 11, 2009 Author Posted June 11, 2009 Ja, det er noe i det. Dem var tidlig ute med sikkerheten. Det er Mercedes-Benz som setter standarden for bilsikkerhet verden over.. fortsatt Når vi nevner Audi, eneste jeg missliker at muligens kunne vært kopiert fra andre biler da det gjelder Mercedes-Benz, er led i frontlyktene, altså ikke utviklingen av led, for all del, det er kjempemessig, men den randren i bunn av frontlykta. Jeg får assisjasjoner med Audi med èn gang jeg ser dem. Helt riktig og ser meg igjen enig med deg!! Denne teknologien av Audi var tidlig ute og de andre følgte etter!! Akkuratt S klassen har også fått med seg LED i kjøre lys (det har også E klasse'n også, men ikke like ille som Audi'en)... Vent til du ser SLS'en... Den får også LED kjøre lys :? Quote
Alexander Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 Står litt her også: http://www.wired.com/autopia/2009/06/mercedes/ Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 Her var det nok av airbager ja! Se hva dem klarer å presse ned i en bitteliten mobil, så hvorfor skulle dem ikke klare å presse enda mer sikkerhet i disse bilene. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.