Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er mulig jeg blir med en kamerat og henter en 230TE til han. Bilen ble omregistrert 13.april i år, så det er gratis omreg frem til 13.juni. Dvs. førstkommende lørdag. Problemet er at det er vanskelig å komme seg til bilen før tidligst fredag ettermiddag, og da har tvilsynet stengt for helga. Holder det at eierskiftelappen er levert tilsynet i løpet av helga, så den ligger der mandag morgen?

Posted

På vårt biltilsyn på Nordfjordeid holder det med påfølgende åpningsdag. Har både sjekket og gjort det selv.

Jeg ville uansett ringt og spurt der du skal omregistere. Husk å skrive ned navnet på den du snakker med.

Dette er nok som tollvesenet. Kommer an på hvem du spør...

Posted

Ville ha reist innom nærmeste tvilsyn, og fått bekreftelse skriftlig... evnt ringt og fått bekreftelse pr. fax... Når det er sagt, så skal det være første arbeidsdag etter datoen da det faller på helligdag og eller helg som Rune T skrev over...

Posted

Ville ha reist innom nærmeste tvilsyn, og fått bekreftelse skriftlig... evnt ringt og fått bekreftelse pr. fax... Når det er sagt, så skal det være første arbeidsdag etter datoen da det faller på helligdag og eller helg som Rune T skrev over...

Problemstillingen falt litt bort, for den er omregistrert 16. april, dvs. at vi har frem til tirsdag på denne bilen.

Når datoen faller på helligdag, så holdt det med første påfølgende virkedag.

Posted

Da ordner det seg da :D

Vi får håpe det. Det ser ut til at det blir å se på bil i dag. Jeg regner med kompisen skjønner det betyr tvunget medlemskap i klubben hvis det blir handel :)

Posted

Pass på å få med fullmakt fra selger om at dere kan bruke "hans" omregistreringsavgift. Det har jeg brent meg på en gang  :lol:

Nei, man trenger ikke det. Omregistrering er gratis i 2 mnd (samlet påskiltet tid) etter forrige gang det er betalt omreg.avgift.

Posted

Ja, da ble det bil, og han var inneforstått at det betinger tvunget medlemskap i klubben.

En relativt lite pen '91 230TE. Den ser ut til å være teknisk OK, og prisen var nærmest latterlig. Det er litt plukk å gjøre, men som en komfortabel bruksbil bør den fungere ypperlig.