Jump to content

SONAX vintertvätt


Guest frodes.

Recommended Posts

Prøvde meg på sonax vintertvätt i går. Bruksanvisningen sier at man bare skal spyle av bilen før man går på med dette. Man skal ha guffa på en svamp og gni utover som polish, uten vann. Det turte jeg ikke utsette lakken for, så jeg vasket først på vanlig vis, og gnikket over med vintertvätt etterpå. Det er litt hardere enn vanlig vaskin, men lettere enn ordentlig polering. Bilen var skikkelig jævlig med tanke på sandpapir, men dette fikk jeg rimelig greit løs med sonaxen. De lover at det skal være voks i den også, så hvis jeg er riktig heldig, så er bilen beskyttet litt også. Det er lov å håpe i hvertfall.

 

Anbefales, men vask bilen først!

Link to comment
Share on other sites

Guest MixaloT

Takk for tips!

Sonax har hos meg altid vært et betrodd merke.

 

Brukte den tynnflytende voksen deres en god stund.

 

Når diverse voks/shampo produsenter mener at du kan begynne å "vaske/vokse" bilen uten å gjøre den ordentlig ren først, da lurer jeg på hva de tenker på.

Alt av løst smuss og sandkorn -må- fjernes før du begynner å gnikke å gnu på lakken med noe som helst. I allefall gjør jeg det.

 

Vet ikke om dere har sett den reklamen som av og til har vært i Vi Menn, tror det er Statoil som reklamerer for noen kluter som du skal vaske bilen med -uten vann-, bare begynn å gnukk på en overstøvet bil sånn uten videre. Ummm, det er god lakk-care. :shock:

 

Det er itt'no som kjæm ta sæ sjøl!

Skal du ha en blank bil i mange år, uten å måtte lakkere den annenhvert sådan. Da kommer du nok ikke utenom hageslangen, vaskebøtta, polergarn og en god creme voks....Å noen timer til rådighet. :)

 

Bare prøv! Dere som ikke har prøvd det før, dere kommer til å merke at det ikke bare er eieren som blir fornøyd, du kan nesten merke det på bilen også! ;)

 

Anbefaler forresten en sånn silikon'sleik' for å tørke vann av bilen, veldig effektiv!! Gode gamle pusseskinnet må til på kroker der sleiken ikke kommer til.

 

God fornøyelse. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Lars Mazarino 240 T +

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dene silikon sleiken i Oslo området. Har sett etter Autoglym sin hydra blade men ikke funnet det noe sted.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørn-Flemming
Bilxtra har et godt utvalg på Autoglym. Men avdelingen på Ullevål er lagt ned så vidt jeg klarte å se i går. Men avdelingene på Ryen og Skårer er oppe og går i hvertfall.
Nix - de har bare flyttet et hakk (en gate) nærmere stadion og er ikke lenger synlige fra ringveien.
Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dene silikon sleiken i Oslo området. Har sett etter Autoglym sin hydra blade men ikke funnet det noe sted.

 

Du kan jo ta turen opp til Hellanor på skytta og kjøpe Sonax sin utgave av "silikonsleikeren". Synes den er bedre å bruke enn autoglym sin...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

:D Hei folkens

 

:D Her snakker vi også om kjempe gode rabater på Sonax produkter + å lære litt om framgangsmåter ved bruk av det også.

 

 

Mandag. 18/04

Besøker vi vår samarbeidspartner AutoBoss som holder til i Nedre Rommen vei. 5 for en kveld med innføring av kunskap/utstyr og litt demonstrasjon av deres produkter. Vil dere vite mere om dem så kan dere bare gå på samarbeidspartnere så er vi linket direkte til dem.

 

:D Her vil det være mulig og få kjempe rabatter hvis man møter opp

 

:D Nå har det vært ganske stille en stund så jeg håper på godt oppmøte nå

 

Vi drar fra Brobekveien kl: 17.30

 

Max. Sonax

Link to comment
Share on other sites

Besøker vi vår samarbeidspartner AutoBoss som holder til i Nedre Rommen vei. 5 for en kveld med innføring av kunskap/utstyr og litt demonstrasjon av deres produkter. Vil dere vite mere om dem så kan dere bare gå på samarbeidspartnere så er vi linket direkte til dem.

 

Anbefaller alle medlemmer å ta turen dit. AutoBoss har mange meget bra produkter! Dessuten er det alltid verdt å ta en tur og lære noe nytt om bilshine. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ehhh...jeg mener: hva er silikonsleik? :oops:

 

Det er ikke å ... en med silikonpu... i hvert fall :lol: Du kan sammenligne det med en vindusnal, slik at du kan dra vannet av bilen med nalen, som er av silikon og skal være veldig skånsom mot lakken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...