Jump to content

Oddih

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Oddih's Achievements

1

Reputation

  1. Fant ut av det. Smurte hengslene med WD-40. Fjern dekslene som skjuler hengslene. Luka henger oppunder "taket", dermed vanskelig og komme til med noe annet enn spray-ojle.
  2. Fikset venstre speil på min S211 i går, veldig fin DIY beskrivelse. Heldigvis var det en bolt på toppen og ikke låseskiven! Jeg demonterte heller ikke speilet fra bilen. Speilglasset satt veldig hardt fast. Klarte ikke å ta tak med fingrene som indikert på bilde nummer seks. Måtte inn bak glasset med et lite skrujern og vippe opp ett av klipsene slik at jeg fikk lirket det løs.
  3. Hei, Motoren til bakluka klarer ikke å åpne bakluka. Bakluka løsner fra låsen og starter såvidt å løfte seg, før den stopper opp. Er det en motor eller gass/hydrauliske fjærer som skal åpne bakluka? Hva kan være feil? Kan det være verd å smøre opp hengslene? Noe anne som kan/bør smøres? Hvor skal jeg i såfall smøre? Video
  4. Takk skal du ha. Motortrade i Tr.heim kikket på den. De sa pæra var i orden. Må vel av med støtfangeren for å ta ut lykta for å inspisere koblinger og ledninger. Noen som har tips utover å inspisere koblinger og ledninger? Noen "lure" steder å sette på multimeteret?
  5. Fant denne på dette forumet. Jeg hadde (og har tror jeg) lite strøm på batteriet. Krysser fingrene for at det blir bra når jeg får ladet opp batteriet.
  6. Gjelder en S211.222, E320 CDI, 2006. Feilkoden er ikke aktiv, men sjekket med noen dagers mellomrom og den kommer tilbake (jeg sletter feilen mellom hver gang). Noen som vet ha dette kan være? Noen måte å teste på?
  7. Sitter og studerer feilkodene, fant en til som kan være relatert til dette(?):
  8. Sjekket status og fant at: "Selector lever position": Fault "Calculated gear": Inactive I tillegg er "Transmission mode": Status unknown, når jeg setter den i "S", men når jeg velger "C" er den Comfort, som jo er riktig.
  9. Kjøpte en iCarsoft MB V2.0. Den kom opp med følgende: Har sjekket litt på denne koden, og mange sier at gir-skift'eren må byttes. Tipper den koster en del. Feilen kommer og går, men er tilstede for det meste. Kan det være dårlig kontakt/lodding? Noen som har erfaring med dette? PS! har forstått det slik at denne feilen er vanlig på disse bilene. PS2! Det er ikke nødvendig å trykke inn parkbremsen. Det er tilstrekkelig kun å slippe opp bremsepedalen.
  10. Tusen takk skal du ha. Har jobbet med å få orden på feilkodene fra instrumentet siden sist (importert til Excel): Ja, du har helt rett, må starte med å ta ut høyre lykt og rengjør koblingene og sjekke ledningene.
  11. Kjøpte en ICarsoft V2.0. Her er utskrift: BENZ_EN_TEST_00004>E(211)>As of 06-2006>T-Model>Diesel>211.222 - E 320 CDI>Manual>IC - Instrument Cluster>Read Fault Code: Total Number : 6 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9106 1/6 State: Historic Fault in CAN communication with control module HRA Headlamp range adjustment - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9128 2/6 State: Historic The supply voltage of the control module is too low(undervoltage) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9129 3/6 State: Historic The supply voltage of the control module is too high(overvoltage) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 912D 4/6 State: Historic The preglow lamp is faulty - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 913D 5/6 State: Historic Control module EIS electronic ignition switch has detected undervoltage - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 913E 6/6 State: Historic Control module EIS electronic ignition switch has detected overvoltage Her er en til: BENZ_EN_TEST_00004>E(211)>As of 06-2006>T-Model>Diesel>211.222 - E 320 CDI>Manual>XALWA_L - Xenon Headlamp, left>Read Fault Code: Total Number : 10 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9004 1/10 State: Historic State of terminal 56b unreasonable - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9005 2/10 State: Current Communication fault with control module XALWA-R(Xenon headlamp, Right) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9040 3/10 State: Historic No CAN data was received from control module AIRmatic or ENR - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9060 4/10 State: Historic No CAN data was received from control module ABR or ESP - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9061 5/10 State: Historic No CAN data was received from control module CDI or ME-SFI - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9062 6/10 State: Historic No CAN data was received from control module SCM [MRM] - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9063 7/10 State: Historic No CAN data was received from control module EZS(Electronic ignition switch) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9064 8/10 State: Historic No CAN data was received from control module CGW(Central Gateway) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 9068 9/10 State: Historic No CAN data was received from control module SCM [MRM] - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 906C 10/10 State: Historic CAN timeout fault Høyre Xenon lys er mørk, men denne gir egen feilmelding i displyet i bilen.
  12. Takk skal du ha. Ja, jeg burde nok ha startet med det. Er det noen som har tips om kit for å lese ut, og evt. nullstille koder på denne bilen? Jeg har pleid å bruke verkstedet til alt, men tenkte nå å undersøke litt mer på forhånd selv. Er det eventuelt noen i Trondheimsområdet som kan lese ut koder?
  13. Har en S211, E320 CDI 2006. Symptomer: Det går fint å gå fra P til R til D. Men, går ikke å komme fra D tilbake til R (og P). Kan gå fra D til R på to måter: Sette i N - slå av motoren - R (og P) Sette i N - trykke inn parkbrems - slippe bremsepedal - R (og P) Ingen feilmelding i display. Kan det være feil på en sensor som tror at bilen har hastighet framover? Blir denne evt. overstyrt når motoren slås av evt. parkbrems er på? Andre årsaker?
  14. Hei, jeg får meldingen: "Intell- Light System virker ikke". Har en MB S211, E320 CDI. Noen spørsmål ang. denne feilmelding: Hvilken styreenhet har feilet? Hvor er denne plassert? Kan den repareres?
×
×
  • Create New...