Jump to content

JVK

Members
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

JVK last won the day on April 27 2020

JVK had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

JVK's Achievements

4

Reputation

  1. Bilen er en E-300e, veier 1930kg og har 245/45-18 foran, og 275/40-18 bak som originaldekk. Har som nevnt forandret seg mye med å gå opp mot max. på lufttrykket. Har kjørt en 211 Avantgarde i 9år som hadde originalt senket sportsunderstell som fungerte fantastisk, spesielt på dårlige veier. Skiftet til 18`` felger på denne som også gjorde mye for kjøreegenskapene. Så langt jeg husker så var alternativet i understell til E-klassen bare Comfort fjæring og sport som da var med luftfjæring. Usikker på om det finnes flere alternativer originalt?
  2. Har ikke fått sjekket med Mercedes enda vedr. hva som er mulig med originaldeler, men tok å kjørte opp lufttrykket i dekkene fra 2,4/2,5bar til 2,8bar og dette hjalp merkelig nok veldig. Bilen oppfører seg mye bedre, men for å få dette optimalt hadde vert bedre med oppgradering av understellet. Er usikker på om det er så smart å bruke uoriginale deler på en helt ny bil?
  3. Hei, Har en 2020 w213 300e som jeg kjøpte ny, men det var en bil de hadde inne så jeg måtte ta bilen som den var. Bilen hadde "comfort" fjæring, og som fryktet så er det tidvis som å kjøre en gammel Chevy på dårlige veier i 80km. Føles rett og slett farlig hele greia, men er svært behagelig i bykjøring og på rette strekker. Så er det noen som kjenner til at det går å få orginale fastere fjærer som også helst senker bilen noen cm og som passer denne modellen? Eller gode ettermarketsett som er av god kvalitet? Kan det være demperene som er for "myk"? Driver ikke med noe hard kjøring men får fnatt når en får følelsen av å miste kontrollen over bilen i 80km, og at det gynger og svaier under kjøring. Før jeg kjøpte denne bilen hadde jeg en 14år gammel W211 Avantgarde som kjører "rundt" W213 på svingete veier...
  4. Hei, Har en 2020 w213 300e som jeg kjøpte ny, men det var en bil de hadde inne så jeg måtte ta bilen som den var. Bilen hadde "comfort" fjæring, og som fryktet så er det tidvis som å kjøre en gammel Chevy på dårlige veier i 80km. Føles rett og slett farlig hele greia, men er svært behagelig i bykjøring og på rette strekker. Så er det noen som kjenner til at det går å få orginale fastere fjærer som også helst senker bilen noen cm og som passer denne modellen? Eller gode ettermarketsett som er av god kvalitet?
  5. Ja tror ikke det er noe problem. Er hengerfeste på bilen min, og er litt av et skue når en tykker på en knapp og festet kommer frem fra under bilen😀 For øvrig så er det samme dreiemoment på el-motor og bensinmotor oppgitt til 350 Nm, så det skulle holde det for å trekke henger.
  6. W213 jeg kjøpte er for øvrig en E-300e som er en hybrid med 211 hk bensinmotor og 109 el hk, noe som gir 320 hk og 700 Nm. Det er helt rått når en legger inn sport+ og drar på! Systemet har fungert overraskende godt da el motor har 350nm og til korte turer fungerer den veldig bra. Noe lav rekkevidde da den er oppgitt til rundt 5 mil, men reelt klarer en vel 4 mil. Men selve systemet virker helt sømløst og en merker ikke når bensinmotoren slår inn. I sportsmode er alt tilgjengelig hele tiden og batteriet tapper seg aldri ut slik at el-motor er aktiv. Har bare hatt bilen i 10 dager, men er meget lykkelig med valget av bil. Sier litt da jeg gleder meg selv til en tur på Rema 1000🙂
  7. Det første en merker er at 213 er en mye større bil, og så er AMG sportssetene i en annen klasse. Den store skjermen, interiørbelysning og materialvalg gjør bilen et trivelig sted å være. Jeg var opprinnelig på jakt etter El-Bil, og var og prøvekjørte EQC, E-Tron og Jaguar, Tesla var ikke tema🙂. Men det var først da selgeren på Mercedes lånte meg sin E-klasse at alt falt på plass. Du verden for en flott bil å kjøre! Ble helt solgt, og med dagens prising av hybrider, var det ikke tvil. Nå skal det sies at gamle 211 har vert en fantastisk bil de 9 årene jeg har hatt den. Bilen er blitt 14 år, men alt virker, og ingenting er slitt, alle brytere fungerer som nytt. Mercedes har en kvalitet som ingen matcher i normale betalbare klasser.
  8. Meget flott eksemplar Mercedes Benz E-Klasse Avantgarde "Facelift". Bilen er i meget god stand og gjennomførte EU kontroll februar 2020 uten bemerkninger. Er godkjent frem til 31.Mars 2022. Bilen gjennomgikk nylig full understellsbehandling ved Bergens største rustbehandlingssenter der hele understellet ble sandblåst, grunnet og fikk full Tectyl behandling til en kostnad av 29000.- Ellers er det byttet mye slitedeler, bl.a. nye klosser fremme/bak og nye skiver bak. Har all dokumentasjon på hva som er gjort med bilen siden 2011. Bilen fremstår som meget pen og må sees. Gode Michelin sommerdekk og vinterdekk, Nokian Hakkapelitt pigg. Har også noen eldre piggfrie vinterdekk. FINN-kode 176764661
  9. Da ble det ny bil og W211 ble byttet med en ny W213. Skal si det har skjedd mye på 14 år ja...😀
  10. Ble til at kjøpte dekkpakken fra forhandleren. Helt andre dimensjoner på nybilen og felgene var fine de og kvalitetsdekk. Tror dimensjonen var 275-40-18 på bakdekkene. Noe mer enn på gamleskrubben ja...
  11. Vurderer å kjøpe en ny E-klasse 213 der forhandler skal 30k for vinterdekk/felger, og i den forbindelse lurer jeg på å bare bruke mine vinterdekk/felger fra den 211 modellen jeg har, da jeg har flere sett med felger. Vil disse passe, eller det gjort forandringer på felg dimensjonene?
×
×
  • Create New...