Jump to content

Will

Betalende medlem
  • Posts

    440
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Will last won the day on March 26 2023

Will had the most liked content!

About Will

  • Birthday 10/16/1973

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Will's Achievements

5

Reputation

  1. https://w-w-auto.de/ Var vel en her på forumet som var her med en 211 for noen år siden. Kenneth tror jeg han heter. Han var iallefall fornøyd, både med arbeid og pris...
  2. Får håpe det ikke blir kjekt å ha en i reserve da....
  3. Tror jeg ville dobbeltsjekket litt hvis jeg var deg @Roger. Siden det står en R i betegnelsen, betyr det som regel at tennpluggen har resistor. Det er ikke sikkert du skal ha. Mange rekvisitasjapper påstod, iallefall tidligere, at de fleste (om ikke alle) MB-bensinmotorer fra 80 og 90 tallet skulle ha tennplugger med resistor. Det skal de fleste IKKE ha, da du risikerer å ødelegge tenningsmodulen.
  4. Dersom du har takluke er dreneringen til denne et naturlig sted å begynne feilsøk. Sjekk at utløpet til dreneringen ikke er tett..
  5. Er det automatchoke på denne med bimetallfjær som skal aktivisere choken? Isåfall kan det gjøres innstillinger på dette. Hvis det er som jeg husker, er det et slags hus det går en kjølevæskesløyfe innom som er skrudd fast med 3 skruer.. Hvis det er samme system som på den jeg hadde for 25 år siden er det også vacuumstyring på forvarming av innsugsluften. Sjekk om det fungerer som det skal. Er iallefall en billig og enkel plass å starte feilsøking..
  6. Heldigvis er dette biler som ble lagd på en tid der ting stort sett ble bygd på en måte som gjør at det kan plukkes fra hverandre. Da kan det også overhales/repareres. Om en leter litt i f.eks Tyskland finner en verksteder som overhaler/reparerer både K(E)-jet, spjeldhus, ABS-enheter, servopumper, ledningsnett osv. En ser også at det er verksted som har begynt å produsere deler som har gått ut av Mercedes sortiment. Dette fordi det er økende interesse for å ta vare på slike biler. Om bilen da kan stå 2-4 uker, så går det greit å reparere/skaffe deler til det meste.
  7. Her er det som er godkjent på din motor iflg Mercedes. Registrerer at Zerex G-05 ikke står på listen. Det gjør derimot Zerex G-48. https://operatingfluids.mercedes-benz.com/sheet/325.0/en
  8. Her kanskje? https://norskspeedometerservice.no/
  9. Personlig ser jeg ikke helt poenget med å justere noe på tenningen. Kanskje du vil merke en marginal forskjell når du ligger og stanger på turtallssperra, men dette er vel ikke bilen du gjør det med? Så hvorfor risikere tenningsbank med for tidlig tenning og mulig motorskade for noen få hester ekstra på en slik bil? Ellers er det nok en fordel å bytte til 98 oktan. Det er noen som påstår at membranen inne i K-jeten ikke er så glad i etanol - at den strekker seg (slik jeg har forstått det vil da differansetrykket mellom øvre og nedre kammer bli feil) og at det i verste fall går hull på den.
  10. Gammelt tips er å bruke nylonstrømpe. Da klarer du kanskje å koble til ett aggregat av gangen, hvis du kommer til å knyte nedi der.... Regner med den klarer å drive servopumpa også, så lenge du ikke svinger...
  11. Hvilken lim brukte du på matta? Står foran samme operasjon selv snart..
  12. Kan dessverre ikke hjelpe deg med gasspjeld. Hva er galt med det du har? Kan symptomene tyde på at det er denne? https://kurth-classics-autoparts.de/de/drosselklappen/859-mercedes-drosselklappe-spule-magnetkupplung.html
  13. Det optimale hadde selvfølgelig vært å bytte begge samtidig. Mercedes har et eget poengsystem på fjærene i forhold til utstyr på bilen. Står ingenting om du har brukt merkeverksted eller ikke - uansett, hør om de har brukt poengsystem for din bil.
  14. Tror ikke de sjekker E-gas moduler, men kanskje de vet om noen... Ellers kan du høre med http://www.simco.no/ om de vil se på modulen. Jeg holder til i Ålesund
  15. https://kurth-classics-autoparts.de/gb/ Her er ett eksempel. De fikser også ledningsnett til motoren. Det må også sendes inn fordi de ikke klarer å skaffe alle kontaktene som trengs lenger. Har igrunn mer tro på at ledningsnettet er dårlig enn spjeld og luftmengdemåler. Ville iallefall sjekket dette NØYE før jeg gjorde noe mer. I verste fall er det kortslutning i ledningsnettet som gjør at ting blir ødelagt, og da er du like langt.... Så vidt jeg husker er vel ledningene til luftmengdemåleren inni hovedledningsnettet. De bruker ca 14 dager på begge deler, så da må du regne ca en måned med sending fram og tilbake. Her er et bilde av mitt ledningsnett før jeg fikk det overhalt. Et under at bilen gikk som den skulle....
×
×
  • Create New...