Jump to content

Gottlieb

Members
  • Posts

    69
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Gottlieb's Achievements

0

Reputation

  1. Takk for svar. Jeg vet ikke om det er likt, men uansett høres ting omfattende ut. Mvh G.
  2. Noen som har en writeup på demontering av tenningslåsen? Altså hele enheten ut av dashbordet? Mvh G
  3. Det følger med noe som ser ut til å være plasthylser, 6 stk. når man bestiller komplette tetninger. Noen som vet hva de er til? mvh G.
  4. Lurer på om bolten til remskiven M180 har blitt endret? Min har den sølvfargede bolten (se bilde) med to litt konkave skiver. Ved søk etter ny bolt (Niemueller) ser bolten anderledes ut (bilde sort bolt med delenr) og det skal kun være èn skive. Noen som vet årsaken til ulikhetene? Mvh G
  5. Jo. Men det er hele enheten som er skjev. Men motvekt (counterweight) som hovedsynder.
  6. Hei Remskiveenheten på min M180, W111, går ikke rett. Årsaken er nok at gjengene til bolten, i veiven, er dårlige, slik at remskiven med motvekt ikke har blitt holdt stram. Et alternativ er å finne ny komplett veiv med remskive/motvekt og svinghjul. Noen som har andre løsninger? Noe av utfordringen er at det ikke bare er å bytte motvekten da denne jo er balansert til veiven. Forslag mottas Mvh G.
  7. Nettopp. Takk for svar. Hadde ikke tenkt å overhale pumpen, bare få den tett. Får høre med et verksted. Mvh G.
  8. Fått diesellekkasje i injectorpumpen på min W123. Hvor kjøper man pakninger til denne? Og, vet noen hvorfor det nevnes veivposisjon og overettmerker på selve pumpen når pumpen skal monteres? Tannhjulet passer jo kun et sted.... Bildet viser hvilken pakning som er lekk. Og, noen i Vestfold som kunne påtatt seg tettejobben? Eventuell pris? Mvh G.
  9. Skal nok få det løs, men det får vente tll høsten hvor jeg kan ta av manifolden. Mvh G.
  10. Sorry, får ikke beskjed om nye svar. Nei, de ser ut til å stå i syv stener. Spørsmålet er hvor mye makt en skal bruke. Mvh G.
  11. Fant spjeldene, bilde med gul pil. På den ene siden av spjeldakslingen finner vi et slags halvmånelodd, bilde med blå ring. Det høyre loddet ser ut til å stå "høyere" (vridd mot klokken) enn det venstre. Dette kan samsvare med at høyre (fremre) forgasser lekker mindre enn venstre (bakre). Har disse "loddene" noe med saken å gjøre? På sporet av noe her? Mvh G.
  12. En ting til. Det må vel være to "veier" ut av flottørkammeret. En ventilering, og en passasje for bensin til hoveddyse og videre til forgassing. Passasjen til hoveddyse stenger vel når motor ikke går. Da gjenstår ventileringen. Jeg har liten tro på feil innstilling av flottør, hvorfor skulle den plutselig endre seg? Den er dessuten forsøkt justert uten at det hjalp. Det som virker mer logisk er at gassutvikling grunnet varme presser bensin gjennom ventileringen, siden jeg her antar at veien til hoveddysen er stengt når motor ikke går (kuleventil el.l?). Gir dette mening? Mvh G
  13. Du forklarer glimrende 😊 Skal sjekke om det finnes spjeld av noe slag. Så ser vi hva Harald finner. Takknemlig for at det går an å komme videre med problemet. Mvh G.
  14. Denne ventileringen, den skal vel være slik, eller? Da blir neste spørsmål hvorfor bensin unnslipper kammeret og forsvinner ut på trauet. Mvh G.
×
×
  • Create New...