Jump to content

MrAJ

Members
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

MrAJ's Achievements

0

Reputation

  1. Det var akkurat det som hadde skjedd. Alt er på plass å virker, mangler bare klipset som holder staget på plass. Men hadde jo nesten håpet på at alt var rasert så jeg bare måtte sette inn større motor å girkasse hehe.
  2. På lørdag som var så kommer jeg hjem å skal parkere bilen. Å i et lite sekund glemmer jeg at jeg har bilen i gir mens jeg nettopp har trykket inn fotbrekket(håndbrekk). Bilen nykker til å stopper. Nå idag som er min første dag på jobb etter 5 måneder uten jobb , så starte jeg bilen. Bilen står mest sannsynlig i 2 gir, men girspaken er ingen motstand i mellom 1 og 2 gir. Kan det være en bagatell som er lett å rask å fikse? Synkron lagrene er gåen å må skiftes, men jeg kunne tenkt meg å heller skifte ut kassa til 5 eller 6 gir. Å siden bilen ikke har original motoren så kunne jeg tenkt meg en 3L turbodiesel. Jeg har hørt at om606 er noen flotte maskiner. Er det noen her som har erfaring med å sette inn annen motor fra nyere bil samt girkasse med flere gir?
  3. Det har jeg aldri tenkt på. Men uheldig for meg så fulgte verken ski takgrind eller felgene med bilen. Hvilken pærer bruker disse bilene?
  4. Bilder fra salgs annonsen. Bilen er malt med feiltemas rød oksid rust primer. Forrige eier sa at eieren før han sprøytet malingen på. Streker å renninger tyder på at det ble kostet på. Malingen har sluppet en plass. Planen er rullende resto bruksbil prosjekt. Jeg har en farge kombinasjon som jeg har lyst å lakke bilen i, men må vente til bedre økonomi. I mellomtiden så er det slitedeler å vedlikehold noen kroner går til. Jeg har litt film, men vet ikke hvordan som er best metode å legge ut her på forumet. Mulig denne posten burde flyttes til prosjekt siden viss det er en kategori for det. Jeg har ikke kommet så langt at jeg virkelig har sjekket dette forumet. Det er nok av jobb å problemer med bilen som må fikses en etter en, så blir vell til at jeg må spørre her.
  5. Etter ett helt leksikon med nordnorske gloser så fant jeg feilen å fikk start på bilen. Ikke bare var batteriet mindre enn originalt, det var visst ikke helt i top form. Men kanskje det var bra at den ikke startet med tanke på hvordan for filter å hoved filter ser ut.
  6. Nå har jeg pumpet noen liter med ny diesel gjennom injector pumpen å hoved filteret. Jeg har enda ikke flyttet retur slangen i samme beholderen dieselen suges fra. Etter 5 til 10 min etter jeg har pumpet systemet tomt for luft , så jeg prøver igjen. Å da er det flere store luft bobler. Jeg har prøvd å stramme alt av skruer å bolter der dieselen går inn å ut av IP. Eneste jeg ikke har strammet er alle rørene som går fra IP til injektorene til motoren. Så hva er alternativene mine nå? Bytte ut eller gløde kobber skivene på banjo boltene. Skifte ut dem gjennomsiktige diesel slangene, men da ser jeg ikkeno. Kl 1800 så skal naboen prøve å slepe bilen igang. Da skal jeg parkere snuten ned i bakken istedenfor.
  7. Jeg har vert ute å skrudd litt. Dieselen er grumsete, å slik ser diesel filtrene ut. Jeg har også diesel i ett tett glass som jeg har montert en kraftig magnet til. Der ser du fort at det har samlet seg en ring med jern støv der magneten er. [/
  8. Ok. Imorgen skal jeg finne bedre slanger å prøve mer.
  9. Jeg var ute å prøvde den metoden. Nå ser jeg at det bobler på det ene uttaket på injektor pumpen før den røret begynner. Tar jeg ikke feil så er det en oring nedi der (har kun sett youtub vid i 2 dager) Er det noe jeg kan kjøpe på feiltema imorgen , eller er det bestillingsvare??
  10. Jeg kjøpte bilen på tirsdag på kvelden. Parkerte bilen kl 2200. Dagen etter ca 1500 så skulle jeg ut en tur, men bilen ville ikke starte. Jeg tømte batteriet 2 ganger den dagen. Jeg har lest litt om diesel siden jeg aldri har skrudd på dem, så jeg prøvde så godt jeg kunne å lufte systemet. Idag fikk jeg naboen til å kjinne motoren mens jeg skulle lufte røret fra diesel pumpen til injektoren. Det kom ikke noe diesel til injectoren. Det er også en metall tikke lyd som forsvinner når man hadde litt turtall på motoren. Forrige eier nevnte at det han har lest at det var muligens ei bronse lager som var utslitt. Bilen står i en bakke med snuten opp , viss dette skulle ha noe å si for luftingen av diesel.
×
×
  • Create New...