Jump to content

Ruindr

Betalende medlem
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Ruindr's Achievements

0

Reputation

  1. OVP har en sikring under et lokk på releet. Sjekk denne først.
  2. Jeg er på jakt etter cd for oppdatering av programvaren i Command (NTG3). Noen som har gjort dette og har en liggende? Alternativt tips til hvor jeg kan få tak i en? A216827415926
  3. Er dessverre flere historier om Mux'er som ikke varer veldig lenge, på grunn av dårlig kvalitet i komponentene som er benyttet i produksjonen. Jeg ville først prøvd å koble opp alt FØR du skrur på PC, for å være sikker på at den finner riktig virtuell port. Jeg ville også satt tenningen i andre posisjon før jeg startet DAS. Hvis batteriet ikke er 100, start bilen først. C4 har vel også wifi tilkobling? Får du kontakt da? Jeg har bare C3 selv, og den har foreløpig vært stabil ....
  4. Med forbehold om at nye sensorer er annerledes, så må man skifte sensor hvis batteriet er dødt. De varer normalt i mange år. Med Star diagnose kan man lese av hvor mange måneder de har igjen av levetiden. Jeg vil tro du har et annet problem. Du må få lest feilkoder for å vite hva.
  5. Har du modell 124031 (6 første siffer i chassisnr)? I så fall er delenummer A0001586403 eller A0001585803. Ser ut som de har på www.stjerneservice.no Ligger også masse på eBay hvis du søker på delenummer. Lykke til.
  6. Den har delenummer A2108303185 eller A2108303285 avhengig av om du har klimaautomatikk eller manuelt. Ligger en drøss av førstnevnte på eBay. Lykke til.
  7. Meget bra jobba! Vurdér å bytte veivakselsensoren da disse er kjent for å svikte etter hvert. Da får du ikke start på bilen. Veldig enkel jobb (om enn litt trangt) og ikke så dyr del. (På engelsk: CPS - crankshaft position sensor)
  8. Det er vel jeg som er idioten her. Jeg tar den, men grunnen til at jeg opplyste om muligheten for å nullstille telleren er at dette er et teknisk forum. Når man er her inne er man rimelig interessert og kan selv vurdere hvordan man nyttiggjør seg informasjonen. Ellers en fin oppsummering av SBC.
  9. I SBC er det en teller som registrerer antall trykk på bremsepedalen fra bilen var ny. Når den når max antall vil du oppleve dette varselet, selv om det ikke er noe galt med SBC. Med Star kan du nullstille telleren og kjøre videre. Et Mercedes verksted har ikke lov til dette og kan kun tilby ny SBC kontrollenhet. Den er ikke billig.... Så hvis du vil spare penger så finn noen med Star privat. Selvfølgelig på egen risiko. Det verste som kan skje er dog bare at du får samme feilmelding igjen, denne gangen fordi SBC enheten faktisk er gåen.
  10. Ser du ikke har fått respons. Hvis du fremdeles trenger kan jeg prøve å hjelpe deg. Bor i Oslo.
×
×
  • Create New...