Jump to content

W140kongen

Members
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

About W140kongen

  • Birthday 08/23/1999

W140kongen's Achievements

0

Reputation

  1. Har et "i siste liten" spørsmål før EU-godkjenning av bilen min.. er snakk om en w140 400SE 1992 modell. bilen starter fint, kjører fint, ongen feilkoder i instrument eller ved diagnoseutlesning, har alle hestekreftene tilstede og motormessig i god stand. problemet er at når bilen står i P eller N og jeg trør inn gasspedalen fort så synker den først på turtall før den brøler som en løve. noen som vet hva som kan være årsaken til denne forsinkelsen? en hver pekepinne mot problemet hjelper! på forhånd, takk for svar
  2. Oppdatering---- Skiftet registerkjede, glidere og skinner + alle pakninger til deler som måtte demonteres. motoren gikk ureint etter bytte, men fant raskt ut at forrige eier har byttet om på to av pluggkablene. stokket pluggkablene riktig, og bilen sviver nå som en drøm! håper dette inlegget kan være til nytte for andre som sliter med rare feil på M119
  3. vel.. jeg sjekket vakuum pumpen. har aldri sett så irra elektronikk i en bil før for å si det sånn ny pumpe bestillt!
  4. hei, har en w140 400SE 1992 som ikke vil låse eller låse seg opp. ved låsing ved bruk av nøkkel eller knapp inni bilen skjer det ingenting. det eneste som fungerer er softclose på dører, men disse fungerer bare helt av og til. softclose fungerer greit 1-2 ganger, før den ikke klarer å lukke helt. men ellers er det største problemet at dører og bagasjelokk ikke kan låses.. ingen reaksjon uansett. angående nakkestøttene bak så er det kun en som legger seg ned. noen som har noe mening om hva dette kan være? kanskje verdt å nevne, men jeg får heller ikke vridd låsen til bagasjelokket.. jeg har hørt at pumpa på dem er dårlig, men rart at softclose fungerer sporadisk.. på forhånd, takk for innspill!
  5. Oppdatering: demonterte toppdekselet på «problem» rekken altså sylinder rekke førerside. Fant flere smådeler av kjedestrammeren og en nokså mangelfull glider slik jeg ser så har kamakslene hoppet og gjort at ventiltidene ble feil. Dette forklarer også hvorfor rotorene på den siden brant seg hele tiden, nemlig feiltenning. Tok opp tennpluggene og så raskt på den «gode» sylinderrekken at to av pluggene var svarte, nemlig siden disse ble styrt av fordeleren på «problem» rekken, noe som forklarer at den gikk, men dårlig og en god del ettertenning.
  6. Men skal ta å sjekke om den har gnist etter stopp eller om den har en svinghjuls giver
  7. Ser ut som at w140 ikke har ovp rele, men har 4 sikringer på toppen av motorstyreenheten.
  8. Ikke som jeg vet om? Hva er det og hva slags funksjon har den?
  9. Hei, har gått til innkjøp av en Mercedes 400SE 1992 modell med et merkelig motorproblem.. forrige eier har byttet fordelerlokk, rotorer, øvre ledningsnett og to motorstyreenheter. Bensinpumperele ser nokså nytt ut. Men til problemet. Bilen starter og går litt røft på tomgang, og virker litt «dau». Jeg vet att luftmassemåler er defekt. Allikevell. Den starter og går røvt og kan gå en god stund, men plutselig kan den dø og starter ikke uansett hva før dagen etter da den starter rett opp.. idag merket jeg at etter den hadde kjørt en god del at den ved gass gikk ned i turtall før den gikk opp, helt til den døde igjen.. noen som har noe mening angående hva som kan være galt her? Jeg har byttet tennplugger og den ene rotoren ettersom den ble brent..
×
×
  • Create New...