Jump to content

10an

Betalende medlem
  • Posts

    15
  • Joined

  • Last visited

About 10an

  • Birthday 12/03/1964

10an's Achievements

0

Reputation

  1. Da har jeg snakket med verkstedet og de finner ikke ut av det og ønsker ikke å skifte deler på måfå. Den kan stå med høyt trykk lenge uten å miste det, men mister mye under kjøring. Blir vått foran. For meg høres det nå ut som vannpumpe evt hus til termostat. Termostaten er tydeligvis defekt uansett, så da skifter jeg den og vannpumpa. Skal se på hva jeg finner uten om bertel eller autotrio.
  2. Vet ikke... Hvor vi det i så fall samle seg? Gearkassa er vel ett helt lukket system, så dit kan det vel ikke gå? Det jeg ikke skjønner er at når det settes trykk på den, så mister den ikke trykket
  3. Vel da er det noe feil på kjølesystemet. Er ikke i nærheten av 92 grader. Er det mekanisk termostat på disse? Er fukt foran, men de klarer ikke å se hvor det kommer fra siden den ikke lekker under trykk.
  4. Har blitt verre, så nå forsvinner en til to desiliter i løpet av 24t Har ligget bak den under kjøring og ingen røyk bak Verkstedet har som sagt at de har trykksatt med ganske høyt trykk over natten uten trykkfall av betydning. Hadde en 210 som toppen hadde sprukket på og der kom trykket ut gjennom beholderen. Ikke her. Hva kan andre symptomer på det være? Heller ikke noen tegn på vann i olja. Et annet verksted fylte på noe tettingsguffelure og da ble det heller værre. Ser ut som den mister vannet fortere når den blir varm. Motor er helt original. Har lest av med en iCarsoft MB uten å finne noe der. Ser ut som at du har omtrent samme motor. Hvor varm blir den nå som temperaturene er som de er her om dagen?
  5. De ser det er fukt, men ikke fra hvor... De har ikke lyst til å begynne å bytte ting, når de ikke vet hvor kjøleveska blir av. Det er motor som ikke blir ordentlig varm, men det rimer vel ikke helt med en teori at vannpumpe er defekt. Rart at ved trykktesting har den stått over natta uten å miste trykket.
  6. Bilen mister kjølevæske. Mister vann både under kjøring men også når den står stille. Verksted har trykksatt kjølesystemet bilen uten å finne noe. Er fuktig i forkant av motor. Ikke noen hvitrøyk av betydning og ikke noe tegn til vann i olje. Ikke noe unormalt trykk ved åpning av beholder. Kona klager på at den ikke blir skikkelig varm nå. Noen forslag?
  7. Takk for tips Da skal bilen inn i morgen, så da skal jeg be dem sjekke disse tingene ekstra nøye HenningB
  8. Hei Har hatt en raklene lyd under første oppstart om morgenen en stund. Gir seg etter noen sekunder. Hører det svakt noen ganger også når jeg går av og på gassen under kjøring. Ser ett annet innlegg som det nevnes at det kan rakle litt fra løfterne inntil det bygger seg opp oljetrykk Før jeg sender verkstedet på en kostbar jakt. Kan det være så enkelt? HenningB
  9. Hei Noen som kan hjelpe meg med noen mål for å sette på dekaler på bagasjelokket på en w203 200 kompressor? Henning B.
  10. Nå har jeg kikket på kjørecomputeren. 3660 km - 0,95 i snitt på en 200k Mest småkjøring, noen få lengre turer. Har dog vært under 0,7 på langkjøring med forsiktig gassbruk HenningB
  11. Hei Tror ikke jeg tør å prøve å montere ut noe som helst Må nok finne noen som kan gjøre det for meg, men takk for tilbudet HenningB
  12. Hei Takk for svar begge to Noen idè hvem i Oslo/Akershus nord som driver med slikt? Lurer litt på hva noe sånt kan komme på... HenningB
  13. Hei Har problemer med tileggsvarmeren på en 99 s210. Når den prøver å starte så ryker det voldsomt og det lukter ille. (trodde det brant første gangen) Må derfor kjøre med den avslått. Noen som vet hva som kan være feil og ett verksted i Oslo/Akershus nord som kan fikse det for en "rimelig" penge? HenningB
  14. det er solgt (w)203 i sedanutgave med 270 cdi motor, og jeg kjenner en som har en strøken sort sedan , men som alle andre motorsterke biler var dette sikkert en veldig dyr bil og da kjøper de fleste "såkalte fornuftige" kundene en større bil og får sikkert mer bil eller høyere "nabofaktor" med en ribbet E-klasse i samme prisklasse....... Takk for innspill begge to Nå vet jeg litt mer hva jeg skal se etter og hva jeg skal se på. 270cdi er tydligvis både dyr og vanskelig å få tak i, så det blir nok en 200k på meg. HenningB
  15. Hei Er nytt medlem, så bær litt over med meg om dette blir galt Har lyst på en 203 00-03 og lurer på om det er noe jeg bør spesielt se etter. Samtidig har jeg ett annet spørsmål: Har litt lyst på en 270 cdi, men finner den bare i stv. utgave. Vil ha en sedan. (Har en 210 stv. og det holder ) Er ikke den solgt i Norge eller er det bare veldig få av dem? Henning
×
×
  • Create New...