Jump to content

CLS350

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

CLS350's Achievements

0

Reputation

  1. Hei, Jeg har en 220 CDI 2007 mod (w211) Fått noen feilkoder på bilen: 22E7-005 CHECK SYSTEM 'HIGH PRESSURE CONTROL' THE RAIL PRESSURE IS TO HIGH. RAIL PRESSURE REGULATION VIA QUANITY CONTROL VAIVE. 2075-009 CHECK SYSTEM 'HIGH PRESSURE CONTROL' THE MAXIMUM PRESSURE HAS BEEN EXCEEDED. RAIL PRESSURE REGULATION VIA CONTROL VAVE. Når lampen kommer, går bilen i limp modus. Lampen går ikke vekk før jeg tar reset (3 ganger start) Deretter forsvinner den og jeg kan kjøre som normalt til den kommer igjen. Den kan komme 1 time seinere eller 1 -2 dager. Merket at den kommer spesielt hvis jeg gir litt på. Har lest litt etter å ha søkt feilkoden på nett, det jeg kommer frem til er at flere har byttet: The quantity control valve / The pressure control valve og det har tydeligvis hjulpet. Jeg vil også nevne at termostaten min er / på vei til å bli gåen. Bilen kommer seg ikke opp i mer en 65*grader, så den må byttes ut (skjer fredag 22-03) Tror noen her at det med termostaten kan ha noe med dette å gjøre ? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg var på verkstedet igår og han var usikker på feilen, han gikk igjennom bilen i 1 times tid og gikk over dysene osv sa han, kunne ikke finne noe som var løst osv. Løsningen han ga meg da var at han måtte feilsøke feilen, noe som kan koste fra 1000 til 5000. Men han nevnte også da at det muligens kan kobles mot termostat (?) Siste som kan sies, som muligens kan gi en pekepinn hva det er kan være, som jeg har lagt merke til i det siste * Bilen "rykker" litt ved girskift. * høy turtall ved kjøring mellom 20-40 km (særlig ved start) * turtallet beveger seg opp og ned fra 1000rpm -1200rpm ved start på morgen (kaldstart) Hører fra dere
  2. Hei, Har noen peiling på hvor sikringsboksen til dette ligger? Har lys under sidespeil som ikke vil fungere lenger, de pleier som regel å lyse opp når man åpner bilen. Men nå har de sluttet å fungere. Disse bilene har vell 3 sikringsbokser, lurer på om noen veit hvor jeg finner sikringen for dette? Takk på forhånd.
  3. Meldingen som dukket opp var: add 1 litre engien oil when next refuelling. Men det er jo helt idioti om man får en sånn meld og legger til 1 liter olje, da kan man bare si hade-bra til motoren. Godt jeg har peilepinne og ikke en nivå måler i speedometeret. Skrudde av bilen etter jeg fikk meldingen, etter det har den ikke kommet opp igjen. Venter på den dukker opp igjen, peile olje på nytt og sjekke. Hvis det ikke er oljen, satser jeg på at det er sensoren. Er det en enkel sak å bytte?
  4. Etter å peilet oljen idag rundt 20-30 ganger ser det ikke ut til at det er mangel på olje. Virker som olje nivå sensoren begynner å ta kvelden.. Kan det være tilfelle? Går de ofte på MB biler? I såfall hadde 1 liter vært veldig mye over det bilen trengte, lå 1 strek under max, noe jeg er fornøyd med. Synes det var til tider vanskelig å bedømme hvor mye olje bilen hadde, Noen ganger viste peilepinnen fult(max) noenganger litt under max. Bilen hadde stått rolig i 3 timer før jeg sjekket oljen. Sjekket oljen uten motor på. Bilen stod i garasjen(flat bakke)
  5. Hei. Hvis bilen er kjørbar, og du tør kjøre den til Oslo. Så kan du ta kontakt med Berg Automatservice øst i Oslo. Spesialister på MB. De flusher og tar gir service for kroner 4 000,- Du kan også vente på bilen, bare husk å ring og avtal på forhånd.
  6. Min bil har kjørt omtrent 166.000 KM nå. Syntes bare 1 liter etter 3500 KM blir litt drøyt, men muligens bruker disse bilene så mye. Som nevnt har bilen defekt innsugsmanifolder, som utgjør at turtallet som regel ligger høyt, blir feil giring osv, så bilen kan av og til ''hoppe'' kan muligens være derfor den bruker en del olje. har ingen god forklaring selv, derfor leiter jeg etter råd her. En gang i tiden før jeg gikk møkka lei BMW merket, hadde jeg 520i 2001 modell E39 170HK Husker den begynte å forbruke en del olje, etterhvert ble det bare verre og verre. tilslutt måtte jeg bytte hele motoren, da kjøpte jeg en 190HK motor og satt i den. ble mye bedre av det. Har dårlig følelse når biler begynner å bruke en del olje. Men igjen, jeg vet ikke om det er unormalt forbruk. Bilen har ingen blå/hvit røyk. Gått under bilen 2 ganger og sett etter olje, men ingen tydelig spor etter det. ingen olje rundt motor biten heller. En ting jeg har tatt feil på er at jeg trodde de hadde renset veivhuset på bilen, men i følge faktura virker det ikke sånn, kun renset komplett innsug. Kan det være problemet, evt. kan jeg sjekket ut dette selv ? Vanskelig-grad?
  7. Hei. Er ny på forumet her, meldte meg inn grunnet et spørsmål jeg ikke finner helt svaret på. Har en MB CLS350 2004/05 modell. Siden jeg kjøpte den har det vært en del problemer med Forskjellige ting som er ordnet opp i via forhandler. Eneste som gjenstår nå er å bytte ut innsugsmanifolder. Det vil skje neste neste uke. Bilen har omtrent kjørt 300/350mil i mitt eie, bilen fikk service før kjøpet Samt ble alt av veivhus innsug osv renset. Idag kom det melding om å etterfylle 1L olje. Jeg synes dette er høyt oljebruk om jeg skal fylle 1L pr 300/350mil. Hva syntes dere? Når jeg tenker meg om så har jo bilen kjørt en del, hvis jeg tenker Oslo - Gøteborg * 5 frem og tilbake. Bilen har blitt kjørt hardt i ny og ned, men sørget for at motoren er varm. Er det normalt forbruk på disse bilene/motor? (Er v6, som dere sikkert veit) Kan det henge noe sammen med innsugsmanifolder som er defekt? Håper på noen kloke svar fra dere 🙃🙂
×
×
  • Create New...