Jump to content

GauteBL

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

GauteBL's Achievements

0

Reputation

  1. https://www.mbentusiastklubb.no/forum/topic/10725-e_s-e36-amg/ Her tror jeg en av gameltradene på bilen er. Sent fra min P028 via Tapatalk
  2. @Frode km standen er litt over 300 000. Sent fra min P028 via Tapatalk
  3. @Frode Bilen står i trøndelag. Kjenner ikke bilens historie i detalj. Det var en gang en tråd om den på forumet. Jeg vill bytte den i en bil som funker til langkjøring med gode sommer og gode vinterdekk. Du får nesten bare komme med bud på bilen. Sent fra min P028 via Tapatalk
  4. Jeg tok ut dørkmattene av bilen på bildene slik at dere skulle få se rustutviklingen der. Det er helt metall der så det er ikke behov for rustsveising. Sent fra min P028 via Tapatalk
  5. Hei. Dere som har vært på dette forume en stund kjenner muligens til denne bilen. Jeg kjøpt den i 2010 eller 2011 og hadde store planer for den. Den var rimelig angrepet av rust på det tidspunktet, særlig i fronten. I 2012 kjørte jeg fram tilbake til Finnmark fra Trondheim. Det endte med at en rein måtte bøte med livet og fronten ble litt skadet. Jeg tok da avgjørdelsen om å dra ned til polen å få bilen reparert, rustsveiset og hellakkert. Jobben tok en god stund men jeg ble fornøyd med resultatet. Noen år senere ble jeg plaget med at motoren bare stoppet plutserlig og tilsynelatende uten grunn. Jeg kjørte bilen opp på Motor Trade i Trondheim der jeg fikk snakke med teknikkeren, han gjorde noen undersøkelser på bilen og konkluderte med at koilledningene på ledningsnettet var begynt å smelte sammen og at jeg var heldig at jeg ikke hadde brent jærnen. De byttet hele ledningsnette på motoren der og siden har jeg ikke vært plaget motormessig med bilen. På sist eu kontroll hengde de seg opp i at det var en oljelekasje pø motoren. Denne stammer fra oljekjøleren som veksler mellom kjølevann og olje. Disse kjølerene kan være rimelig vanskelig å få tak i nå om dagen (tips meg gjerne om du vet av en). Ellers er den ene pakkningen på døra ikke helt tett så det gjorde ar det kom inn litt fukt i bilen. Har ny pakkning til døra men den er ikke byttet ennu da jeg aldrig har byttet dørpakning og er litt usikker på framgangsmåte. Ellers sto bilen under et tre en vinter og det endte selvfølgelig med at taket ble fult av evje/ harpiks. Når jeg skulle vaske bilen for salg i sommer dro jeg på bilpleiebutikken i Trondheim (bilpleiebutikken.no) å fikk annbefalt et stoff for å få harpiksen fjærnet. Jeg begynte å veaske taket og det tok mange timer. Til slutt blandet jeg en blanding som var sterkete enn anbefalingen fra leverandøren så da ble lakken på taket veldig tørr. Jeg vil anbefale en lakkopretting og en god voksing på taket. Ellers er det begynt å lure seg fram litt rust under dørpakninger som jeg anbefaler at blir tatt før det får utvikle seg (rust never sleeps). Har videoer av dette jeg kan sende om ønskerlig. Har også en lavtbyggende bukk i garasjen slik at det er mulig å inspisere bilen under om ønskelig. Ikke vær redd for å stille spørsmål angående bilen. Sent fra min P028 via Tapatalk
  6. Litt flere bilder. Sent fra min P028 via Tapatalk
  7. Legger ut bilder først så kommer mere tekst etter hvert. Sent fra min P028 via Tapatalk
  8. Fargen er blå, hentes i Trondheim Sent fra min P028 via Tapatalk
  9. Hei. Lurer på om jeg må av med hele innsugsmanifolden for å skifte oljefilterhuset på en m104??
  10. Sjekket releet til bensinpumpa og det fungerte, men når jeg målte spenningen inn på releet var den bare 7,7 volt. Er det normalt? Jeg lasket pumpa så den startet og prøvde og starte og etter en stund startet bilen. Når jeg så satte i releet igjen startet bilen da også. Skal det være 12 volt inn til releet eller???
  11. Har sjekket gnisten og den er ok. Kan det være bensinpumpa som er deffekt og hvordan sjekker jeg i så fall den??
  12. Startmotoren går rundt, men den starter ikke. Instrumentene i instrumentpanelet slukker ikke slik som de pleier og det "klikker" i spjellhuset når jeg setter på tenningen. Noen som vet hva det kan være?
×
×
  • Create New...