Jump to content

JohnP

Members
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

JohnP's Achievements

1

Reputation

  1. Gearskiftemodul måtte skiftes - NOK 2000.- fra USA
  2. Nov. 2022 Etter diagnose konstantert periodisk feil med gearskiftemodul. Pristilbud annet verksted kr. 20 500.- , BOS (Teknisk Bureau) kr. 13 500.- men de kunne ikke skaffe delen. Kjøpt ny del fra USA for ca kr. 2 000.- Montering BOS kr. 1800.-, tilsammen ca kr. 3 800.- På dialekt: Æ bi frustrert over kostnadskrav fra presumptivt seriøse verksteder !!!
  3. Nå har det hendt 3 ganger at gearspaken ikke kunne flyttes ved stans. I dag: Jeg la merke til ved første oppstart at varsellys for bilbelte ikke blinket men lyste fast. Ved første stopp kunne gearspaken ikke flyttes så lenge motoren gikk. Jeg slo av motor/tenning og da kunne jeg flytte gearspaken. Ved ny oppstart lyste de normale lys i dashbord men startmotoren slo ikke inn. Etter å ha «riklet» noe med gir, bremsepedal etc så startet bilen. Noen som kjenner til slikt problem?
  4. På min gamle W211 fikk jeg periodisk strømtap som kostet mye kronasje og bannskap. Det viste seg å være brudd på strømkabel til varmeelementet på 1700W. Sikring mv. til dette finnes foran/under pedalbrønn. Det ble registrert opp til 20A periodisk tap. Ved å gynge på bilen gikk det bort, men kom igjen. Elementet ble koblet ut og alt fungerer. I mellomtiden hadde jeg unødvendig skiftet både dynamo og batteri.
  5. Motor1: Opprinnelig motor km ca 220k. Den hadde registerhavari som ble reparert, herunder skiftet alle stempel. Etter et års tid begynte den å bruke vann uten at lekkasje ble funnet. Sannsynlig diagnose er topp-pakning eller sprekk i toppen. Ved forsåk på å ta av toppen satt 2 bolter fast og 2 var løse. Jeg skrinla videre arbeid og kjøpte annen brukt motor (motor 2) som ble installert. Motor 2: Oppgitt km 164 k. Den fungerte EN dag. Ved parkering dagen før var alt normalt, neste dag nektet den å starte (startmotor dro rundt). Verkstedet mente at reg. var utslitt og hadde hoppet over uten følgeskade. Pengene for denne ble refundert. Motor 3: Oppgitt km 171 k. Den ble satt inn og fungerer normalt. (puh !) Motor 1 og 2 selges om noen er interessert. E-post: 1262@nordpol.no
  6. JohnP

    BATTERI mmm

    Min W211 skal parkeres på flyplass 10 dager. Forventet temperatur minus 5-10. Selv om begge batteri er nye så er jeg litt bekymret. Kanskje unødvendig???
  7. Motor 1 fikk registerhavari - selger reparerte til 10K. Etter ca ett år begynte Motor 1 å bruke vann, uten utvendig lekkasje . Register og alle stempel ble skiftet. Dagens tanke: Strekkbolter og pakning ble kanskje ikke skiftet, en Polakk tok reparasjonen ifølge min info. Verksted: Bil1, Gran. Senere oppstått lekkasje kan være: Toppakning eller sprekk. Motor: 210 000k. Vurderingene ble mange ----- Jeg valgte å sette inn annen brukt motor fra Sverige/oppgitt ca 168000 K. Etter -EN dag var det stopp, uten havari. Ved åpning viste det seg at registeret var utslitt. Ved stopp om kvelden har altså reg "hoppet over". Heldigvis (kanskje) ikke havari. Kjøpte så motor nr. 3. Jeg har altså 2 motorer: 1 med ukjent lekkasje, 1 med utslitt register. Noen som vil kjøpe? NB: Motor 3 med ca 180K fungerer aldeles utmerket. Dashbordet har ikke blinket rødt "at all" Jeg har fornyet så mye på bilen at valget om å skrote var fjernt - dette muligens dumme valget kostet med ca 75 000.-. Motor 2 og 3 befinner seg i Vesterålen. NB: Strekkbolter og ny topp-pakning følger med ! E-post: 1262@nordpol.no
  8. Brukt motor fra Sverige inkl ++, kr. 33 000.- montasje kr. 25 000.- Samtidig fikk jeg info om register. Svakhet på 2002-2004 modellene, noen røk ved 150 000 km+. Oppdatert registersystem på 2005-modell og videre. Nyttig !
  9. Noen som vet ca hvor mange verkstedtimer man må regne med...??
  10. Topp-pakning og strekkbolter til 2004 W211, E200K selges uåpnet. Kjøpt fra Autodoc. Jeg betalte ca 1800.- inkl. mva. Selges til fornuftig pris. (I mellomtiden valgte jeg å kjøpe brukt motor som nå er på tur til verksted).
  11. Topp-pakning og strekkbolter til 2004 W211, E200K selges uåpnet. Kjøpt fra Autodoc. Jeg betalte ca 1800.- inkl. mva. Selges til fornuftig pris. (I mellomtiden valgte jeg å kjøpe brukt motor som nå er på tur til verksted).
  12. Jeg fikk montert inn Android 5.1. i min W211. Har nå vanlig blåtann, Dab+, navigasjon, ryggekamera (ekstrautstyr) +++ men greitt å montere ref. broderen som vel har noen vekttall på slikt
  13. Lekk toppdekselpakning. . var kommet olje inn i kabel/plugg til motorstyring. Renset og satt på tett kabel og systemet funker nå. Olje i kablene fra kamsensor forårsaken elektronikk-krøll.
  14. Verksted sier: Ingen lekkasjer å se, og antar da at de også sjekket termostathus.
  15. 2004, E200K Maskinen bruker kjølevann, nær halvlitern på 10 mil. Trykkprøve radiator: OK. Kompresjonstest: OK, ikke vann i olja, ingen synlig lekkasje. 2 ganger om morgenen har jeg sett en grå tåkesky ved oppstart, ellers ikke. Toppakning? Sprekk? Noen som har erfaring?
×
×
  • Create New...