Motor 1 fikk registerhavari - selger reparerte til 10K. Etter ca ett år begynte Motor 1 å bruke vann, uten utvendig lekkasje . Register og alle stempel ble skiftet.
Dagens tanke: Strekkbolter og pakning ble kanskje ikke skiftet, en Polakk tok reparasjonen ifølge min info.
Verksted: Bil1, Gran.
Senere oppstått lekkasje kan være: Toppakning eller sprekk. Motor: 210 000k.
Vurderingene ble mange -----
Jeg valgte å sette inn annen brukt motor fra Sverige/oppgitt ca 168000 K. Etter -EN dag var det stopp, uten havari. Ved åpning viste det seg at registeret var utslitt. Ved stopp om kvelden har altså reg "hoppet over". Heldigvis (kanskje) ikke havari.
Kjøpte så motor nr. 3.
Jeg har altså 2 motorer: 1 med ukjent lekkasje, 1 med utslitt register.
Noen som vil kjøpe?
NB: Motor 3 med ca 180K fungerer aldeles utmerket. Dashbordet har ikke blinket rødt "at all"
Jeg har fornyet så mye på bilen at valget om å skrote var fjernt - dette muligens dumme valget kostet med ca 75 000.-.
Motor 2 og 3 befinner seg i Vesterålen.
NB: Strekkbolter og ny topp-pakning følger med !
E-post: 1262@nordpol.no