Jump to content

Cronzy

Betalende medlem
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Cronzy last won the day on April 6 2022

Cronzy had the most liked content!

About Cronzy

  • Birthday 04/20/1998

Recent Profile Visitors

577 profile views

Cronzy's Achievements

7

Reputation

  1. Da har man fått tatt første test kjørt 15 km! Virker jo lovende. Så får vi se hva første oljeskift sier Så nå er det en god vask, litt polering og å få på film på rutene fra B stolpen og bakover så blir det bra. Hadde solarplexius sotingen, de ferdigkutta platene. Dem ble så fort løse syns jeg og bakrutene kunne ikke åpnes ned når de var monterte så da blir det film denne gangen!
  2. Da er det snart klart for prøvetur! Bilen fikk første oppstart på torsdag kveld, startet på andre forsøk. Da var bensina kommet til motorn. Høres ihvertfall helt fin ut så får vi se hvordan ting ser ut etter litt kjøring og ved første oljeskift om et par hundre kilometer! Hentet ut skiltene fredag og bygde ferdig eksosanlegget fra fremre cat til bakre lyddemper (hadde lagd en variant tidligere som jeg kastet da den ble demontert når motor ble tatt ut så jeg ble tvunget til å forbedre når motor ble satt i hehe) I går gikk dagen til hjelp med bil til familie så da ble det ikke gjort stort. Det som mangler nå er å få montert ny oljekjøler til girkassa (ny kommer i dag, den jeg hadde var det sprekk i..) Er det noen som har peilepinne til disse kassene? Jeg finner ikke igjen min, men den er mulig ligger et rart sted etter jeg flytta 210'n og alt utstyret hjem igjen fra verkstedet. Den kan ha blitt med en annen kompis av meg som har enda mer rot i sysakene
  3. Legger ut to bilder fra det jeg fikk gjort etter jeg kom hjem fra jobb i dag. Det ble jo litt det Så står girolje, motorolje og kjølevæska klar så da er det bare å få alt sammen igjen først. Fått skrudd den fast på motorfestene (nye) og på girkassefeste (nytt) samt koblet til mellom akslingen til girkassa med ny flex plate. Blir montert ny flex plate på andre siden mot diffen også når jeg har fått løftet opp bilen til litt mer komfortabel arbeidshøyde.
  4. Da tenkte jeg etter mer jobb å komme med en liten oppdatering til. Da er det så og si klart for å løfte motor i bilen. Litt prepp skal gjøres i motorrom og før det skjer, blant annet plassering av oljekjøler til girkassa og bytte motorfester og litt diverse mekk.
  5. Går fremover for hver dag som går! Begynt å koble til ledningsnett og litt annet småplukk. Rengjort øvre bunnpanne del og kompressor. Så kommer det ny vannpumpe i løpet av uken og da er det bare å begynne å få på diverse reimhjul og.
  6. Det blei litt mer skruing i kveld og så nå er det ikke mye igjen før det er klart for å løftes nedi bilen. Så neste nå blir å sette på ledningsnettet også male og bolte fast kompressoren Er det noen i nærheten som har motorkran og låne bort / leie bort når det nærmer seg at jeg skal ha den nedi? Har ei talje som jeg brukte for å løfte motor ut men er litt hypp på å bruke elefant og løfte inn med. Har ikke så mye mer ekstra plass her for øyeblikket til å kjøpe en På pcen var det lettere å få bildene rett så det er endret på forrige innlegg med bilder!
  7. Hehe jada, fått tatt tak i nakkeskinnet nå så da er det litt liv igjen 😆
  8. Åja der borte ja! Holder til på andre siden av der dem sprenger om dagen 😝
  9. Absolutt! Var et morsomt prosjekt tross alt, mulig en får prøve seg på en ny 210 etterhvert hehe. Ja det er gøy. Tøft! Jeg holder til i Styri selv!
  10. Ja det var veldig leit! Hadde sveiset det som var av rust og sveist om bagasjerommet for å ha to doble endepotter og grunninga var på så det var mye jobb som gikk tapt men en må se videre. Shit happens som dem sier så får en alltids noe annet å plundre med hehe. Alltid moro! Holder til i Styri her. Bildet av c32en er fra parkeringen ved Vorma på andre siden av butikkene i sundet.
  11. Nå er det veldig lenge siden sist jeg har lagt ut noe, så tenkte det var på god tid å få peisa ut noe info. Noen få vet at jeg flyttet til Eidsvoll i Oktober 2019, fikk leid verksted plass sammen med noen kompiser på Holter og fortsatte med mye jobb på 210'n frem til vi skulle flytte ut derifra. Det ble en del krangling med utleier, alltids to sider av en sak og jeg leide meg inn der sammen med de etter de alt hadde leid en stund så hva alt gikk ut på hadde ikke jeg noen formening om. Men en dag like etter det værste med krangling så kom jeg til at bilen min var veltet ned fra støttebukkene (de største til biltema, men litt forlenget) så laveste punkt under bil var på 85cm så den hadde tatt for mye skade til at jeg valgte å fortsette med denne desverre. Mye uflaks med den bilen. Men jeg har ikke sluttet med stjernebil! Jeg gikk til innkjøp av en 2002 C32 Amg i februar 2020. Som jeg aldri kom meg så langt til å legge ut et innlegg av. Men starter nok en ny tråd mot sommeren tenker jeg og lager en write up på denna bilen og lager litt historie tid om det som har vært når den tid kommer. Men litt info på hva ståa er per dags dato. Sommeren 2021, så røyk kjedestrammern og kjede hoppa over en tann og det resulterte i en ødelagt blokk, en ødelagt topp, tre gåene eksos ventiler, en innsugsventil, tre ødelagte stempler og en bøyd råde. Alt annet er nøye sjekket og helt. Men jeg fikk tak i tre stempler med råder i bra stand fra Tyskland. Var på vei til å gå for å få lagd stempler men jeg har vært gjennom sak med om jentungen min (alt gikk strålende der til slutt) så det ble stående. Så kom jeg over tre brukte i Tyskland, med råder så da var det i boks. 3.2 litern jeg bygde til 210'n ble donor motor, så jeg fikk brukt topper, ventiler og blokka fra den. Bilder av resultatet av uhellet: Men nå etter en del timer med arbeid og en god del timer venting på deler så begynner det å bli noe! Nå ventes det bare på et par deler fra Auto-Trio som var bestillingsvare så det kommer når det kommer. Ellers så har jeg det meste av deler og det meste er byttet ut i nytt. Siste bilde av motor: Jeg er litt glad i blå så denna blir blå med sort kompressor er planen. Har også portet eksos utløpet litt større og skal lage eksosmanifolder og komplett eksos frem til bakre lyddemper. Planen var først og lage quad pipes men vi får se. Mulig det blir originalt fra midten og bak i første omgang. Fjernet midtre lyddemper + bakre katter før dette og det var god nok lyd i det! Så har jeg gått for egen oljekjøler til girkassa, denne hadde visst fått byttet girkasse pga glykol i girkasse olje tidligere så nå blir den risikoen helt eliminert. Masse andre planer på lur og som kommer etterhvert!
  12. Hallo. Er det noen som har komplett vindusvisker motor til 203 forran? Gjerne ta kontakt på pm. - Christopher
  13. Hallo! Tenkte å høre her for nå for å være sikker på at det blir riktig til kjøringen angående kjøreutstyr, kanskje flere enn meg som lurer. Men har det seg slik at det nå er satt krav til dress og hansker også for kjøring under treffet med gateregga biler? Og det samme for eventuell passasjer? Samme med måling av dB, Mercedes har jo turtallsperre på 4000 på P&N 🤔 - Christopher
  14. Ja har sendt ut et par forespørsler men har ikke fått noen tilbake melding ennå så tenkte mest om noen kjente til noen som også kanskje ikke var like lett å komme over på nettet
  15. Er det forresten noen som vet av noe bra sted å få deler pulverlakkert også til en fin pris? Helst i området Hamar/Stange men Akershus/Oslo kan funke da jeg jobber i Oslo. Tanken er å ihvertfall få pulverlakka traversene etter jeg har sandblåst dem
×
×
  • Create New...