Jump to content

skinner

Members
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

skinner's Achievements

0

Reputation

  1. Hei Har en 1981 380SL US modell. Dvs stappa med avgassrensing osv. Vurderer oppgradering av motor, enten ved Ă„ plukke av unĂždvendige komponenter. Noen her som veit hvor mye av dette som kan plukkes av? Ser at det det blir pumpet luft inn pĂ„ toppene. Vil det si at det er egne topper pĂ„ biler med denne funksjonen? Evnt lett Ă„ blende av? Spm2 Kanskje lettere Ă„ bytte ut hele US 380’en med en Euro 380/450? Er dette Plug and play? Alternativt hvor mye styr er det Ă„ sette inn en 300 motor fra en 124 bil?
  2. Vurderer salg av denne. US import pÄ 80 tallet. Mye pÄkostet. Bremser overhalt, masse nytt i for og bakstilling. 100% rustfritt karrosseri, klar for sliping og lakk. Flott grÞnn metallic originalfargen. Fine seter, fint dashbord, resten av interiÞret er dÄrlig. DÄrlig cab. Pris? Jeg veit ikke, ring og diskuter, evnt gi bud. tlf 97433343
  3. Hei. Ja, trur det stÄr en SBC enhet foran pÄ hÞyresiden i motorrommet??
  4. Hei. SÄ det gÄr med 1/4"? Ga egentlig opp, mener Ä huske at det er den Þverst til venstre bolten som var a pain in the ass?
  5. Årsmodell: Regga seint i 2005 i Tyskland, regner med at det er en 2006 modell.
  6. Heisann. Skifta en caliper bak, uten Ä tenke meg om og uten Ä sette meg inn i hvordan lufte etterpÄ. Som pÄ alle andre biler? Tenning pÄ? Motor i gang? Takker og bukker for alle tips
  7. Hei. Er dette like komplisert som det er/var pÄ W124 bilene eller er det tut og kjÞr med presse og nye lager? Takker og bukker.
  8. Heisann igjen.. Sto over natta, nÄr jeg starta opp pÄ morgenen sÄ fikk jeg "gladmeldinga" om at comfortfunksjonene var koblet inn igjen, Og ingen ABS/ESP eller Orange trekanter Hadde nok drukna bÄde dynamo og sensorer. FÞlsomme saker gett----
  9. Mi der. Ny mercedes eier, har kjÞrt Chevrolet i 20 Är, mÄtte prÞve noe nytt. Ble da en 2006 modell som nevnt i tittelen, med "alt" utstyr. GÄtt 270 000, veldig strÞken og veldig godt vedlikehohldt. MEN, i dag kom fÞrste meddelandet (svensk tekst i displayet mÄ vite). KjÞrte gjennom en dyp sÞledam i lav hastighet, kjente at det lugget og og fikk opp varsel pÄ ESP og ABS samt at det lugget noe fryktelig i servoen nÄr jeg skulle svinge. Slo av tenninga, ESP/ABS varslinga forsvant og i dashbordet var meldingen "Batteriskydd-komfortfunksjonene fÞr nuvÊrende frakoblet" (eller noe i den dur) SpÞrsmÄlet er da 1) Hva er komfortfunksjonene? og 2) Hvordan bli kvitt meldingen og evnt koble til komfortfunksjonene igjen??? Takker alle som gidder, har kun instruksjonsbok pÄ tysk og det skjÞnner jeg ikke bÊret av. TAKK
  10. OK. SÄ kanskje ikke sÄ mye Ä bekymre seg over da?
  11. "EGR eksperten" (hvem nÄ det mÄtte vÊre men annonserer pÄ Finn ) Selger Block off kit. NÄ tenkte ikke jeg Ä gjÞre dette pga av effekt,320'en med 224 hk gÄr mer enn bra nok. Men for Ä unngÄ Ä fÄ eksosen inn i innsug og Þdelegge gasspjeld? som jeg har hÞrt er et (nok et ) problem pÄ disse motorene?
  12. Hei. Noen av dere som kjĂžrer med blokka EGR? Og kunne ha delt noen erfaringer? Takk
  13. Hei. Som overskriften sier sÄ virker ikke bakrutepusseren. Har sjekka sikringer i sikringsboksen bak og v.side dashbord, ingen feil. Sjekka rele i sikringsboksen bak, er ikke gÄent, Inn pÄ motoren er det tre ledninger. Den ene fÄr "pulsstrÞm" nÄr bryteren trykkes inn. Ellers ingen strÞm inn pÄ motoren. Skal det vÊre en med konstantstrÞm inn pÄ motoren? Er det sikring evnt rele i sikringsboksen i motorrom som har med bakre vinduspussermotor Ä gjÞre? Takk sÄ langt
×
×
  • Create New...