Jump to content

Alexander

Betalende medlem
  • Posts

    9,715
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Alexander last won the day on May 11 2023

Alexander had the most liked content!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Alexander's Achievements

22

Reputation

  1. Det ser ut som en nydelig bil. Gleder meg til å se den på treff i sommer!
  2. Ofte så hører man lekkasjen når man starter bilen og holder hånda over utblåsen så godt man kan, altså at du forsøker å tette igjen utblåsen.
  3. Etter mye om men ble det endelig klart for å få noe beskyttelse på karosseriet. Sammen med en god kompis kjøpte jeg inn et lass med slipepapir, sand til sandblåsing og epoksy-grunning. Vi gikk over hele bilen og pusset ned overflaterust, og sandblåste der det var litt dypere. Underveis i prosessen: Måtte prøvemontere litt: Og helt ferdig grunnet med Epoksy
  4. Å hugge en W108 gir jo dessverre kun nok deler til å ha en W111 som kjører. Det blir dårlig med interiør og eksteriør. Jeg hadde en 1965 220Sb som var kandidat for hugging da den ikke gikk igjennom EU kontrollen pga rust. Jeg burde nok ha sveiset den, men i og med at jeg hadde et rustfritt karosseri allerede var det kanskje mer fornuftig å ta de brukbare delene fra rustholken. I 2014 hugget vi den bilen vi kalte Gråtass. Ja, jeg kjørte den om vinteren: På det tidspunktet den ble hugget hadde jeg et helt ok interiør i den også: Orginalt i bilen var det grått stoff, og jeg har fortsatt sofaen foran liggende
  5. Selv om bilen var ryddig i karosseriet, så manglet det jo relativt mye deler på den. I 2015 ringte en bekjent og lurte på om jeg ville hente en delebil som sto hos han. En 1972 280S. Selv om dette er en W108, så er det mye deler jeg kan benytte fra denne donorbilen - så den ble hentet. 280en var et sørgelig syn, og ingenting som var noe å redde. Så det smertet meg ikke voldsomt mye å ribbe den ned og kjøre den til huggeren. Dette er et ganske så dårlig bilde av karosseriet etter at vi hadde ribbet den for alt av understell. Vi lagde en tralle av noen hjul fra biltema og 2x4 som vi satte under, men det var ganske mislykket. Det knakk og hjula sprakk. Så det ble et lite helvete å få den opp på bilhengeren ... Forstilling med servo ble tatt ut av donorbilen Bakstilling ble selvsagt også tatt ut Legg merke til at på denne sitter det et defekt "bogebein" og ikke en fjær, som mange av disse ble bygget om til. Det "bogebeinet" må få en heloverhalling en gang i fremtiden. Og til slutt, under alt dette listverket, ligger det en 280S motor. En M130 med doble Zenith-forgassere. Og selvsagt automatgirkasse.
  6. Eneste som er sikkert, er at det går sakte fremover ...
  7. Tenkte det var på tide å lage en tråd her. Det har jo skjedd så mye siden sist jeg lagde en tråd (det var i 2016, og da trengte jeg en baklampe til en w211 ...) Helt tilbake i oktober 2013 så kjøpte jeg en 1964 w111 220b. Bilen var plukket ned, og tidligere eiere hadde rustsveiset den. Ut i fra hva hva vi kunne se når vi hentet den, var den helt rustfri. Men den hadde ikke motor eller interiør. Og den manglet det meste av eksteriørdetaljer. På dette bildet ser dere hvordan den så ut når vi fikk den på henger. Her var det hverken lakk eller motor. Så hva i alle dager er en 220b? Kort fortalt en lang heckflosse, med litt enklere detaljer. 220b har små baklamper, enkel bakfanger, mindre chrome og annet. Tror den også hadde plastikk istedenfor treverk innvendig (ihvertfall hadde min det). Tror ikke dette bildet forteller dere så mye, men la det nå allikevel med. Fortsettelse følger
  8. Ikke meningen å kapre tråden til Syver - men apropos tørris så regner jeg med dere har sett videoen hvor de rengjør 280CEen til en velkjent person i 123-miljøet? Samme person brukte et annet firma neste gang på en annen bil, et firma som var mye billigere, og det gikk ikke så bra. De blåste av en del lakk og slikt:
  9. Sikker på at det er 105?
  10. Hvis du ikke har byttet alle slangene enda, er det like greit å bare gjøre det. Mine var ganske så morkne. Den største jobben er å jekke opp bilen
  11. Har du hatt av tanken? De små rørene som går ut på høyre side på toppen har en tendens til å bli litt morkne pga all driten som samler seg der ...
×
×
  • Create New...