Jump to content

sondrere

Members
  • Posts

    29
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

sondrere's Achievements

0

Reputation

  1. Hei, Jeg har tilgang til After-Sales Platform hvor jeg kan legge inn chassis nr. og få opp utstyrskoden på bilen. Men mange av kodene inneholder bare eksempelvis tre bokstaver og ingen særlig beskrivelse. Er det noe sted man kan sjekke hva alle disse kodene innebærer? Eksempelvis har jeg kjøpt en Allterrain som har kodene: PYA PYB PYO PZB Jeg har forstått at dette mest sannsynlig er "utstyrs pakker", men hva som spesifikt ligger i pakkene kunne være interessant å vite.
  2. Følger... Samme problem hos meg, identisk bil m/keyless. Eneste jeg har merket meg er at bryterne på dørhåndtakene på ene siden ikke fungerer, har tenkt tanken at disse tar imot signaler?
  3. Det ene DRL lyset begynte plutselig å blinke litt før det mer eller mindre sluttet å lyse. Regnet med det er selve lampa som har tatt kvelden, men så tok jeg å målte spenningen på pluggen bare for moro skyld. Måler da 8,2V. Burde jeg egentlig hatt 12V her eller kan det være en form for lysstyrke regulering eventuelt at lampene faktisk skal ha 8V?
  4. Feilvarsel i display "Inoperative" Venstre speil lyser "rød trekant" i kort periode. Forslag til hvor jeg bør begynne å feilsøke? Eventuelt om det er noen typiske ting som vanligvis feiler på dette systemet? Litt usikker på hvordan det er bygd opp. Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
  5. GL 320CDI Er det noen som har bygd om disse fra 2-seter til 5-seter? De platene som går tvers over bagasjen på bildene, jeg regner med disse skal bort? De ser uorginale ut? Hva med bakerst i bagasjen og sidene der? Jeg blir litt usikker på hva som skal sitte og hva som skal bort. Finner masse bilder av 7-seter, men lite av 5.. Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
  6. Takk for tips, det skal jeg ihvertfall sjekke ut...
  7. Ene bilnøkkelen falt i gulvet og to små komponenter løsnet fra kretskortet på innsiden. Delene kom med ut når jeg tok ifra hverandre nøkkelen. Noen som vet om slikt kan repareres? Eventuelt hvem som kan utføre det? Av erfaring tipper jeg det er verdt forsøket og noen kroner, kontra kjøpe ny nøkkel.. Man ser de to delene ligge på det hvite kortet. De skal sitte på den hvite chippen omtrent på midten av printkortet. Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
  8. Da kan jeg melde at feilen er fikset. Årsaken var et klimapanel som enten var defekt eller ikke stemte overens med bilen. Nytt ble montert og da fikk man også gjort programmering og feilkoder forsvant.
  9. Har en GL med keyless go. Når jeg har nøkkel i lomma og tar i dørhåndtakene låser bilen automatisk opp, men dette skjer hovedsaklig kun på førerside. Passasjersiden fungerer bare i 1 av 10 tilfeller. Mest sannsynlig er det vel elektronikken som sitter i dørhåndtakene som har tatt kvelden. (feilkode sier at "knappen" ligger aktivert hele tiden) Om jeg får kjøpt denne "innmaten" og byttet, må dette programmeres med Star eller er det bare å bytte likt mot likt?
  10. Oppdatering på denne saken: Har åpnet og sjekket alt fra vifter til filtere o.l. Alt ser veldig bra ut. Men jeg har også funnet ut at jeg har stående feil på aktuatormotorer for spjeld, jeg er usikker på hvor disse sitter, men mest sannsynlig må de skiftes. Jeg har også fått vite at siden klimapanelet er byttet på bilen (led diode som sluttet å virke), så må dette panelet programmeres på nytt. Mest sannsynlig er det dette som gjør at det dugger kraftig. At den ikke henter luft fra riktig sted. Jeg merker at om jeg kjører med vinduet med litt åpning så klarer jeg å bli noenlunde kvitt duggen. Spent på hva denne "moroa" vil koste, men det må fikses uansett, for slik kan man ikke kjøre.. Time er bestilt på Autobenz i Brummundalen 3 januar
  11. Nå har jeg kontrollert alle steder jeg kommer til. Har hatt av luftinntak og i motorrom og hatt ute selve viften. Alt ser ok ut. Har også tørket bilen med vifteovn for å være sikker på at det ikke var kondens her som gjorde problemet. Jeg startet nå med kald bil, kun med litt is på ruten. Kjører varm og først når motoren kommer over 80 grader så plutselig dugger alle ruter igjen, og da mener jeg fra framme til bakrute. Setter jeg på ombruk av luft blir det bedre, og jeg kan nesten få duggfri frontrute. Når ombruk av luften slår seg av og det har gått ca 1 minutt kan jeg plutselig høre en litt forandring i viftelyden og kupeen dugger igjen på null komme niks.. ???? Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
  12. Sliter med ruter som dugger igjen. Spesielt ille er det når jeg har kjørt motor varm for så å stoppe motor og starte igjen etter ca 30 min. Da dugger hele kupeen før det etterhvert blir bedre. Jeg opplever også at jeg ikke klarer å få duggfrie ruter selv ved kjøring. Byttet kupeefilter nylig, uten at dette hjalp. Ingen form for fukt under matter eller andre steder. Har hatt en ulyd i kupevifte tidligere, men hører ikke noe til denne nå. Blåsehastighet høres riktig ut, men jeg synes det blåser merkelig lite ved defrost på frontrute? Kan det være viften som ikke fungerer på riktig måte? Andre ting som kan være verdt å sjekke? Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
  13. Da kan jeg melde om at årsaken til during i ratt var et løst deksel ifbm. eksos.
  14. Har idag hatt bilen inne til sjekk hos et lokal verksted. Han mener at lyden helt klart kommer i takt med motor turtall. Etter noe lytting er han fortsatt usikker, men mener han hører den sterkest i området rundt dieselpumpe. Han er dog usikker på om det kan være denne eller i verste fall noe fra kamaksel. Før jeg sender den inn til et Mercedesverksted, er det noen som har befatning med dieselpumper på disse bilene? Om det er kjent at de tar kvelden / får ulyder? Jeg merker ingenting uvanlig på bilen ellers, går fint og jeg hører ihvertfall ingen direkte "feil" lyd på motor. Men som sagt merker jeg denne vibrasjonen godt i rattet når det er litt pådrag eller turtall. Men dog er den ikke alltid veldig markant, derfor har jeg håp om at det ikke er direkte motorrelatert. Bilen har fulgt alle servicer og har nå gått ca 165.000.
  15. Opplever at jeg kjenner underlaget til dekkene mye bedre i rattet enn før, samtidig synes jeg at jeg kjenner motorduren forplante seg ut til rattet mye bedre enn før. Jeg kjører ikke bilen daglig, men likevel mener jeg at den ikke var sånn tidligere. Jeg tenkte det kunne være hjullager e.l.?men synes ikke jeg hører noe uling, ei heller noen forskjell ved høyre/venstre sving. Vil ikke definere det som vibrasjon, mer som forplantning av motordur/underlag og ut til rattstammen. Har også tenkt om servo kan være årsaken, men den er ikke tung på rattet, og oljenivå er OK. Ingen uling når jeg vrir på rattet heller. Opplever duren like ofte i hastigheter rundt 40 som i 80. Noen tips?
×
×
  • Create New...