Jump to content

gjosang

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

gjosang's Achievements

0

Reputation

  1. Eg prøvde meg på en liten videosnutt her: https://vimeo.com/316740840 Dusj dusj lyden som høres må vel være en dyse som sliter litt? Høres ut som en lekkasje, kan ikke se noe diesel rundt dysene.
  2. Helt enig.. Lærte på den harde måten her Det går helt fint når den har blitt varm og føles ganske frisk. Den begynner å harke rett etter å hører klikk i gløderele. Eg lurer på om det kan være etterglødingen som ikke virker som den skal evt temp sensoren som roter. Slik eg forstår så skal den gløde i opptil 90 sekunder når det er kuldegrader. Skal ta å måle ved neste start hvor lenge glødingen pågår. Fant en vakuum lekkasje på vei til EGR ventilen, kan det ha noe med dette å gjøre? Har ikke fått testet etter denne er byttet. Dysene bør absolutt testes, ser ikke ut som de har vært ute på en god stund.. Komp test hadde nok sikkert vært lurt også. Men, ville den korrigert seg så fort med dårlig kompresjon?
  3. Hei, Etter flere år i nyere Mercedes har eg endelig fått en W124 igjen Bilen er en 92 300DT med 280 000km på telleren. Generelt sett ganske god stand, kommer en tråd om den senere. Problemer eg har er: Den startet ganske dårlig når eg fikk den måte gå gjennom 2 fulle gløde "sykluser" for å få start. Når eg fikk den hjem tok eg en kjapp test med multimetere og fant ut 3 av 6 glødeplugger var død.. Fikk på nye glødeplugger etter litt styr, prøvde først uten å ta av innsuget.. Det gikk heller dårlig. Med nye glødeplugger starter som den skal med en gang å går veldig fint. Men, etter glødeperioden er over rele stopper vel etter 30 sekunder Går den veldig røft, høres ut som den snubler litt (misfire) responsen i gasspedalen er også noe sein, må liksom tvinges litt. Kommer også hvitt røyk som lukter veldig diesel. Dette varer kanskje 1 min. Etter den har fått litt temperatur går den som bare det. Olja og frostvæsken ser fin ut, ikke bruker den noe av det heller. Ser ingen lekkasje rundt dieselpumpen. Hva kan dette være?
  4. Helt enig. 220-motoren har også 2 turboer. Aha, ja det stemmer. Det forklarer jo litt
  5. Grillen kommer til å være som den er. Syns sports grillen kler C-Klassen, men E-Klassen må ha stjerne på panseret.
  6. Nja, ikke helt sikker. Er så glad i stjerna på panseret
  7. Takk! Meget fornøyd med valget. Har kjørt lite w212 før nå, men overrasket over kraften i 220 motoren. Har tidligere hatt en w211 med 220 motoren. Føler nesten ikke di kan sammenlignes, moment hele tiden. Kanskje det bare er meg... Videre planer er: 1. Nye felger. 2. Setevarmere før vinteren setter inn igjen. 3. Muligens tone rutene noe.
  8. Da har eg vært på det glade sørland og hentet ny bil. Bilen startet som ambasadebil i Tyskland. Uten det har det vært 1 eier etter meg i Norge. Strøken utvendig og innvendig har hvertfall ikke funnet noe. Den har 100 000 på telleren. Alt føles "tight" og "nytt" ut. Så lang veldig fornøyd. Eneste eg kan klage på er en plystrelyd fra klimaanlegget, på passasjersiden. De er nylig byttet kupefilter, misteker at kanskje det er montert feil. Evt noe som ligger i vifta å lager lyden.. Her er utstyrlista: 108 - CONTROL CODE MARKETING 200A - LEATHER 201A - LEATHER - BLACK/ANTHRACITE 207 - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FRENCH 22P - TRACK PACKAGE 230 - PARKING GUIDANCE 234 - BLIND SPOT ASSISTANT 236 - DAY DRIVING LIGHT 249 - INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING 255B 265B - AIRBAGLABLE - DUTCH/ENGLISH 280 - LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB 294 - KNEE AIRBAG 301 - ASHTRAY PACKAGE 301B - HEAD UNIT LANGUAGE - DUTCH 331B - INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - DUTCH 409 - MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT 423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION 474 - DIESEL PARTICULATE FILTER 475 - TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE 476 - AUTOMATIC LANE RECOGNITION 513 - TRAFFIC SIGN RECOGNITION 513L - BELGIUM 527 - COMAND DVD APS WITH NAVIGATION 551 - ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM 580 - AIR CONDITIONER 5XXL - EUROPE 600 - HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT 619 - CORNERING ILLUMINATION 622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC 677 - AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION 682 - FIRE EXTINGUISHER 690 - EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE) 70O 736 - TRIM PIECES - WOOD ASH BLACK 792U - PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT 800 - [212] - 20070403 - AEJ 09/1 800 - [651.9] - 20080716 - AEJ 09/1 800 - [722.6] - 19980310 - 817 - SIREN BRACKET FOR INCREASED THEFT PROTECTION 882 - INTERIOR SAFEGUARD 922 - POWER REDUCTION, ENGINES 928 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY 954 - EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES 966 - COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2 99N - STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ F212 - MODEL SERIES 212 FW - LIMOUSINE GA - AUTOMATIC TRANSMISSION HA - REAR AXLE K10 - SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM K22 - SOFTWARE CONTROL F. LOW BEAMS WITHOUT NIGHT DESIGN L - LEFT-HAND STEERING M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER M651 - R4-DIESEL ENGINE M651 P54 - THEFT PROTECTION PACKAGE R01 - SUMMER TIRES R11 - 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND U01 - REAR BELT STATUS INDICATION U60 - PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD U72 - DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN V06 - SPEED- + LOADINDEX 95W VL - FRONT AXLE HALF, LEFT VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT 792U - PALLADIUM SILVER METALLIC PAINT 201A - LEATHER - BLACK/ANTHRACITE M651 - R4-DIESEL ENGINE M651
  9. God kveld, Etter 2 dagers reis er ny bil på plass i tunet. Det er en tidligere ambassadebil fra Tyskland, 2010 w212 220cdi avat. Bilen er strøken og en å kjøre. Skulle ut på en kjøretur i dag, da eg merket en merkelig plystrelyd fra passasjersiden. Høres ut som det kommer fra vifta på høyresiden. Lyden er ikke konstant ,men kommer med gjevne mellomrom. Den forsvinner helt om eg slår av hele klimaanlegget. Den er der fremdeles om eg kun slår av ac mode. Har justert opp alle ventiler, da eg tenkte kanskje det hadde noe med luftsirkulasjon å gjøre. Noen som har en formening om hva dette kan være? Tok opp lyden så dere kan høre her: https://gjosang.no/owncloud/index.php/s/iv6BYZD4QD7F9BS
  10. Hei folkens, Er mitt i kjøpsprosessen av en strøken w212 220cdi 10. Bilen har alt av utstyr utenom setevarmere... Dette er en tysk importert bil. Der er di visst ikke så opptatt av varme i stussen som vi er.. Er det noen som har vært borti en slik retrofit, lar deg seg gjøre? Evt noe som BOS kan gjøre?
  11. gjosang

    W211 220 CDI 07

    Her kikket litt på Mandrus Wilhelm. Tror gjerne 20" blir litt for stort.. Isåfall måte det blitt 19 x 9,5 bak og 19 x 8,5 fremme. 19" går vel ganske fint på w211?
  12. gjosang

    W211 220 CDI 07

    Hei, Da har eg fått ny Mercedes igjen. Min første bil var en w124 230, den gikk som klokke i 4år. Og er enda den beste bilen eg har hatt. Gikk som en klokke i 4år, startet til og med på første "kinn" etter et halvtårs pause. Men, etter siste eu kontroll var det ikke lenger forsvarlig å holde liv i den. Kjøpte da en nyere 06 audi a4 1,8 tq. Likte aldri helt denne bilen, så etter et års tid ble denne byttet ut til dagen bil. Bilen eg endte opp med er en w211 220cdi avantgarde 07, med 130 000km på telleren.. Så vidt innkjørt Bilen er nokså strøken, det eneste eg har funnet er et par steinsprutskader på siden.. Det eneste eg har gjort sålangt er å bytte ut aps50 spilleren med en command. Har ikke veldig store planer med bilen egentlig, liker den som den er nå. Eneste må være å bytte felger, så kom gjerne med forslag her. Og fjerne sotting fra sideruter og bakruta. Her er et par bilder:
×
×
  • Create New...