Jump to content

Trond67

Members
  • Posts

    163
  • Joined

  • Last visited

Trond67's Achievements

0

Reputation

  1. Glemte å si at avtalen utløper nå etter 50k så er det jo litt kjedelig om det lyser igjen om en måned eller 3 og jeg må dekke det selv. Jeg er dessverre ikke så kyndig på skiver at jeg ser når de er slitt.
  2. Jeg har en 2015mod 250 C klasse med service avtale. Jeg fikk utført 50k service nå om dagen. Bilen hadde gitt beskjed om at bremse klosser var slitte og måtte byttes. Det jeg stusser litt over er at de byttet bare bak. Er dette vanlig på mb? Når jeg har fått gjort dette før så har de gjerne tatt rund baut ved ca 50k og gjerne slengt med skiver også.
  3. Men la meg tilføye at begge bilene var utstyrt med en AMG pakke med seter som var alt for små for meg, jeg er vant med mye flatere og bredere seter i min E- og S-klasse. Det kan man også få her forstår jeg. For meg var nok det sorte interiøret også noe nær nitrist. Bil til 880.000.- og ikke en gang varme i baksetene som i min W211. Plassen bak er kanskje ikke så mye mindre, men taklinjen har "Shooting break" tendenser. Ikke mitt valg for en E-klasse; - vil heller ha plassen. Hadde jeg villet ha det slik så hadde jeg nok heller valgt en CLS shooting break. Kan vel ikke sette seg inn i sportversjonen AMG å klage på trange seter....... Nei det var dagens. Men det er klart at vist 211 er malen da holder ikke de nye greiene
  4. Skulle gjerne sett at E klassen var litt mer fremtidsrettet på el fronten. Jeg mener 33km på strøm høres veldig lite ut i 2016. Men nå er kanskje hybrid bare en mellomløsning og liteå satse på?
  5. Jeg måtte også igjennom en tilvennings fase med nye E klasse men med AMG, 20" felger og wide screen så har jeg kommet frem til at den er helt rå. Skikkelig fin. Tror et design som man liker gradvis bedre holder seg fresh lenger. I Norge så løper jo alle i flokk og nå skal flokken ha SUV eller til nød stv. Tipper det gir et solid utslag på salgstallene. Legger man til miljøfanatikerne i mdg og venstre som truer med å forby diesel i byen og sette skyhøye bompengeringer rundt vist man kjører med fossilt drivstoff så blir det trange kår for E klassen.
  6. Det har jeg faktisk ikke lagt merke til før. Merkelig sak. Følger forøvrig ganske godt med på nye E klasse på finn og legger merke til at de blir stående veldig lenge.
  7. Nå har ikke jeg turt og prøve bilen i ren frykt for at jeg vil få i overkant lyst på den. Men spør du meg så synes jeg at det meste ser håpløst gammelt og ut datert ut etter å ha sett wide screen cockpiten til nye E klasse. Pianolakken velges jo enkelt bort til fordel for et vakkert treverk for å få riktig godfølelse. Forøvrig så er det vel dieselutgaven som motorjournalistene har trykket til sitt bryst og gitt terningkast 6 og er man vant til en stor bensinmotor så er det ikke sikkert at en E200 er svaret
  8. Skjønner jeg godt. Selv har jeg ikke turt å prøve enda men det blir nok en E klasse på sikt. Dog med en noe mer moderat motorisering vil jeg tro
  9. En stund siden jeg har vært innom her og må si at jeg sperret opp øynene litt Men gratulerer med fantastisk valg av bil. Kjempekult at noen tar den omtrent helt ut. Blir veldig spennende og følge denne tråden iallefall
  10. Liten film
  11. Rett og slett nydelig
  12. Fikk akkurat med meg live sendingen fra lansering av stasjonsvogna. Dæven den så fin ut.
  13. Tror nok protestene stillner ganske så brått når stasjonsvogna kommer:-)
  14. Nei der hadde jeg valgt den første versjonen gitt AMG all the way
  15. Kanskje ikke den mest praktiske felgstørelsen men utrolig tøft var det. Nydelig vogn
×
×
  • Create New...